Nissan odhalil, čím překonal soupeře v soutěži o newyorské taxi

Tento týden jsme vás informovali, že Nissan se stal exkluzivním dodavatelem vozového parku taxislužby města New York, když organizace New York City Taxi and Limousine Commission (TLC) vybrala vůz Nissan NV200 jako výhradní vozidlo taxislužby města New York. Nyní jsme se dozvěděli další podrobnosti o vítězném voze.

Taxi Nissan NV200 bude vyráběn v závodě společnosti Nissan v Cuernavaca v Mexiku. Bude upravenou verzí kompaktního užitkového vozu, který je dnes dostupný na globálních trzích, včetně Japonska, Evropy a Číny.

Celková výrobcem doporučená maloobchodní cena vozu se všemi plánovanými standardními prvky bude činit zhruba 29 000 dolarů.

Vzhledem k tomu, že 13 000 vozů taxislužby najede dohromady 800 milionů kilometrů ročně, byla klíčovým faktorem při výběrovém řízení odolnost vozidel. Společnost Nissan bude školit provozovatele vozových parků taxislužby, aby prováděli vlastními silami rutinní údržbu a drobné opravy a dealeři užitkových vozů Nissan budou poskytovat rychlý servis pro operátory taxislužby v prvních dostupných servisních místech.

Úpravy vozidla NV200

Dvoulitrový čtyřválcový motor zkonstruovaný s ohledem na snížení emisí a spotřeby paliva vozového parku taxislužby; dostatek místa pro čtyři cestující a jejich zavazadla, výrazně více než u současných modelů vozů taxi; neobtěžující klakson s vnějšími světly blikajícími při troubení, což pomáhá snížit hlukový smog; posuvné dveře s nástupním schůdkem a madly umožňující snadné nastupování a vystupování; průhledný střešní panel (se stínítkem); nezávisle ovládaná klimatizace vzadu se vzduchovým filtrem využívajícím přírodní polyfenol extrahovaný ze semen vinné révy pro zlepšení kvality vzduchu v kabině; atraktivní, prodyšná, antibakteriální, ekologicky šetrná a snadno čistitelná tkanina čalounění sedadel na pohled a dotyk připomínající kůži; čtecí lampičky nad hlavou pro cestující a osvětlení podlahy usnadňující nalezení zavazadel cestujících; dobíjecí stanice mobilních telefonů pro cestující zahrnující 12V elektrickou zásuvku a dva konektory USB; sedadlo řidiče nastavitelné v šesti směrech, včetně sklonu opěradla a nastavitelné bederní opěrky, a to i při instalované dělicí přepážce; standardní navigační a telematické systémy pro řidiče.

Klíčové bezpečnostní prvky

Hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech a boční airbagy v sedadlech u přední řady sedadel; standardní systém řízení trakce a systém dynamického řízení vozu (Vehicle Dynamic Control -VDC); posuvné dveře pro snížení rizika, že chodci, cyklisté a jiní motoristé budou zasaženi neočekávaně otevřenými dveřmi; světla upozorňující ostatní účastníky silničního provozu na to, že se dveře vozu taxi otevírají.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků