Nissan nezvládá dodávat elektrický Leaf, zákazníci jsou rozhořčeni

Nissan nezvládá dodávat elektrický Leaf, zákazníci jsou rozhořčeni

Milí čtenáři, kontrolní otázka: kolik Nissanů Leaf bylo podle vás dodáno americkým zákazníkům v prosinci 2010? Připomeňme, že vůz se tváří jako první dostupný a masově prodejný elektromobil a získal v kampani předcházející jeho vstupu na trh přes 20 000 předobjednávek jen od amerických zákazníků.

Pokud přemýšlíte nad odpovědí v řádu tisíců kusů, jste na omylu. Že by to tedy byly stovky? Ne, bylo přesně 19 (devatenáct) vozů. Takto vypadá masový prodej elektromobilů v praxi...

Důvodem přitom není nezájem zákazníků. Ti by stále rádi svůj Leaf dostali, automobilka jim jej ale není schopna v rozumném čase dodat. Internetem se začaly šiřit všemožné teorie příčiny tohoto stavu od preference japonských zákazníků až po opakované opravy již vyrobených vozů v amerických docích, důvody ale budou zřejmě prostší, jakkoli nemají daleko k těm druhým zmíněným. Nissan dnes dle vyjádření svého zástupce nemá Leafy ani v Japonsku, ani v docích, nemá je nikde - zkátka není s to větší počet Leafů vyrobit. Jako důvody automobilka mj. uvádí i to, že chce dodat zákazníkům co nejlépe fungující produkt. To mezi řádky naznačuje i to, že Nissan stále pracuje na vývoji a do opravdu masové výroby se za jeho současného stavu nechce pouštět.

Realita ale může být jakákoli, od Nissanu jsme se žádného jasného a věrohodné vysvětlení nedočkali, všechna vyjádření příliš voní po marketingu. Můžeme tedy přidat i vlastní konspirační teorii - Nissan prostě tak velké množství Leafů prodávat nechce, pojal jejich nabízení více jako marketing než jako obchod a prodělává i na každém vyrobeném kuse. Tedy ne jen na dřívějších nákladech na vývoj, které by nyní mohl do většího množství vyrobených exemplářů rozpustit, ale i na průběžných nákladech souvisejících s výrobou. Větší prodeje pak znamenají jen větší ztráty a tomu je radno se bránit, i když současná situace jméno Nissanu i Leafu začíná spíše poškozovat...

Ať už je důvodem současného stavu cokoli, otálení s dodávkami zákazníky od jejich zájmu zrazuje. Část z nich již své objednávky zrušila, jiní uvažují o koupi Fordu Focus Electric, který byl představen tento týden a zdá se být Leafu roven. Jedině čas ale ukáže, jak vážně to Nissan s Leafem myslel a jak budou na budoucí stav reagovat již dnes rozhořčení zákazníci...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Leaf je sice autem roku 2011, ve své garáži jej ale zatím přivítala jen hrstka vyvolených...
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků