Nissan Navara: pořádný pickup pro Evropu

Do sílícího evropského trhu vozů pick-up nastupuje nový rival: Nissan Navara Double Cab. Tento nový model, který se oficiálně představí na Mezinárodním autosalonu 2005 v Ženevě, má důležitý a náročný cíl: Posílit špičkovou tržní pozici vozů této třídy, kterou pro Nissan zajistil mimořádně oblíbený model Pickup.

Nový Nissan Navara vnáší do segmentu lehkých užitkových vozů kvality moderních osobních automobilů. Navara sdílí řadu důležitých komponentů s novým SUV modelem Nissan Pathfinder a přebírá od něj i spoustu komfortních prvků. Konec konců se bude Navara vyrábět ve stejném závodě automobilky Nissan, jako SUV model Pathfinder, ve španělské Barceloně.

Nissan Navara - stejně jako jeho předchůdci – těží z prověřeného a extrémně spolehlivého pohonu všech kol, který zaručuje dokonalou trakci za všech podmínek. Není divu, že Pickup byl takovým favoritem podnikatelů v zemědělství i v nejrůznějších odvětvích průmyslu.

O pohon Nissanu Navara se (stejně jako v případě modelu Pathfinder) stará uznávaný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,5 l, který byl pro použití v novém modelu patřičně modifikován. Pro model Navara byl naladěn na dva výkony: Buď na 174 k, přičemž v tomto případě dosahuje točivý moment úctyhodné hodnoty až 403 Nm, nebo na výkon 145 k, točivý moment v tomto případě vrcholí na hodnotě 356 Nm. Populární turbodiesel dostal systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ druhé generace, což se projevilo na čistotě spalin. Vyšší výkon přinesla aplikace moderního variabilního turbodmychadla a na velmi tichém a klidném chodu motoru má největší zásluhu nový systém vyvažování.

Stejně jako model Pathfinder také Nissan Navara těží z výhod robustního žebřinového rámu, ke kterému je pevně přichycena karoserie. Nissan Navara má vpředu propracované nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu je pak tuhá náprava odpružená listovými pery. Tato koncepce podvozku zaručuje mimořádnou nosnost vozu, aniž by se zatížení negativně projevovalo na jízdních vlastnostech nebo cestovním komfortu.

Propracovaný pohon všech čtyř kol modelu Navara využívá prověřený systém pohonu všech kol Nissan, který za normálních okolností přenáší výkon na kola zadní nápravy, nebo jej rozděluje v poměru 50:50 na přední a zadní kola, pokud řidič zařadí režim 4WD.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků