40
Fotogalerie

Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

Kapitoly článku:


Skvělá šestnáctka

A řeč není o nezletilé slečně. Note vycházející z Micry podědil také její motorizace, a tak vrcholným benzinovým agregátem je šestnáctistovka. Klasický atmosferický zážehový čtyřválec v řadě o objemu 1 598 ccm disponuje výkonem 81 kW (110 koní) při 6 000 ot. / min. Největší točivý moment činí 153 Nm při 4 400 ot./min.

Zatímco z Micry dělá vlka v rouše beránčím, v Note nabízí příjemné a dynamické svezení. Po nastartování se projevuje tichým kovovým cvrlikáním, které známe z benzinových motorů Hondy nebo Toyoty.

Pětistupňová manuální převodovka jde zlehka, přesná kulisa je synonymem pro řazení u Nissanu. Stejně přesvědčivé je řízení. Malý volant nenabízí strmé řízení a posilované s proměnným účinkem.

Přední náprava typu MacPherson je doplněna zadní vlečenou, oboje se zkrutnými stabilizátory. Tedy víceméně kalsická koncepce, když vzpomeneme na vyspělou zadní nápravu Multilink, která se poprvé objevila u Nissanu Maxima QX a Primera.

Brzdy u Note jsou vpředu kotoučové, vzadu bubnové, samozřejmě s ABS, EBD a brzdovým asistentem. Jejich účinek odpovídá výkonům motoru a řidič poměrně vysokého vozu se na ně může spolehnout.

Pohotovostní hmotnost činí přijatelných 1 107 kg, Note uveze až 395 kg připadajících na cestující a náklad, střecha snese dnes již podprůměrné zatížení 50 kg, na druhou stranu nebude moc řidičů, kteří by na střechu vysokého vozu dávali další náklad.

nissan_note2/P1270948.JPG nissan_note2/P1270964.JPG nissan_note2/P1270999.JPG nissan_note2/P1280017.JPG

Pohoda ve městě i při parkování

Ve městě oceníte přední světlomety s vystouplýma žabíma očima obrysových světel, které řidiči při manévrování ukazují, kde končí přední převis. Kompaktní rozměry jsou požehnáním a přivítají je především ženy, které si Note rychle oblíbí i díky neotřelému designu. Note totiž neprovokuje, je harmonický.

Přes městské nerovnosti se plavně přenáší, ovšem mimo město vás překvapí tuhostí podvozku v zatáčkách, kterou byste od původem francouzské podvozkové platformy neočekávali. Tady jasně zapracovali inženýři Nissanu, protože B-platforma nemůže být francouzská ani omylem.

Zajímavá je i spotřeba. Při lehké noze se lze dostat na 6 l/100 km, při běžném ježdění na 7,1 l/100 km. To je velká konkurence vznětovému motoru pod kapotou Note, protože ten v předchozím testu dosahoval obdobných hodnot. Naše výsledná spotřeba ve městě činí 5,6 l/100 km. Při ceně 27,- Kč na km tak náklady na palivo činí vynikajících 1,50 Kč/km

Mimo město i na dálnici první liga

Mimo město i na dálnici se Note způsobně zařadí mezi rychlé vozy. Řidič má na výběr mezi úspornou jízdou kolem šesti a dynamickým svezením, kdy si jeho Note vezme kolem 7,5 l/100 km. V zatáčkách se vysoký Note jen minimálně naklání pokud se přece jen dostane do krizové situace, vytáhne ho z ní pohon předních kol. Naše výsledná spotřeba ve městě činí 6,5 l/100 km.

Na dálnici se Note líbí a na rozdíl od menší Micry není v rychlostech vyšších než 140 km/h tolik hlučný. Hlučnost odpovídá největšímu konkurentovi Škodě Roomster. Přibližně do 160 km/h je hlučnost přijatelná, poté se zvyšuje aerodynamický hluk nad snesitelnou úroveň. Note lze rozjet až na 190 km/h podobně jako menší Micru. Naše výsledná průměrná spotřeba při dynamické jízdě na dálnici činila 9,5 l/100 km. Dokonce ani při razantní jízdě se spotřeba nepřehoupne přes 12 l/100 km. Odpovídá tomu naše výsledná průměrná spotřeba za celou dobu testu, která činí 7,1 l/100 km. Za toto oceňujeme vynikající šestnáctistovku od Nissanu, která je provozně úspornější než naftový motor.

Naměřená dynamika a pružnost

Maximální naměřená rychlost: 192 km/h

Zrychlení:

0-100 km/h: 13,7 s
0-140 km/h: 34,2 s
0-160 km/h: 50,5 s

Pružnost:

40-80 km/h: 2. st. 5,5 s; 3. st. 8,7 s; 4. st. 14,5 s
60-100 km/h:                 3. st. 8,3 s; 4. st. 14,0 s; 5. st. 27,2 s
80-120 km/h:                 3. st. 8,5 s; 4. st. 11,0 s; 5. st. 16,2 s

Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně:

1. st. – 45 km/h
2. st. – 90 km/h
3. st. – 140 km/h
4. st. – 180 km/h
5. st. – 190 km/h

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud