Nissan: nová hybridní soustava s turbomotorem 2,5 l

Automobilka Nissan vyvinula novou hybridní pohonnou soustavu, jejímž jádrem je zážehový čtyřválec s objemem 2,5 l a přeplňováním. Doplněna je kompaktním elektromotorem a připravena je pro příčnou zástavbu do vozů s pohonem předních kol. V tichosti oslavila svoji premiéru ale již dříve, a sice pod kapotou studie Nissan Ellure představené vloni na autoshow v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek 
Nová hybridní soustava Nissan má vynikat kompaktní stavbou a nízkou cenou

Nutno dodat, že Nissan si s hybridy dal řádně načas, když ucítil, že mu na tomto poli poněkud ujíždí vlak, koupil licenci od Toyoty. „Bylo to poněkud pod naši důstojnost,“ vzpomíná Mitsunobu Fukuda, šéfkonstruktér zodpovědný u Nissanu za vývoj motorů. „Ale s ohledem na okolnosti tehdy šlo o správný krok. Chtěli jsme totiž získat čas na vývoj našeho vlastního hybridu, jenž by byl jiný a lepší. A myslím, že se nám to podařilo.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Elĺure z loňské autoshow v Los Angeles

V této soustavě se nachází také nová generace bezstupňová převodovky XTRONIC CVT (ta stávající se již montuje do řady vozů Nissan) s přímo vestavěným elektromotorem a sada li-ionových akumulátorů. Předností tohoto řešení mají být kompaktní stavba (ani baterie prý nijak neomezí prostor pro posádku či její zavazadla) a cenová dostupnost. Technické detaily zatím neznáme, ale u studie Ellure dával elektromotor 34 koní (25 kW).


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků