Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

Člen rodiny evropských pickupů se dočkal modernizace, která mu dovolí v klidu přečkat emisní krizi a ještě nabídne spoustu nového.

Nissan Navara se dočkal modelové péče a přináší nejedno vylepšení, mezi nimiž se nachází i jedno prvenství. Evropský pick-up doznal největších změn pod kapotou. I on se totiž musí adaptovat na nadcházející evropské normy, a proto dostal současný dieselový motor 2.3 dCi náležitou inovaci.

Přivítejte Destination Frontier. Nissan, který má ledničku, stan a nestojí moc peněz

Přivítejte Destination Frontier. Nissan, který má ledničku, stan a nestojí moc peněz

Dvě výkonové varianty se nemění. Navara je opět k mání se 120 kilowatty (160 koní) a 140 kilowatty (190 koní). Slabší verze má však lehce zvýšený točivý moment, z 403 na 425 N.m, protože má nyní, stejně jako silnější verze, dvě turbodmychadla. Přepracovaný motor samozřejmě pracuje s filtrem pevných částic, kterému je k ruce i systém SCR. 

Premiéru u Nissanu si v Navaře odbyla nová šestistupňová manuální převodovka, která má kratší dráhy řazení, upravené synchrony a měla by přenášet co nejméně vibrací. Vyznavači automatu se ale nemusí bát, sedmistupňová automatická převodovka prošla lehkou inovací a má teď mnohem lepší odezvu.

Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Automat však lze zvolit pouze k silnější variantě motoru. Největší změnou na podvozku je druhá generace pětiprvkového zavěšení, které navíc dostala i verze KingCab. Ta měla doposud listová pera. Navary teď mají i větší brzdové kotouče a lepší řízení.

Nejlevnější Navaru koupíte za 743.000 Kč s karoserií Double Cab, základním motorem a vstupní výbavou Visia. Tu nejdražší pak koupíte za 1.104.500 Kč se silnějším motorem, automatickou převodovkou a dobrodružnou výbavou N-Guard.

Modernizovaný Nissan Navara – technická data a české ceny nabízených motorů
Motor 2.3 dCi 2.3 dCi 2.3 dCi 2.3 dCi
Verze King Cab Double Cab Double Cab Double Cab
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/3750 120/3750 140/3750 140/3750
Točivý moment [N.m/min]  425/1500 425/1500 450/1500 450/1500
Převodovka 6M 6M 6M 7A
Max. rychlost [km/h] 172 172 184 194
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5 12,5 11,2 11,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,9 6,9 7 7,4
Užitečné zatížení [kg] 1165 1180 1150 1150
Cena Visia Chassis [Kč] 753.800 816.200 - -
Cena Visia [Kč] 794.300 743.000 - -
Cena Acenta [Kč] - 848.200 879.600 922.400
Cena N-Trek [Kč] - 850.800 880.300 923.100
Cena Tekna [Kč] - - 1.031.300 1.074.00
Cena N-Guard [Kč] - - 1.061.700 1.104.500
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků