Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note dostal tříválec s kompresorem, jmenuje se DIG-S

Nissan Note je od února nově k mání s přeplňovaným tříválcem. Bohužel se nejedná o čtyřistakoňovou patnáctistovku – tu si automobilka šetří na Le Mans. Pod obchodním označením DIG-S se skrývá jednotka s interním kódem HR12DDR, kterou Nissan už nějakou dobu montuje do Micry.

Motor o objemu 1198 cm3 má přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování kompresorem namísto obvyklejšího turbodmychadla. Pracuje v takzvaném Millerově cyklu, který ponechává otevřené sací ventily i na počátku kompresního zdvihu. V případě Note DIG-S je výsledkem 98 koní a 147 Nm při homologované spotřebě 4,3 l/100 km a emisích CO2 99 g/km. 

Z technických řešení snižujících třecí ztráty stojí za zmínku elektronická spojka kompresoru, která v závislosti na aktuálním zatížení odpojuje kompresor od motoru. 

Note DIG-S je vždy dodáván se systémem stop-start a dostal i odpovídající naladění podvozku. Vedle nových pružin, tlumičů i stabilizátorů to znamená také přidání výztuh zvyšujících tuhost karoserie. 

Nissan předpokládá, že tato verze se bude na celkových evropských prodejích Note podílet asi jednou čtvrtinou. 

Přeplňované tříválce jsou pod kapotami aut prodávaných v Evropě stále častější. Většinou se ale drží litrového objemu. Ford slaví úspěchy se svým litrovým EcoBoostem, Volkswagen nedávno ohlásil Polo 1.0 TSI a Opel v Ženevě představí Adam 1.0 SIDI.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků