Nissan odhalil, čím překonal soupeře v soutěži o newyorské taxi

Tento týden jsme vás informovali, že Nissan se stal exkluzivním dodavatelem vozového parku taxislužby města New York, když organizace New York City Taxi and Limousine Commission (TLC) vybrala vůz Nissan NV200 jako výhradní vozidlo taxislužby města New York. Nyní jsme se dozvěděli další podrobnosti o vítězném voze.

Taxi Nissan NV200 bude vyráběn v závodě společnosti Nissan v Cuernavaca v Mexiku. Bude upravenou verzí kompaktního užitkového vozu, který je dnes dostupný na globálních trzích, včetně Japonska, Evropy a Číny.

Celková výrobcem doporučená maloobchodní cena vozu se všemi plánovanými standardními prvky bude činit zhruba 29 000 dolarů.

Vzhledem k tomu, že 13 000 vozů taxislužby najede dohromady 800 milionů kilometrů ročně, byla klíčovým faktorem při výběrovém řízení odolnost vozidel. Společnost Nissan bude školit provozovatele vozových parků taxislužby, aby prováděli vlastními silami rutinní údržbu a drobné opravy a dealeři užitkových vozů Nissan budou poskytovat rychlý servis pro operátory taxislužby v prvních dostupných servisních místech.

Úpravy vozidla NV200

Dvoulitrový čtyřválcový motor zkonstruovaný s ohledem na snížení emisí a spotřeby paliva vozového parku taxislužby; dostatek místa pro čtyři cestující a jejich zavazadla, výrazně více než u současných modelů vozů taxi; neobtěžující klakson s vnějšími světly blikajícími při troubení, což pomáhá snížit hlukový smog; posuvné dveře s nástupním schůdkem a madly umožňující snadné nastupování a vystupování; průhledný střešní panel (se stínítkem); nezávisle ovládaná klimatizace vzadu se vzduchovým filtrem využívajícím přírodní polyfenol extrahovaný ze semen vinné révy pro zlepšení kvality vzduchu v kabině; atraktivní, prodyšná, antibakteriální, ekologicky šetrná a snadno čistitelná tkanina čalounění sedadel na pohled a dotyk připomínající kůži; čtecí lampičky nad hlavou pro cestující a osvětlení podlahy usnadňující nalezení zavazadel cestujících; dobíjecí stanice mobilních telefonů pro cestující zahrnující 12V elektrickou zásuvku a dva konektory USB; sedadlo řidiče nastavitelné v šesti směrech, včetně sklonu opěradla a nastavitelné bederní opěrky, a to i při instalované dělicí přepážce; standardní navigační a telematické systémy pro řidiče.

Klíčové bezpečnostní prvky

Hlavové airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech a boční airbagy v sedadlech u přední řady sedadel; standardní systém řízení trakce a systém dynamického řízení vozu (Vehicle Dynamic Control -VDC); posuvné dveře pro snížení rizika, že chodci, cyklisté a jiní motoristé budou zasaženi neočekávaně otevřenými dveřmi; světla upozorňující ostatní účastníky silničního provozu na to, že se dveře vozu taxi otevírají.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků