Nissan Note 1,6: Roomstero-bijec (test)

Note má těžký úděl, zčásti nahradit oblíbenou Almeru. Mikrovan se stal lákadlem rodin tři měsíce před uvedením Roomsteru. Kdo s koho?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Futuristické obliny, Prostorný interiér
  2. Skvělá šestnáctka, Pohoda ve městě i při parkování, Mimo město i na dálnici první liga, Naměřená dynamika a zrychlení
  3. Závěr, Technické a cenové parametry
  4. Kompletní fotogalerie

Nissan byl ještě na začátku devadesátých let nejkonzervativnější japonskou značkou, proslulou ostrými hranami, vysokou provozní spolehlivostí a výkonnými benzinovými motory. Většina kupců se radovala z vysoké tržní hodnoty jejich posléze ojetého vozidla. Přišla krize, Nissan se ocitl ve finančních nesnázích a fúzoval s francouzským Renaultem. Ten nařídil ozdravnou kůru, modelovou ofenzívu a přinesl nové technologie – naftové motory a společně vyvíjené platformy. Takto vznikly na platformě B i Renault Modus a Nissan Note. Z koncepční studie Nissan Tone, představené na Pařížském autosalonu v roce 2004, se stal po přeskupení souhlásek v názvu sériový Nissan Note, vyráběný pro evropské trhy v britském Sunderlandu. Připadl mu přetěžký úkol částečně nahradit oblíbenou a konzervativní Almeru. Mikrovan se stal lákadlem českých rodin tři měsíce před uvedením domácí Škody Roomster. Kdo s koho? Tentokrát v benzínu!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Futuristické obliny

Nissan Note ze všeho nejvíce připomíná futuristické auto-vajíčko a odkazuje se na design Murana. V jeho předních světlech najdeme inspiraci v Renaultu Modus, od kterého se liší jak přední maskou, tak zadní partií s výraznějšími koncovými svítilnami.

Nissan Note měří na délku 4 083 mm, na šířku 1 691 mm, na výšku 1 550. Je tedy kratší než většina sedanů nižší střední třídy, přitom ale vyšší. Právě jeho výška vyrovnává handicap v podobě kratší karosérie. Nabízí tak překvapivě dost místa na malém půdorysu.

Zaoblené podélné světlomety doplňuje maska chladiče podobná té u Murana a doplňuje ji sportovní přední nárazník s vykrojením pro přívod vzduchu ve spodní části a hluboko zapuštěnými mlhovkami. Čelní prosklení je srovnatelné s konkurenty, zejména s Opelem Meriva.

Pohled zboku naznačuje dynamiku karosérie. Buclatá příď je doplněna o ostře zkosené přední sklo, boční dveře, jejichž prosklené zakončuje trojúhelníkovité okénko za C sloupkem. S tím kontrastují do střechy protažené sdružené koncové svítilny. Dynamický profil vozu vhodně doplňují šestipaprsková litá kola obutá do zimních pneumatik o rozměrech 185/55. Note s šestnáctistovkou je navíc z výroby vybaven tmavými skly u zadní dvojice dveří a výklopné zádi.

Zádi dominují svalnaté lemy blatníků, vytažené až k výklopným zadním dveřím. Jejich prosklení není v rovině s hranou koncových svítilen, zato je doplněno slušivým třetím brzdovým světlem, které zrcadlově doplňuje mlhovka v nárazníku. Sdružené koncové svítilny odlišují Note od francouzského bratrance Renault Modus. Note má svítilny zakončeny ve střeše a je pouze škoda, že se nenašel odvážnější designér, který by dovolil svítit i jejich horní části, například jako poziční světla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostorný interiér

Nastupování do Note je pohodlné díky vysoké stavbě kabiny, velkému úhlu otevření dveří a vysokým sedadlům. Tříbarevná palubní deska z tvrdých, ale na pohled a dotek kvalitních plastů dobře ladí s koženými a textilními potahy sedadel a části výplní dveří. Velmi pěkným detailem jsou hliníkové lišty s nápisem Note vpředu a bez nápisu u zadních dveří.

Palubní desce dominuje výrazná dvoubudíková kaplička bez palubního počítače. Klasický tříramenný volant se dobře drží a je výškově stavitelný. Elegantně provedené ovládací prvky automatické klimatizace jsou soustředěny na středovém panelu. Ten začíná již na horní části palubní desky šikovnou přihrádkou, pokračuje další přihrádkou, audiosoustavou, ovládáním klimatizace a končí – světe div se – přihrádkou a držáky pro dva nápoje.

Před spolujezdcem se nachází otevřená přihrádka a další skrytá uzavíratelná, která je šikovně maskovaná před neznalými zloději.

Přední sedadla s náznakem bočního vedení jsou spíše francouzsky měkká s možností výškového nastavení, nejsou ovšem nepohodlná. Trochu problematické je ruční ovládání sklonu opěradla, protože se kryje s bezpečnostním pásem. Posez na nich je vysoký a výhled je díky tomu nadprůměrný. Testovaný Note v nejvyšší výbavě Tekna byl vybaven sedadly v kombinaci textil – kůže s praktickou loketní opěrkou pro řidiče, dále sportovním volantem s ovládáním audiosoustavy. Prostě auto pro radost.

Na zadních sedadlech je dostatek prostoru ve všech směrech, což je na tuto třídu neobvyklé. Jen od sedadel nečekejte boční vedení nebo lepší ergonomii, jedná se o klasickou lavici. Ve dvou se sedí pohodlně, ve třech je trochu těsno. Cestující na zadních sedadlech mají na konci středového tunelu otvíratelnou přihrádku, které se změní na držák pro dva nápoje, navíc se na zadní straně opěradel předních sedadel nacházejí sklopné jídelní stolky známé z letadel a dvojice úložných prostorů – klasická síťová kapsa a zipem uzavíratelná kapsa. Oproti levnějším verzím se našlo místo i pro miniaturní středovou loketní opěrku.

Zavazadlový prostor o objemu 280 litrů lze zvětšit až na 437 litrů posunutím zadní lavice o 16 cm do kabiny na úkor prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Při sklopení zadních sedadel lze vyzískat velmi slušných 1 332 litrů. Note nabízí neobvyklou variabilitu zavazadlového prostoru. Na dně zavazadelníku se nachází neplnohodnotné rezervní kolo s nářadím kryté kobercem. Do úrovně opěradel zadních sedadel lze položit plastovou podlahu, která dno zavazadlového prostoru vyrovná takřka do roviny a pod ním vznikne praktická přihrádka. Ke standardu patří osvětlení, trochu nám chyběla dnes již obvyklá zásuvka na 12 V.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Futuristické obliny, Prostorný interiér
  2. Skvělá šestnáctka, Pohoda ve městě i při parkování, Mimo město i na dálnici první liga, Naměřená dynamika a zrychlení
  3. Závěr, Technické a cenové parametry
  4. Kompletní fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků