Nissan NV200: exkluzivní taxík pro New York

Značka Nissan poprvé na živých snímcích ukázala podobu speciálů NV200, jež od konce roku 2013 na deset let opanují ulice New Yorku.
Nissan NV200: exkluzivní taxík pro New York

Jak jsme vás již informovali, již v květnu tohoto roku oznámil starosta amerického New Yorku (NYC) Michael R. Bloomberg (ano, je to ten pán, jenž založil informační agenturu stejného jména), že vítězem výběrového řízení na výhradní dodávky taxíků, pořádaného v rámci soutěže TLC (NYC Taxi and Limousine Commission), vyhrála značka Nissan.

Klepněte pro větší obrázek
Tyto vozy Nissan NV200 začnou sloužit v ulicích New Yorku od konce roku 2013

Do finále se dostaly také produkty Fordu a turecké společnosti Karsan Otomotiv, jenž měl zajímavý design, průhlednou střechu a také nájezdovou rampu, která umožňovala vjet do vozu i lidem upoutaným na invalidní vozík. Souhrnem svých vlastností a ekonomických aspektů ale nakonec nejvíce zapůsobil model Nissan NV200 Taxi, takže až do roku 2023 budou patřit newyorské „štafly“ pouze jemu.

Taxi pro New York: kontrakt za miliardu dolarů získal Nissan

Taxi pro New York: kontrakt za miliardu dolarů získal Nissan

Z ulic NYC tedy postupně zmizí americké stroje Ford Crown Victoria nebo Chevrolet Caprice, ale život je změna. Svého času měli někteří cestující problém již s přechodem z typických Checkerů na tyto „běžné osobáky“. Joe Castelli, vicepresident oddělení Nissan Fleet & Commercial Vehicle, tvrdí, že model NV200 vznikal v těsné spolupráci s obyvateli New Yorku a taxikáři.

O pohon novinky se postará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, ale hlavní přednosti má nabízet cestujícím. Ti ocení enormně rozměrný a snadno přístupný přepravní prostor, posuvné boční dveře, prosklenou střechu se záclonou, samostatně ovládanou klimatizaci nebo sadu dobíjecích bodů pro různou elektroniku včetně telefonů a počítačů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků