Nissan Navara: pořádný pickup pro Evropu

Do sílícího evropského trhu vozů pick-up nastupuje nový rival: Nissan Navara Double Cab. Tento nový model, který se oficiálně představí na Mezinárodním autosalonu 2005 v Ženevě, má důležitý a náročný cíl: Posílit špičkovou tržní pozici vozů této třídy, kterou pro Nissan zajistil mimořádně oblíbený model Pickup.

Nový Nissan Navara vnáší do segmentu lehkých užitkových vozů kvality moderních osobních automobilů. Navara sdílí řadu důležitých komponentů s novým SUV modelem Nissan Pathfinder a přebírá od něj i spoustu komfortních prvků. Konec konců se bude Navara vyrábět ve stejném závodě automobilky Nissan, jako SUV model Pathfinder, ve španělské Barceloně.

Nissan Navara - stejně jako jeho předchůdci – těží z prověřeného a extrémně spolehlivého pohonu všech kol, který zaručuje dokonalou trakci za všech podmínek. Není divu, že Pickup byl takovým favoritem podnikatelů v zemědělství i v nejrůznějších odvětvích průmyslu.

O pohon Nissanu Navara se (stejně jako v případě modelu Pathfinder) stará uznávaný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,5 l, který byl pro použití v novém modelu patřičně modifikován. Pro model Navara byl naladěn na dva výkony: Buď na 174 k, přičemž v tomto případě dosahuje točivý moment úctyhodné hodnoty až 403 Nm, nebo na výkon 145 k, točivý moment v tomto případě vrcholí na hodnotě 356 Nm. Populární turbodiesel dostal systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ druhé generace, což se projevilo na čistotě spalin. Vyšší výkon přinesla aplikace moderního variabilního turbodmychadla a na velmi tichém a klidném chodu motoru má největší zásluhu nový systém vyvažování.

Stejně jako model Pathfinder také Nissan Navara těží z výhod robustního žebřinového rámu, ke kterému je pevně přichycena karoserie. Nissan Navara má vpředu propracované nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu je pak tuhá náprava odpružená listovými pery. Tato koncepce podvozku zaručuje mimořádnou nosnost vozu, aniž by se zatížení negativně projevovalo na jízdních vlastnostech nebo cestovním komfortu.

Propracovaný pohon všech čtyř kol modelu Navara využívá prověřený systém pohonu všech kol Nissan, který za normálních okolností přenáší výkon na kola zadní nápravy, nebo jej rozděluje v poměru 50:50 na přední a zadní kola, pokud řidič zařadí režim 4WD.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků