Nissan odhalil, čím překonal soupeře v soutěži o newyorské taxi

Tento týden jsme vás informovali, že Nissan se stal exkluzivním dodavatelem vozového parku taxislužby města New York, když organizace New York City Taxi and Limousine Commission (TLC) vybrala vůz Nissan NV200 jako výhradní vozidlo taxislužby města New York. Nyní jsme se dozvěděli další podrobnosti o vítězném voze.

Taxi Nissan NV200 bude vyráběn v závodě společnosti Nissan v Cuernavaca v Mexiku. Bude upravenou verzí kompaktního užitkového vozu, který je dnes dostupný na globálních trzích, včetně Japonska, Evropy a Číny.

Celková výrobcem doporučená maloobchodní cena vozu se všemi plánovanými standardními prvky bude činit zhruba 29 000 dolarů.

Vzhledem k tomu, že 13 000 vozů taxislužby najede dohromady 800 milionů kilometrů ročně, byla klíčovým faktorem při výběrovém řízení odolnost vozidel. Společnost Nissan bude školit provozovatele vozových parků taxislužby, aby prováděli vlastními silami rutinní údržbu a drobné opravy a dealeři užitkových vozů Nissan budou poskytovat rychlý servis pro operátory taxislužby v prvních dostupných servisních místech.

Úpravy vozidla NV200

Dvoulitrový čtyřválcový motor zkonstruovaný s ohledem na snížení emisí a spotřeby paliva vozového parku taxislužby; dostatek místa pro čtyři cestující a jejich zavazadla, výrazně více než u současných modelů vozů taxi; neobtěžující klakson s vnějšími světly blikajícími při troubení, což pomáhá snížit hlukový smog; posuvné dveře s nástupním schůdkem a madly umožňující snadné nastupování a vystupování; průhledný střešní panel (se stínítkem); nezávisle ovládaná klimatizace vzadu se vzduchovým filtrem využívajícím přírodní polyfenol extrahovaný ze semen vinné révy pro zlepšení kvality vzduchu v kabině; atraktivní, prodyšná, antibakteriální, ekologicky šetrná a snadno čistitelná tkanina čalounění sedadel na pohled a dotyk připomínající kůži; čtecí lampičky nad hlavou pro cestující a osvětlení podlahy usnadňující nalezení zavazadel cestujících; dobíjecí stanice mobilních telefonů pro cestující zahrnující 12V elektrickou zásuvku a dva konektory USB; sedadlo řidiče nastavitelné v šesti směrech, včetně sklonu opěradla a nastavitelné bederní opěrky, a to i při instalované dělicí přepážce; standardní navigační a telematické systémy pro řidiče.

Klíčové bezpečnostní prvky

Hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech a boční airbagy v sedadlech u přední řady sedadel; standardní systém řízení trakce a systém dynamického řízení vozu (Vehicle Dynamic Control -VDC); posuvné dveře pro snížení rizika, že chodci, cyklisté a jiní motoristé budou zasaženi neočekávaně otevřenými dveřmi; světla upozorňující ostatní účastníky silničního provozu na to, že se dveře vozu taxi otevírají.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků