Nissan: nová hybridní soustava s turbomotorem 2,5 l

Automobilka Nissan vyvinula novou hybridní pohonnou soustavu, jejímž jádrem je zážehový čtyřválec s objemem 2,5 l a přeplňováním. Doplněna je kompaktním elektromotorem a připravena je pro příčnou zástavbu do vozů s pohonem předních kol. V tichosti oslavila svoji premiéru ale již dříve, a sice pod kapotou studie Nissan Ellure představené vloni na autoshow v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek 
Nová hybridní soustava Nissan má vynikat kompaktní stavbou a nízkou cenou

Nutno dodat, že Nissan si s hybridy dal řádně načas, když ucítil, že mu na tomto poli poněkud ujíždí vlak, koupil licenci od Toyoty. „Bylo to poněkud pod naši důstojnost,“ vzpomíná Mitsunobu Fukuda, šéfkonstruktér zodpovědný u Nissanu za vývoj motorů. „Ale s ohledem na okolnosti tehdy šlo o správný krok. Chtěli jsme totiž získat čas na vývoj našeho vlastního hybridu, jenž by byl jiný a lepší. A myslím, že se nám to podařilo.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Elĺure z loňské autoshow v Los Angeles

V této soustavě se nachází také nová generace bezstupňová převodovky XTRONIC CVT (ta stávající se již montuje do řady vozů Nissan) s přímo vestavěným elektromotorem a sada li-ionových akumulátorů. Předností tohoto řešení mají být kompaktní stavba (ani baterie prý nijak neomezí prostor pro posádku či její zavazadla) a cenová dostupnost. Technické detaily zatím neznáme, ale u studie Ellure dával elektromotor 34 koní (25 kW).


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků