Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note je od února nově k mání s přeplňovaným tříválcem. Bohužel se nejedná o čtyřistakoňovou patnáctistovku – tu si automobilka šetří na Le Mans. Pod obchodním označením DIG-S se skrývá jednotka s interním kódem HR12DDR, kterou Nissan už nějakou dobu montuje do Micry.

Motor o objemu 1198 cm3 má přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování kompresorem namísto obvyklejšího turbodmychadla. Pracuje v takzvaném Millerově cyklu, který ponechává otevřené sací ventily i na počátku kompresního zdvihu. V případě Note DIG-S je výsledkem 98 koní a 147 Nm při homologované spotřebě 4,3 l/100 km a emisích CO2 99 g/km. 

Z technických řešení snižujících třecí ztráty stojí za zmínku elektronická spojka kompresoru, která v závislosti na aktuálním zatížení odpojuje kompresor od motoru. 

Note DIG-S je vždy dodáván se systémem stop-start a dostal i odpovídající naladění podvozku. Vedle nových pružin, tlumičů i stabilizátorů to znamená také přidání výztuh zvyšujících tuhost karoserie. 

Nissan předpokládá, že tato verze se bude na celkových evropských prodejích Note podílet asi jednou čtvrtinou. 

Přeplňované tříválce jsou pod kapotami aut prodávaných v Evropě stále častější. Většinou se ale drží litrového objemu. Ford slaví úspěchy se svým litrovým EcoBoostem, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženevě představí Adam 1.0 SIDI.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků