Nissan NV200: pro každého něco

Nissan přinesl do Ženevy sériovou verzi svého užitkového vanu, který vyniká prostorem a variabilitou.

Japonský Nissan potřeboval nový užitkový vůz, který by byl schopen oslovit větší skupinu zákazníků, jako sůl. Právě tuto roli nyní probírá model NV200, jehož předprodukční verzi jsme měli možnost již několikrát shlédnout na významnějších autosalonech. Samozřejmě některá řešení z tohoto konceptu v sérii neuvidíme, avšak to neznamená, že oproti konkurenci nemá NV200 co nabídnout.

Hned na úvod můžeme říci, že na své si přijdou jak početnější rodiny, tak i zákazníci, u nichž je parametrem číslo jedna při výběru nového vozu užitná plocha pro náklad. Nissan NV200 bude hned od začátku „své kariéry“ nabízen ve třech verzích a to osobní, se sedmi sedadly, nákladní s ložnou plochou 4,1 m3, která je schopna snést hmotnost až 701 kg. K dispozici bude také verze
kombinovaná, jenž nabízí taktéž místo pro sedm cestujících a vcelku solidní zavazadlový prostor, který vznikl celkovým prodloužením vozu.
Interiér nového modelu sice krásou nevyniká, ovšem u vozu tohoto typu to až tak nevadí. Návrháři opět předvedli, že v interiéru vědí využít téměř každou skulinku, a tak není problém s odkládáním různých menších či větších předmětů, přičemž dostatečné pozornosti se dostalo i prvkům, které posádce ulehčí i delší cestování. Za pozornost stojí i sedadla ve třetí řadě, která se dají v případě potřeby úplně sklopit, čímž se vytvoří další vskutku solidní odkládací prostor.  
Od interiéru se nyní posuňme dál, Nissan NV postaven na prodloužené platformě B, kterou v normálním provedení používají mj. modely Micra a Note, přichází na trh s poměrně spartánskou nabídkou agregátů. V té najdeme jeden vznětový a jeden zážehový motor, z nichž však ani jeden výkonem zrovna neoplývá. Benzínové agregáty zastupuje inovovaný 1,6 litrový čtyřválec HR16 s výkonem 79 kW/108 koní a maximálním točivým momentem 153 Nm, které na kola přední nápravy posílá standardně dodávaná pětistupňová manuální převodovka.
Když se podíváme na nabídku vznětových agregátů, najdeme zde dobře známý osmiventilový čtyřválec 1,5dCi známý z katalogů Renaultu. Ten se pak postará o výkon 63 kW/86 koní a maximální točivý moment 200 Nm, přičemž standardem je opět pětistupňová mechanická převodovka. Nissan považuje tento agregát za velice slibný právě kvůli nízké spotřebě a relativně vysokému výkonu.
Větším množstvem se může pochlubit alespoň doplňková výbava, v níž najdeme i parkovací kameru, palubní počítač, navigaci, ESP a elektricky stahovatelná okna. Tento kompaktní van by se měl dostat do prodejů již v následujících měsících, přičemž nad jeho cenou jsou stále otazníky.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan NV200
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků