Nissan NV200: nové snímky a údaje

Na letošním brněnském Autotecu se i české publikum mohlo seznámit se studií dodávky budoucnosti Nissan.

Automobilka ji připravila pro loňský autosalon v Tokiu, pojmenovala ji NV200 a naše čtenáře jsme o ní před časem stručně informovali. Nissan označuje studii NV200 jako unikátní kombinaci mobilní kanceláře a dodávky. A jak se můžete přesvědčit ze snímků či osobní zkušenosti z Brna, není toto tvrzení daleko od pravdy. Při konstrukci této studie spojili své síly vývojáři z Japonska a Velké Británie. 

Samotná studie je pojata velmi futuristicky a je to vidět na každém detailu. Mohutné oplastování působí poměrně svalnatě a jednotlivé detaily vypadají jako z nějakého sci-fi filmu. Jenže studie jsou zde od toho, aby odhalovaly právě záměry automobilky pro budoucnost a testovaly reakce veřejnosti.

Na fotografiích zaujme úložný box o výšce a šířce 1 300 mm, který je výsuvný. Při jízdě se box zasune do nákladového prostoru a po dojetí na místo si jej vysunete a máte rázem velký pracovní prostor. Samotné vysunutí a zasunutí probíhá ručně, ale vše půjde velmi snadno, jelikož vám budou pomáhat hydraulické písty. Otázkou zůstává, jak půjde vysunutý box ochránit před nenechavci. Jakmile vysunete box z vozu ven, získáte prostornou kancelář s LCD monitory, počítači, připojením na internet a dalšími prvky, které umožní pracovat a případně se bavit. Rozdělen je na řadu samostatných oddílů, kam lze uložit předměty denní potřeby i sportovní náčiní. V interiéru vozu nalezneme ledničku, výklopné umyvadlo i nádrže na vodu. Elektrospotřebiče napájí solární panely na střeše auta.

Ani při tvorbě interiéru se inženýři Nissanu příliš nenechávali spoutávat konvencemi. Také zde nalezneme řadu odkládacích prostorů, které jsou osazeny čidly pohybu aktivujícími příslušné osvětlení. Mezi použitými materiály převažují lehké tvrzené plasty, pogumovaná tkanina nebo dřevo, z něhož je vyrobena i podlaha vozu. Povrch karosérie je opatřen odolným, lehce matným lakem.

Nissan NV200 má rozvor náprav 2 820 mm a výšku 1 840 mm. O jeho pohon se stará „čistý diesel“, splňující současné požadavky kategorie SU-LEV. Dodávka NV200 byla původně inspirována potřebami profesionálního potápěče. Přestože byla navržena pro specifické potřeby jednoho uživatele, má základní koncepce potenciál využití pro nejrůznější zákazníky. Konstrukční tým vytipoval například pojízdné knihovny, květinářství, hasiče či terénní ambulance.

„I když může náš koncept na první pohled působit rozmařile, čím více studujete jeho potenciál, tím více si uvědomujete, že jde o naprosto praktický a životaschopný projekt,” říká Shiro Nakamura, senior vicepresident a kreativní ředitel společnosti Nissan Motor Co., Ltd. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan NV200

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  

Nissan NV200 na letošním Autotecu
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků