Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

65 komentářů

martin_hor
7. listopadu • 10:59

Vlastnim Note od Augusta a ak mam zhrnut moje dojmy, tak auto ma prijemne prekvapilo variabilitou batozinoveho priestoru a jazdnymi vlastnostami. Podvozok tazi z vacsieho razvoru osi, ako je u auta tejto kategorie obvykle. Lavica sa da posuvat naozaj vyrazne az na nejakych 430 litrov konecneho objemu. Motor je pruzny a s autom pri obsadnei 3 osobami naozaj nema problem zrychlovat. V otackach nad 2800 je vsak uz hlucnejsi nez byvalo u Nissana zvykom (mal som predym Micru, Almeru aj Primeru a tie boli urcite tichsie).
Spotreba zatial v meste 6,3 a mimo mesta pod 6 litrov na 100km.

Pepa z depa
9. června • 14:10

U tohoto auta oceňuju kvalitní podvozek, při jeho výšce skvěle sedí i v ostřejších zatáčkách.
Trochu mě mrzí hlučnější převodovka, u některých stupňů docela rachot ....
Prostorově je ideální pro dva, optimální pro čtyři, tři lidi vzadu jsou jak sardinky....
Pak je tu pár drobností, které by se daly vytknout (např. víčko nádržky vody do ostřikovačů :-),
poměrně úzká sedadla, malé budíky tachometru a otáčkoměru (dá se na to zvyknout) ale cena rozhodla - výbava Acenta 1.6 (model 08) už za 344 900,- Kč.

andy_apo
8. června • 1:30

Ospravedlňujem sa, ale už si nemôžem pomôcť, tento test som čítal veľakrát a autor by sa zaň mal hanbiť niekde v kúte. Testovaná verzia bola v najvyššej výbave Tekna, napriek tomu nájdeme v texte nasledovné perly:- "Palubní desce dominuje výrazná dvoubudíková kaplička bez palubního počítače.", "Drobnostmi jsou ..., palubní počítač s ovládáním na volantu ..." /bez komentára/- "(Středový panel) ...začíná již na horní části palubní desky šikovnou přihrádkou, pokračuje další přihrádkou, audiosoustavou, ..." /testovaná verzia má rádio s meničom na 6 CD, žiadna priehradka nad ním nie je, dobre to vidno na fotografiách/- "Ke standardu (zavazadelníku) patří osvětlení, trochu nám chyběla dnes již obvyklá zásuvka na 12 V." /Už v strednej výbave Acenta sú TRI zásuvky, jedna z nich v kufri/Note vlastním a je to skvelé auto, ale zaslúži si profesionálnejší prístup, než evidentný zlepenec viacerých recenzií do jedného článku...

Jarek
16. května • 10:50


Nevím vjakém autě jste seděl, ale vnitřní osvětlení u této třídy auta se mi zdá nadstardantní.
Pokuste si NOTE pořádně prohlédnout. Najdete dokonce dvě 12 V zásuvky. Dají se najít velmi jednoduše.

karel
17. února • 23:48

:-))Je to supr,v pondělí si jdu pro něj.

Laky
16. února • 9:13

Preco sa v technickych udajoch pise, ze 251 l kufor a autor pise 280 l. Podla mna je podstatne aky velky kufor je v zakladnom prevedeni. Naco mi je, ze posuniem sedacky o 16cm a zvacsim kufor na 400l, ked si dozadu potom nikto nesadne? Este otazka na autora, ked posuniem zadne sedacky o 16cm dopredu a zvacsim tak kufor, je mozne posadit dieta v autosedacke na zadne sedadlo tak, aby sedel pohodlne aj spolujazdec vpredu?
Inak skusil niekto porovnat Opel Meriva a Nissan Note, mohlo by to byt este zaujimavejsie ako s Roomsterom.

sedacky...
1. srpna • 16:01

ked su sedacky vpredu priestor za sedadlom je identicky ako ma MICRA

broněk
15. února • 18:49

:-)):-)
Note je to co potřebuji. Prostor super, cena dobrá, vypadá moc dobře.Všem doporučuji zkušební posed a jízdu. Myslím , že pak budete mít jiný názor.
Note to beru.!!

vincentik
15. února • 17:17

Každé auto má svoje výhody a nevýhody. Asi nebude človek lámať diaľničné rekordy v aute
/Note/ s manželkou a malým deckom. To chcem vydieť tú ženu, čo by mužovi schválila nejakú super rýchlu jazdu... Je to auto po meste, okreskách a občas na výlet po diaľnici primeraným tempom. Kto denne robí štreky na diaľniciach, nie je cieľový zákazník tohto auta. Je to ťažké mať pochopenie pre iný názor a vkus... Ja neodsudzujem ani toho, čo si vo vedľajšom článku kúpi vytunenú fabiu s HTP, ak mu ten motor postačuje. Dôležité je, aby bol spokojný on. To je tá tolerancia myslenia, čo tu viacerí nemajú. Inak tá zlá aerodynamika auta /Note/ spôsobila, že auto o výkone 11Okoní má spotrebu lepšiu ako povedzme super aerodynamická alfa romeo /ako športové auto. podotýkam, že alfa je moja obľúbená značka/. Treba sa aj zamyslieť nad tým, čo napíšem.

j.
15. února • 21:34

AKmate male deti, chcete mat cestu co najrychlejsie za sebou. Ak je to na bezpecnej kvalitnej dialnici, nie je dovod "zalozit" najvyssi kvalt a tahat... Najma v noci deti rychlo zaspia a ak potrebujete prejst cez dve-tri krajiny, tak nie je dovod "loudat se".

vincentik
15. února • 21:47

Mimo město i na dálnici první ligaMimo město i na dálnici se Note způsobně zařadí mezi rychlé vozy. Řidič má na výběr mezi úspornou jízdou kolem šesti a dynamickým svezením, kdy si jeho Note vezme kolem 7,5 l/100 km. V zatáčkách se vysoký Note jen minimálně naklání pokud se přece jen dostane do krizové situace, vytáhne ho z ní pohon předních kol. Naše výsledná spotřeba ve městě činí 6,5 l/100 km. Na dálnici se Note líbí a na rozdíl od menší Micry není v rychlostech vyšších než 140 km/h tolik hlučný. Hlučnost odpovídá největšímu konkurentovi Škodě Roomster. Přibližně do 160 km/h je hlučnost přijatelná, poté se zvyšuje aerodynamický hluk nad snesitelnou úroveň. Note lze rozjet až na 190 km/h podobně jako menší Micru. Naše výsledná průměrná spotřeba při dynamické jízdě na dálnici činila 9,5 l/100 km. Dokonce ani při razantní jízdě se spotřeba nepřehoupne přes 12 l/100 km. Odpovídá tomu naše výsledná průměrná spotřeba za celou dobu testu, která činí 7,1 l/100 km. Za toto oceňujeme vynikající šestnáctistovku od Nissanu, která je provozně úspornější než naftový motor.
Naměřená dynamika a pružnostMaximální naměřená rychlost: 192 km/h

vincentik
15. února • 21:41

Myslím, že maximálka l92km/hod nie je žiadne "loudání". Kto chce, môže ísť aj takto. Doporučujem ešte raz prečítať test. A to hlavne pasáž, kde autor píše o maximálnej dosiahnutej spotrebe. Nestúpa ani so stúpajúcou rýchlosťou dramaticky, ako u iných áut.

j.
15. února • 21:24

Pre spotrebu Alfy nie je kriticka jej aerodynamika, ale ze je to VACSIE a TAZSIE auto. A tu TAZSIU hmotu treba urychlit a spomalit a urychlit...

vincentik
15. února • 21:36

Myslím, že zlá aerodynamika (podľa tvojho názoru u Note) býva väčšou prekážkou hlavne pri vyšších rýchlostiach ako nejaké to kilo navyše. Nemyslím, že bude veľký rozdiel vo váhe áut. Max. tipujem lOOkg. Pri rozjazdoch ten rozdiel byť môže. Alfa bola vybraná náhodne ako kvázi športové auto /motor l.6/ s asi dobrou aerodynamikou, dosaď si tam kľudne váhovo porovnateľné auto ku Note podľa tvojho vkusu s 1.6 motorom a porovnaj spotreby. Aj tak bude Note lepší vo vačšine prípadov. Tým chcem len povedať /a nie je to iba môj názor, ale aj názor auto.cz a autorevue.cz/, že ten motor je jednoducho skvelý, ťahá už v nízkych otáčkach /netreba ho vytáčať, preto super spotreba/ a poznámky k aerodynamike auta boli úplne zbytočné vzhľadom k zameraniu auta. Kopa iných áut v súčasnosti má podobnú koncepciu a predpokladá sa, že ich predaj /MPV a SUV/ bude v Európe nadalej rásť. To je všetko, už nehodlám k tomu diskutovať, každý má svoju pravdu. Ja som chcel kúpiť auto nižšej strednej triedy. Cenová úroveň u tejto výbavy býva min.55O-6OO.OOOSk. Keďže som zistil, že neponúkajú nič navyše oproti Note /podotýkam že pre mňa/ a sú o 5O-lOO.OOO Sk drahšie, zvolil som Note a neľutujem.

georges
15. února • 16:20

celková hmotnost - pohotovostní hmotnost = 1560-1165=395 kg !!!!

Detektiv Štika
15. února • 9:43

Nevím, proč se o tom hovoří jako o rodinném autu. To už bychom mohli napsat skoro o všech. Prošlo mi rukama opravdu hodně aut, ale konkrétně tohle patří na chvost. Ve většině aut si jakž takž najdu za volantem nějakou vhodnou polohu (182 cm), ale v tomhle pidiautě jsem si musel dát sedačku hodně dozadu, ovšem pak jsem byl nucen mít natažené ruce jako opičák a za mě jsem si již pořádně nesedl. Do kufru jsem "dostal" složený kočárek, zbytek zavazadel (rodinné auto - pamatujete?) si asi rodina musí dát do toho kočárku nebo možná na klín. Ale hezké auto to je, o to nic, a Nissany jsem měl vždycky rád. Jen zásadně nesouhlasím s jakoukoli charakteristikou tohoto miniauta, která by chtěla používat výrazy jako rodinný vůz...

b0b0
4. dubna • 20:23

Mas 182 cm? Ja mam 190 a sedi sa mi dobre. Jedine ak by si hladal kazdu blbost, ktora sa da vytknut. :-)
Charakteristikou ci to je rodinne alebo nie je, by som sa nezatazoval. Su to prkotiny.

j.
15. února • 15:20

Po marketingovom masirovani, ktore propagovalo Note ako rodinne auto, bolo mile, ked sa clovek dozvedel, ze pri barierovych testoch sla hviezdicka dole pre ulomeny ISOFIX uchyt (kuzlo nechceneho ;-))

Petr
15. února • 11:05

Souhlas - taky už jsem viděl reklamu, kde za rodinné auto označovali Ford Fiesta. Ale kdo nemá alespoň 2 děti (případně víc) a nemusel balit na týden na hory nebo třeba k moři (kočárek, plíny, nočník, boby, lyže, tuny oblečení atd. atd.), tak to prostě nepochopí. Na druhou stranu ale označovat za "ten pravý rodinný vůz" třeba Fiaz Ulysse za milión - to člověk taky neví, jestli se má smát nebo brečet.

jozef
16. února • 13:25

Súhlasím, všetko môžem potvrdiť. A pridám ešte moju zlú skúsenosť. Podľa mňa to má pedály moc blízko seba, bolo to utrpenie a pritom som mal obuté bežné pánske poloboty č.10 !!!

NOTE
14. února • 23:55

Je to dobré auto, ale na to přijdete až si ho koupíte a aspoň týden jej používáte. Než jsem ho koupil, několikrát jsem se v něm svezl v průběhu asi půl roku a stále jsem nebyl rozhodnutý. Měl jsem už čtyři Nissany, z toho jednu Primeru a pak třikrát Almeru ( jednu zcela novou, kterou jsem prodal po 200 tkm a nebylo to na ní ani znát ) a všechny jen s normální údržbou bez závad. Přesto jsem zvažoval, jestli Nissan po spojení s Renaultem nepůjde dolů s kvalitou. Před koncem roku přišly významné slevy a tak jsem už moc neváhal. Mám pouze motor 1.4l a protože jsem měl bezprostřední srovnání s Almerou 1.5l musím říct, že 1.4l je výrazně pružnější i výkonově přesvědčivější, přestože má papírově o 2 kW méně. Nejvíce mne ovšem v této souvislosti překvapuje spotřeba, ačkoli už prodejce mi sděloval podobné zkušenosti. Už první cesta s nezajetým autem od prodejce ( cca 400km ) byla se spotřebou asi 6,1l, ale to jsem nepřekračoval 100 km/h (polovina byla normální silnice a polovina dálnice). Teď máme najeto asi 8500 km s celkem vyrovnaným podílem město/mimo město/dálnice a s využíváním rychlostních limitů a samozřejmě i s jejich běžným překračováním:-), je spotřeba mezi 6 až 6,5l. S Almerou byla spotřeba zhruba o 1,5l vyšší, ačkoliv váží prakticky stejně jako Note. Sám bych tomu předtím nevěřil a je vidět, že ve vývoji motorů jsou ještě rezervy... Z mého pohledu je to OK a ačkoli najedu ročně 50 - 60 tkm, tak se mi zdá, že dieselové provedení by mi asi už neposkytlo žádnou úsporu. Sděluji jen svoje zkušenosti a nechci porovnávat, zda je Note lepší nebo horší auto než jiné značky. Pouze se domnívám, že relace cena/hodnota je v tomto případě velmi dobrá a znatelně lepší než u předchozí Almery.

Legolas
14. února • 19:15

Skutečný problém je, zda je větší blb ten, kdo si koupí note nebo kdo si koupí roomster, když za daleko méně peněz si mohli ve vyšší třídě koupit kia ceed s common rail motorem a 7letou zárukou.

vincentik
14. února • 22:16

Zjavne tomu vôbec nerozumieš. V čom je vačší Ceed alebo iné auto nižšej strednej triedy proti povedzme Notu /event. Roomsteru/? Okrem predozadného rozmeru, samozrejme. Note má variabilný a podľa potreby vačší kufor/440litrov max/. Rázvor o 3cm vačší ako Golf alebo Octavia. Priestor nad hlavami a celkovo pocit priestrannosti tiež lepší. Na šírku je možno menší alebo porovnateľný ako Ceed, ale 3 dospelé osoby si asi v žiadnom aute nižšej strednej dobre vzadu nesadnú. To auto je celkovo podľa mňa porovnateľné s autami nižšej strednej triedy. Za cenu cca 4OOOOOCz vo výbave 4ABG, ABS, EBD, klima, liate disky, CD s ovládaním na volante a pal.počítač, motor l.6 llOk /ja viac nepotrebujem/. Skús si poskladať Cee´d. Mne vyšla cena trochu vyššia za Ceed.. Možno je blb niekto iný...

j.
15. února • 0:49

Nie som originalny, toto vravel aj Clarcson na TopGear-e, ale ja nie som hydrocefalik, aby som potreboval mnozstvo miesta nad hlavou :-)
Skutocne nechapem narastanie miniaut do vysky Pomaly budeme v autach stat. Vyssie, Vyssie, Vyssie, co na tom, ze celna plocha je ako vrata od stodoly, a tym vratam od stodoly zodpoveda aj Cx.
OK, ak to auto nema opustit mesto a prekrocit 110km/h, dobre, ale ak ma umoznovatrychle presuny, nechapem ten trend, prekreslit kazde auto do podoby minibusu. Hlavne ze nad hlavami vozime mnozstvo prazdnehopriestoru, ktory musime draho zaplatit vo forme zvysenej spotreby pri vysokych rychlostiach.

vincentik
15. února • 8:36

Čím je auto vyššie, tým vyššie môže byť uloženie sedadiel, spustenie nôh a tým pádom priestrannejší interiér. Preto aj keď je to auto kratšie, je priestrannejšie ako napr.Ceed. To, že autá rastú do výšky je dané malým priestorom na parkovanie v mestách a napriek tomu ľudia chcú priestranné autá. Názor mať môžeš, že sa ti to nepáči, ale na to je tak veľa druhov áut, by si každý vybral také, aké vyhovuje jemu. Ja keď vidím nastupovať manželku s dieťaťom na zadné sedadlá Note, ako pohodlne jej to ide a včera som videl nastupovať otca s chorou chrbticou do Octavie I, ako sa musel zohnúť, tiež môžem nechápať, prečo si ľudia kupujú nízke autá. Možno to chápeš, možno nie. Určite by radšej nastupoval do Note. Aj Toyota yaris je kratšia ako konkurenti a napriek tomu vyššou stavbou karosérie ponúka podobnú priestrannosť. Aj batožinový priestor, ktorý je vyšší, je ľahšie prístupný pre nakladanie kočíka a pod. To pochopí ten, kto to vyskúša, má povedzme rodinu a nerobí závery predtým, ako vôbec v aute sedel. A čuduj sa svete, napriek tej zlej vysokej stavbe auta má tak skvelú spotrebu... K tomu niet viac čo dodať.

pouzitie
15. února • 15:18

Kazdy mesiac najazdim par tisic km mimo mesto (na Slovensku je odvazne tvrdit ze na dialniciach :-) Preco sa mam "prebijat" vzduchom s krabicou, co ma aerodynamiku ako vrata od stodoly. Ako dokazali rusi zo SU-25, ak je vykon, poletia aj tie vrata, ale PRECO? Chapem argument lahsieho parkovania v "kratkom". Chapem bezpecnostnu funkciu dvojitej podlahy "prckov" ako SMART, alebo MB-A classe, ale preco v case, ked je vsade plno reci o znizovani emisii (a teda prirodzene aj SPOTREBY) kazdy vyrobca seka "krabice" ako Bata cvicky prave v najpredavanejsich kategoriach. Rodinu mam, kocik(casto 2), vozim pravidelne, samozrejme nastupovanie do nizsieho voza nie je mozne v style "gentleman s kloboukem", ale ide to.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
15. února • 20:49

Co víš o aerodynamice SU 25? Napiš, pobav mě.

j.
15. února • 21:21

No ak sa nalozili vsetky zavesniky, tak mali tie dva Tumanskeho RD-cka co robit. Vravievali sme im "hrable" a na Pardubickom letisku pekne "vyfukovali" dilatacnu hmotu medzi betonovymi blokmi startovacej drahy. Ale na druhej strane treba priznat, ze bol (kedze bol takmer o desatrocie mladsi) lepsi ako A-10.

Petr
16. února • 11:00

VU 5952, bigoše jsme v jídelně mlátili hlava nehlava..........

Petr
15. února • 9:14

Áno....... Kdo okusí vyšší auto, ten už nezávodní placku nikdy provozovat nebude.......

LOL
14. února • 20:40

Třeba někdo nerad ropáky. A třeba si někdo přečetl (tím malým písmem), jak to vlastně s tou sedmiletou zárukou doopravdy je ;-)

caliber
14. února • 10:14

Proc by mel clovek kupovat Nota nebo Roomstera za pul mega, kdyz za 440000,- ma 140koni v 1.8i s promennym casovanim ventilu (spotreba 7,5) a se super vybavou a nadhernym designem.VOTE FOR DODGE CALIBER !!!

KArel
14. února • 12:20

No, je to vevnitř trochu menší a má to špatnej crashtest. A je na to trošku dražší servis (ale ne o moc).

puck
14. února • 16:10

mensi ? :-)

pepe
14. února • 11:34

Ale jednu hvězdičku v crash testu :-)

1zdavu
14. února • 12:47

Nechcel by som mat blbu otazku, ale v ktorom teste to dostal Dodge Caliber len jednu hviezicku?
:-/
Staci aj link. ;-)

quapor
19. února • 18:42

Chrysler Voyager
http://www.euroncap.com/images/results/mpvs/car_277_2007/Chrysler%20Voyager%20datasheet.pdf

Kicko
14. února • 9:45

Interier fakt nic moc, ale ked som videl fotku zadnej lavice, musel som si pretret oci. Je uplne rovna a v kombinacii s nejakou kozenkou to vyzera ako 20 rokov dozadu. :-/

andy_apo
8. června • 1:45

A čo má byť guľatá? :-)
Nie vážne, Note je rodinné auto a zadná lavica bez zbytočných "bočných vedení" je super kvôli detským sedačkám - vo Fabii, keď som potreboval kvôli piatemu cestujúcemu posunúť sedačku úplne ku dverám, bola práve kvôli nezmyselne vyvýšeným okrajom naklonená aj s dieťaťom ako veža v Pise...
Mimochodom, po dvoch mesiacoch jazdenia na Note som musel stráviť tri dni znova vo Fabii - a uvedomil som si, že "never more", ten vnútorný priestor je na nezaplatenie.

Lutek
14. února • 9:34

I want to see test of X3 3.0sd ,335i ,335d ,ML 420 CDI , Golf R32 , Audi A4 3.2 quattro automatic ,some cars with DSG ,some cars with 7g-tronic or automatic vs manual etc. With 0-100 0-200 80-120 on III 60-100 on II 60-160 etc. And some videos PLEASE !! You are the best !!:-):-);-)B-]

vincentik
14. února • 7:59

Zrýchlenie O...1OOkm/hod za 13.7s? Asi ste to zle zmerali. V iných testoch, napr. tuším v Auto motor a šport namerali zrýchlenie myslím 1O.5sek. O viac ako 2sek. lepší čas ako to bolo u Roomsteru a Opel meriva. Inak ta 1.6 ide fakt skvele, už aby tá moja bola po zábehu a môžem ju trochu vytočiť... Motor má rozvodovú reťaz nevyžadujúci výmenu, to ste mohli napísať, aj keď je to test nového auta. To spôsobuje jeho trošku vyššiu hlučnosť. Ťah v nízkych otáčkach ma doteraz prekvapuje, je výborný na benzín, zaberá už aj pod 2000ot/min. Spotreba je fakt skvelá, môžem potvrdiť. Priestor na zadných sedadlách je lepší ako u áut nižšej strednej triedy, samozrejme keď je zadná lavica úplne vzadu.

ALEX
14. února • 20:45

mam to na jezdeni a je to pro zensky, zadnej kufr ani vetsi nakup se tam nevejde, po sklopeni clon vpredu neni videt na silnici na semafor se musim divat nalepeny na skle, protoze horni hrana predniho skla je nize nez moje oci, pri posunuti sedadla dozadu si tam nedokaze nikdo sednout

b0b0
4. dubna • 20:15

vetsi nakup se tam nevejde? :-))) ja tam vozim plny hokejovy vak a stale je tam este miesto na nakup.
No ale ked sa akurat do tvojho nevojde nakup, tak to asi bude pravda. :-)))

Ondras
14. února • 13:13

ad zrychlení - A co čekáš od Autorevue, jehož redaktoři používají ku měření zrychlení GPSku zvící pro tento účel přenosti přesýpacích hodin? Ještě smutnější je, že Ondrášík nebyl ochoten tu metodu přiblížit, z čehož plyne nulová vypovídací hodnota uváděných čísel. Musíš to brát tak, že realita je někde v rozpalu +/- 40%.

Radek Ondrášík
15. února • 6:56

Používáme velmi přesné akcelerometry, pracující na bází měření okamžitého přetížení. To se zapisuje do paměti daného přístroje a v počítači lze pak vytáhnout jakákoli data o zrychlení.Můžete si tedy změřit zrychlení klidne 49 km/h-97 km/h a to s přesností 2% (údaj výrobce). Dále z tohoto lze velmi přesně měřit brzdnou dráhy, podélné i příčné zrychlení, dobu akcelerace na daný okruh, dobu brzdění a mnoho dalšího.
Měření pomocí speciálního zaříezní s GPS jsem již opustil, pro menší přesnost (v jednotkách procent) a také pro nákladnost takového měření. Bylo třeba si toto zařízení vždy složitě půjčovat. V této době je k dispozici tedy velm přesná technika.

drgi
15. února • 8:15

a teraz si spominam, ze ten akcelerometer si uz davnejsie spominal.

Radek Ondrášík
15. února • 8:34

Nesmí se usnout a je třeba jít s technikou kupředu. Přes poměrně přesné měřidla, považuji naše výsledky za "orientační".

pepe
14. února • 8:10

Ten interiér je děs hrůza, ale ani zvenku to nevypadá nijak zajímavě.

Lovap
14. února • 9:05

Pre teba. Pre mňa nie, mne sa celkom páči. Pre mňa je "děs hrůza" napr Roomster z boku (predok a zadok o.k.).

vincentik
14. února • 9:04

Keby všetky autá tejto cenovej kategórie mali tak "hrozný interiér"... Inak to auto sa viac páči ženám, to napísal aj autor. Skutočnoť to potvrdzuje. Moje auto zatiaľ obdivovali všetky ženy- že sa im páči. Ale otec, keď ho videl 1.x, sa čudoval, že som za "také auto" dal toľko peňazí. Niečo ako Grande punto- viac sa páči mužom, ženám /ani mojej/ veľmi nie.

Tomíkh
14. února • 5:07

si to přečti tru(P)če :-Dhttp://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-s-a-z-v-predlozkach-a-predponach/

Tomíkh
14. února • 5:02

:-D:-D:-D Předložka "s" se pojí především se 7. pádem (kým, čím). To znamená, že mluvíme s rodiči, pročítáme časopis s inzeráty, konstatujeme s radostí, utíkáme se strachem. Nic složitého. Rád bych ale upozornil ještě na jednu kuriozitu. Už jste si někdy všimli vyjádření "kdo s koho"? A přišlo vám podivné to "s"? Pokud ano, tak vězte, že "s" je v tomto případě použito správně. Nejedná se totiž o 2. pád, nýbrž o pád čtvrtý. V dnešní době se toto spojení používá už jen v knižních obratech "kdo s koho" a "být s to" (tedy být schopen).Důkaz na netu:Předložka "s" se pojí především se 7. pádem (kým, čím). To znamená, že mluvíme s rodiči, pročítáme časopis s inzeráty, konstatujeme s radostí, utíkáme se strachem. Nic složitého. Rád bych ale upozornil ještě na jednu kuriozitu. Už jste si někdy všimli vyjádření "kdo s koho"? A přišlo vám podivné to "s"? Pokud ano, tak vězte, že "s" je v tomto případě použito správně. Nejedná se totiž o 2. pád, nýbrž o pád čtvrtý. V dnešní době se toto spojení používá už jen v knižních obratech "kdo s koho" a "být s to" (tedy být schopen).

Tomíkh
14. února • 4:58

Test se mi líbí a píše se skutečně kdo s koho :-O

Vladimír
14. února • 3:33

běžní občani ČR (prodavači a prodavačky, pekaři a pekařky, montážní dělníci a montážní dělnice, listonoši a listonošky, zdravotní sestry a zdravotní bratři, čeledíni a děvečky na farmách, metaři a uklizečky ........................... ), ti všichni co poctivě pracují za nízké české MIMOPRAŽSKÉ mzdy : NA TO NEMAJÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ !!! 3-[3-[3-[a já také ne ... 3-[

Honza
14. února • 22:44

Doporučuji neplácat hlouposti a jít do té Prahy také něco vydělat!

igklu
14. února • 14:08

neni pravda, bracho montuje plastove okna mimo prahy a bratislavy a pritom ma tamer identicky model :-)

Petr
14. února • 13:53

Neměl jsi volit 40 let komouše...

ITTI
15. února • 18:55

2 Petr: Ale to byl dost laciný argument. Tohle by neřekla ani 23.letá dcera,které při sametu bylo zhruba 6 let. Nicméně že je třeba se snažit a ne jenom nadávat,to souhlasím. Jen bych lidi už nekádroval, neb bychom se např. dostali k tomu,že ..."největší kapitalista zde", coby "fiktivní osoba" , měl dědečka zakládajícího člena KSČ,nebo pradědečka...;-)

VL
14. února • 12:08

Nejsi sám, klidně tam přidej i lidi pracující v IT, taky na to nemám, vlastně si nedokážu představit na jaké auto bych měl... možná na splátky nějaké z bazaru. A to pracuji v jedné mezinárodní IT firmě. Takže asi tak s platama v ČR. ;-)

Buffalo
14. února • 12:47

neočekáváš že když děláš v IBM ČR support po telefonu, že ti za to zaplatí ? byť se to dá nazvat IT :))

Pražák
14. února • 8:03

Neopruzuj a běž zametat !

FRS
15. února • 14:04

Prazak : Blbecku

Jára
14. února • 3:20

Chtělo by to si po sobě článek aspoň přečíst než ho publikuju. :-/

Mem
14. února • 8:39

Proč ze sebe děláš hlupáka? Pokud chceš upozorňovat na chyby v češtině, tak si to třeba rychle ověř ve slovníku.Zřejmě tě zmátl druhý pád (z koho čeho), ale ustálené spojení "kdo s koho" se skutečně píše se s.Jinak viz třeba http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#kdoskoho

a-c
14. února • 8:39

šťourale... "kdo s koho" je knižní výraz a jest možno ho užívat. tak moc nemachruj...

Doporučujeme

Články odjinud