Nissan nezvládá dodávat elektrický Leaf, zákazníci jsou rozhořčeni

Milí čtenáři, kontrolní otázka: kolik Nissanů Leaf bylo podle vás dodáno americkým zákazníkům v prosinci 2010? Připomeňme, že vůz se tváří jako první dostupný a masově prodejný elektromobil a získal v kampani předcházející jeho vstupu na trh přes 20 000 předobjednávek jen od amerických zákazníků.

Pokud přemýšlíte nad odpovědí v řádu tisíců kusů, jste na omylu. Že by to tedy byly stovky? Ne, bylo přesně 19 (devatenáct) vozů. Takto vypadá masový prodej elektromobilů v praxi...

Důvodem přitom není nezájem zákazníků. Ti by stále rádi svůj Leaf dostali, automobilka jim jej ale není schopna v rozumném čase dodat. Internetem se začaly šiřit všemožné teorie příčiny tohoto stavu od preference japonských zákazníků až po opakované opravy již vyrobených vozů v amerických docích, důvody ale budou zřejmě prostší, jakkoli nemají daleko k těm druhým zmíněným. Nissan dnes dle vyjádření svého zástupce nemá Leafy ani v Japonsku, ani v docích, nemá je nikde - zkátka není s to větší počet Leafů vyrobit. Jako důvody automobilka mj. uvádí i to, že chce dodat zákazníkům co nejlépe fungující produkt. To mezi řádky naznačuje i to, že Nissan stále pracuje na vývoji a do opravdu masové výroby se za jeho současného stavu nechce pouštět.

Realita ale může být jakákoli, od Nissanu jsme se žádného jasného a věrohodné vysvětlení nedočkali, všechna vyjádření příliš voní po marketingu. Můžeme tedy přidat i vlastní konspirační teorii - Nissan prostě tak velké množství Leafů prodávat nechce, pojal jejich nabízení více jako marketing než jako obchod a prodělává i na každém vyrobeném kuse. Tedy ne jen na dřívějších nákladech na vývoj, které by nyní mohl do většího množství vyrobených exemplářů rozpustit, ale i na průběžných nákladech souvisejících s výrobou. Větší prodeje pak znamenají jen větší ztráty a tomu je radno se bránit, i když současná situace jméno Nissanu i Leafu začíná spíše poškozovat...

Ať už je důvodem současného stavu cokoli, otálení s dodávkami zákazníky od jejich zájmu zrazuje. Část z nich již své objednávky zrušila, jiní uvažují o koupi Fordu Focus Electric, který byl představen tento týden a zdá se být Leafu roven. Jedině čas ale ukáže, jak vážně to Nissan s Leafem myslel a jak budou na budoucí stav reagovat již dnes rozhořčení zákazníci...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Leaf je sice autem roku 2011, ve své garáži jej ale zatím přivítala jen hrstka vyvolených...
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků