Nissan Navara: pořádný pickup pro Evropu

Do sílícího evropského trhu vozů pick-up nastupuje nový rival: Nissan Navara Double Cab. Tento nový model, který se oficiálně představí na Mezinárodním autosalonu 2005 v Ženevě, má důležitý a náročný cíl: Posílit špičkovou tržní pozici vozů této třídy, kterou pro Nissan zajistil mimořádně oblíbený model Pickup.

Nový Nissan Navara vnáší do segmentu lehkých užitkových vozů kvality moderních osobních automobilů. Navara sdílí řadu důležitých komponentů s novým SUV modelem Nissan Pathfinder a přebírá od něj i spoustu komfortních prvků. Konec konců se bude Navara vyrábět ve stejném závodě automobilky Nissan, jako SUV model Pathfinder, ve španělské Barceloně.

Nissan Navara - stejně jako jeho předchůdci – těží z prověřeného a extrémně spolehlivého pohonu všech kol, který zaručuje dokonalou trakci za všech podmínek. Není divu, že Pickup byl takovým favoritem podnikatelů v zemědělství i v nejrůznějších odvětvích průmyslu.

O pohon Nissanu Navara se (stejně jako v případě modelu Pathfinder) stará uznávaný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,5 l, který byl pro použití v novém modelu patřičně modifikován. Pro model Navara byl naladěn na dva výkony: Buď na 174 k, přičemž v tomto případě dosahuje točivý moment úctyhodné hodnoty až 403 Nm, nebo na výkon 145 k, točivý moment v tomto případě vrcholí na hodnotě 356 Nm. Populární turbodiesel dostal systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ druhé generace, což se projevilo na čistotě spalin. Vyšší výkon přinesla aplikace moderního variabilního turbodmychadla a na velmi tichém a klidném chodu motoru má největší zásluhu nový systém vyvažování.

Stejně jako model Pathfinder také Nissan Navara těží z výhod robustního žebřinového rámu, ke kterému je pevně přichycena karoserie. Nissan Navara má vpředu propracované nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu je pak tuhá náprava odpružená listovými pery. Tato koncepce podvozku zaručuje mimořádnou nosnost vozu, aniž by se zatížení negativně projevovalo na jízdních vlastnostech nebo cestovním komfortu.

Propracovaný pohon všech čtyř kol modelu Navara využívá prověřený systém pohonu všech kol Nissan, který za normálních okolností přenáší výkon na kola zadní nápravy, nebo jej rozděluje v poměru 50:50 na přední a zadní kola, pokud řidič zařadí režim 4WD.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků