Nissan Note, rodinný vůz se sportovní střihem (představení, české ceny)

Poté, co odstartovaly prodeje nového modelu automobilky Nissan v Evropě, přišel tento vůz, který je v některých zemích určen jako náhrada za oblíbenou Almeru, i k nám. Note se představil jako rodinný vůz se sportovním střihem, který nabízí dostatek komfortu, prostoru i praktičnosti a to vše ukryté pod rouškou sportovně laděného designu.
Nissan Note, rodinný vůz se sportovní střihem (představení, české ceny)

Vzhled má být dle Nissanu tím, co má lákat zákazníky od prvního okamžiku. K tomu mají dopomoci některé výrazné prvky, mezi ty hlavní patří přední velké, nápadné a také praktické světlomety. Ty jsou výrazně vyzvednuty nad přední kapotu motoru a tak vytváří menší „údolí“. Výčnělky na předních světlometech pak usnadňují orientaci o šířce vozu, což pomáhá řidičům nejen při parkování. Výrazná je i přední maska, která si vypůjčila styl a tvar mřížky chladiče z nejluxusnějších modelů této automobilky. Krátké převisy, mírně zkosená střecha směrem dozadu a téměř kolmě ukončená záď působí dynamicky a sportovně, zároveň ale naznačuje, že ani praktičnost nezůstává pozadu. Páté dveře se pak klasicky otevírají vzhůru. Také zadní světlomety jsou nezvyklé. Jsou umístěny těsně pod hranou střechy a mírně přesahují až nad ni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Malý a zároveň velký Nissan Note

I když se to z fotografií nemusí zdát, Note není žádné velké MPV. Na délku měří 4 083 mm, na šířku 1 691 mm a na výšku pouze 1 550 mm. Note je postaven na podvozku o slušném rozvoru 2 600 mm. Z těchto údajů je patrné a fotografie to dokládají, že Note netrpí na nevzhledné převisy, což nejen přináší sportovnější vzhled, ale také lepší jízdní vlastnosti. Rozvor, který je vůči délce opravdu skvělý, pak má zajistit dostatek prostoru pro celou posádku a to jak vpředu tak vzadu.

Čtyři motory a dvě převodovky

Nissan Note přichází s poměrně solidní paletou motorů. Ty zastupují dva benzínové a dva naftové motory s rozpětím výkonu 68 až 110 koní o objemech 1,4 až 1,6 litru.

Základním benzínovým motorem je čtyřválec o objemu 1,4 litru se čtyřmi ventily na válec. Ten disponuje výkonem 65 kW (88 k) a točivým momentem 128 Nm. Druhým benzínovým motorem, který je zároveň i nejvýkonnějším v nabídce, je čtyřválec o objemu 1,6 litru. Šestnáctiventilový motor disponuje výkonem 81 kW (110 k) a točivým momentem 153 Nm.

Také naftu zastupují dva motory, ovšem se shodným obsahem. Jedná se o čtyřválce dCi o objemu 1,5 litru s výkony 50 kW (68 k) a 63 kW (86 k). Motory pak disponují točivým momentem 160 Nm, resp. 200 Nm.

Všechny motory plní pochopitelně emisní normu Euro IV a jejich výkon je přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky na přední kola. Pouze u benzínového motoru 1,6 lze na přání zvolit i čtyřstupňový automat.

 

Benzínové motory

Naftové motory

 

1,4

1,6

1,5 dCi

1,5 dCi

Objem

1386

1598

1 461

1 461

Počet válců/ventilů

4/4

4/4

4/2

4/2

Výkon kW (k) - ot./min

65 (88) - 5 200

81 (110) - 6 000

50 (68) - 4 000

63 (86) - 3 750

Točivý moment Nm - ot./min

128 - 3 200

153 - 4 400

160 - 2 000

200 - 1 900

 

 

MAN

AUT

 

 

Zrychlení 0-100 (s)

13,1

10,7

11,7

16,5

13

Maximální rychlost (km/h)

165

183

174

155

168

Pohotovostní hmotnost (kg)

1 092 - 1 150

1 107 - 1 165

1 131 - 1 177

1 164 - 1 210

1 165 - 1 215

Užitečná hmotnost (kg)

396

395

403

395

395

Objem zavazadlového prostoru (l)

280 - 437

280 - 437

280 - 437

280 - 437

280 - 437

Objem palivové nádrže (l)

60

60

60

60

60

Spotřeba (l/100 km)

 

 

 

 

 

Město

7,9

8,5

9,3

5,9

5,8

Mimo město

5,3

5,5

5,8

4,7

4,6

Kombinovaný provoz

6,3

6,6

7,0

5,2

5,1

Tip: Kompletní technické specifikace Nissanu Note si můžete stáhnou ve formátu XLS zde (160 kB)

Tři výbavy a velmi dobré ceny

Nissan zvolil u svého modelu Note poměrně dobrou cenovou politiku. Zákazník má na výběr čtyři motory a ke každému z nich trojici výbav, které lze doplnit ještě velmi slušnou příplatkovou výbavou. Note startuje na částce 349 900 Kč. Za tyto peníze získáte základní model s motorem o objemu 1,4 litru ve výbavě Visia. Základní verze s naftovým motorem pak startuje na částce 399 900 Kč. Nejdražší verzi je pak kombinace silnějšího naftového motoru a nejvyšší výbavy Tekna. Tato verze váš přijde na 512 900 Kč.

Note přichází s paletou desíti barev z nichž jsou dvě pastelové a zbylé metalické. Interiér můžete mít v látkovém, popř. koženém čalounění.

Výbava

Motory

1,4

1,6 MT

1,6 AT

1,5 dCi 68 k

1,5 dCi 86 k

Visia

349 900

x

x

399 900

x

Acenta

394 900

419 900

444 900

444 900

467 900

Tekna

x

464 900

489 900

x

512 900

Tip: Kompletní ceník vč. příplatkové výbavy si můžete stáhnout ve formátu XLS zde (42 kB)

Výbavy

Visia: přední airbag řidiče a spolujezdce, ABS s EBD a brzdovým asistentem, ISOFIX, opěrky hlavy na všech sedadlech, 3-bodové pásy na všech sedadlech, přední pásy s přepínači, 15“ ocelová kola s pneu 175/65, vnější zrcátka v černé barvě, přední a zadní nárazník v barvě vozu, vnější kliky v černé barvě, ochranné postraní lišty v černé barvě, zadní sklopná sedadla v poměru 3:2, el. Ovládání předních oken, imobilizér, ukazatel vnější teploty, držák na nápoje vpředu a vzadu, a mnoho dalšího…

Agenta: přední airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS s EBD a brzdovým asistentem, ISOFIX, opěrky hlavy na všech sedadlech, 3-bodové pásy na všech sedadlech, přední pásy s přepínači, 15“ ocelová kola s pneu 175/65, vnější zrcátka v barvě karosérie, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, přední a zadní nárazník v barvě vozu, vnější kliky v barvě karosérie, ochranné postraní lišty v černé barvě, zadní sklopná sedadla v poměru 3:2, el. ovládání předních a zadních oken, imobilizér, ukazatel vnější teploty, držák na nápoje vpředu a vzadu, manuální klimatizace, posuvná zadní lavice, loketní opěrka pro přední a zadní sedadla, držák na nápoje na opěrkách předních sedadel, rádio s CD a 6 repro, ovládání autorádia na volantu, palubní počítač s ovládáním na volantu mnoho dalšího…

Tekna: přední airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS s EBD a brzdovým asistentem, ESP, ISOFIX, opěrky hlavy na všech sedadlech, 3-bodové pásy na všech sedadlech, přední pásy s přepínači, vnější zrcátka v barvě karosérie, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, přední a zadní nárazník v barvě vozu, vnější kliky v barvě karosérie, ochranné postraní lišty v černé barvě, zadní sklopná sedadla v poměru 3:2, el. ovládání předních a zadních oken, imobilizér, ukazatel vnější teploty, držák na nápoje vpředu a vzadu, manuální klimatizace, posuvná zadní lavice, loketní opěrka pro přední a zadní sedadla, držák na nápoje na opěrkách předních sedadel, rádio s CD a 6 repro, ovládání autorádia na volantu, palubní počítač s ovládáním na volantu, aktivní opěrky vpředu, 16“ kola z lehké slitiny s pneu 185/55, sklápění vnějších zrcátek a mnoho dalšího…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Note

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Nissanu Note ze Ženevy

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků