Také do Evropy se po sedmi letech výroby chystá zcela nový kompakt Nissan Note II. Přiblížil se běžným vozům typu Fiesta a oproti zámořským verzím vyniká řadou úprav.
Kapitoly článku:
První generace modelu Nissan Note (E11) se v Evropě začala prodávat na jaře roku 2006 a od té doby procházela průběžnými modernizacemi, přičemž tou poslední byl teprve před rokem představený facelift Note pro rok 2012. Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se představí jeho druhá generace (E12) v provedení pro Evropu, jež se od japonské verze liší v řadě ohledů.
Nissan Note druhé generace si již brousí zuby také na Evropu
O premiéře plánované do Ženevy jsme vás informovali před několika dny, teprve nyní vám ale můžeme nabídnout kompletní sestavu fotografií a podrobných informací. Nissan Note druhé generace bude pro Evropu opět vyráběn v britské továrně Nissan v Sunderlandu, kde jeho produkce naběhne během letošního ledna, přičemž prodeje odstartují s letošním podzimem.
První generace Nissanu Note sdílela většinu mechanických skupin s modelem Renault Modus, takže šlo o ryze praktické kompaktní MPV. Generace druhá však přichází s osobitěji a elegantněji tvarovanou karoserií, jejíž proporce mají nově blíž spíše k běžným kompaktům velikosti Clia nebo Fiesty. Oproti japonským a americkým verzím, které již několik měsíců bojují o přízeň zákazníků, se vozy z Velké Británie určené pro evropská odbytiště budou lišit.
Evropský Note II vyniká řadou specifických detailů
Nejdůležitější změny se dle tvrzení výrobce údajně udály na mechanických skupinách, naladění řízení a podvozku prý lépe odpovídá požadavkům evropských zákazníků a vede k lepším jízdním vlastnostem a zvýšené úrovni komfortu. Na první pohled si všimneme hlavně ostřeji řezaných zpětných zrcátek s vestavěnými blikači (zámořské verze je mají v blatnících) a odvážněji tvarovaných nárazníků a jemněji strukturované masky chladiče.
Základní korpus palubní desky je stejný jako v Japonsku a USA, ovšem změnily se obkladové a čalounické materiály, takže evropský Note působí poněkud kvalitnějším dojmem. Na tom mají svůj podíl také elegantnější přístrojový štít a přepracovaná středová konzole s kruhovými výdechy ventilace, přičemž pro menší Nissany typické, lehce bizarní sdružení ovladačů ventilace v jediném kruhu s displejem uprostřed zůstává zachováno.
Těšit se můžeme také na sadu agresivnějších doplňků Dynamic Styling Pack
Výbavy budou u evropské verze druhé generace Nissanu Note tři a ponesou jména Visia, Acenta a Tekna. Mezi bezpečnostními prvky najdeme také varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (naučí vás nezapomínat na blinkry), hlídání mrtvých úhlů zrcátek nebo detekci chodců a jiných pohybujících se objektů, jež by se mohly dostat do jízdní dráhy vozu.
Interiér evropských verzí má vynikat kvalitnějším zpracováním a lepším přístrojovým štítem
Zákazníci v Evropě nejčastěji sáhnou zřejmě po zážehovém tříválci s objemem 1,2 l. Dodáván bude ve verzích s výkonem 80 koní (59 kW) a točivým momentem 110 Nm, resp. s přímým vstřikováním DIG-S a výkonem 98 koní (72 kW) a točivým momentem 142 Nm. Zájemci o minimální spotřebu pak i přes vyšší pořizovací cenu nejspíš sáhnou po vznětovém čtyřválci Renault 1,5 dCi s průměrnou normovanou spotřebou 3,6 l/100 km.
Níže najdete propagační videa k japonské a evropské verzi, přičemž více informací se rozhodně dozvíte z toho prvního.