Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note je od února nově k mání s přeplňovaným tříválcem. Bohužel se nejedná o čtyřistakoňovou patnáctistovku – tu si automobilka šetří na Le Mans. Pod obchodním označením DIG-S se skrývá jednotka s interním kódem HR12DDR, kterou Nissan už nějakou dobu montuje do Micry.

Motor o objemu 1198 cm3 má přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování kompresorem namísto obvyklejšího turbodmychadla. Pracuje v takzvaném Millerově cyklu, který ponechává otevřené sací ventily i na počátku kompresního zdvihu. V případě Note DIG-S je výsledkem 98 koní a 147 Nm při homologované spotřebě 4,3 l/100 km a emisích CO2 99 g/km. 

Z technických řešení snižujících třecí ztráty stojí za zmínku elektronická spojka kompresoru, která v závislosti na aktuálním zatížení odpojuje kompresor od motoru. 

Note DIG-S je vždy dodáván se systémem stop-start a dostal i odpovídající naladění podvozku. Vedle nových pružin, tlumičů i stabilizátorů to znamená také přidání výztuh zvyšujících tuhost karoserie. 

Nissan předpokládá, že tato verze se bude na celkových evropských prodejích Note podílet asi jednou čtvrtinou. 

Přeplňované tříválce jsou pod kapotami aut prodávaných v Evropě stále častější. Většinou se ale drží litrového objemu. Ford slaví úspěchy se svým litrovým EcoBoostem, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženevě představí Adam 1.0 SIDI.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků