Nissan nadále počítá se značkou Nismo. Spalovací motory to ale mají spočítané

Jak naložit se slavným jménem sportovní divize? Japonská automobilka s ním chce v budoucnosti pracovat i u elektromobilů.

Magazín Top Gear měl možnost promluvit si s předsedou představenstva evropského Nissanu Guillaumem Cartierem na závodech Formule E v Monaku. Zatímco budoucnost značky jako takové je jasná – zastavila investice do spalovacích motorů a spoléhá na rychlé nasazení baterií s pevným elektrolytem – ohledně divize Nismo zatím jasno nebylo. Dle Cartiera s ní značka i nadále počítá, ale v lehce jiné podobě, než na kterou jsme byli dlouhá leta zvyklí.

„Nismo je aktivum, které máme a chceme oživit. Budeme mít vozy s deriváty Nismo? Odpověď zní ano,“ sdělil britským novinářům. Nemá ale jít jen o trik, pokud má být vůz hoden tohoto označení, nesmí jít jen o kosmetické změny. „Je to celkem snadno pochopitelné: specifické odpružení a pohonné ústrojí. Co se týče modelu Ariya, je to výzva, protože již nyní máme velkou baterii a vysoký výkon. Takže musíme jít ještě výše,“ uvedl Cartier.

Dostatečný pokrok by mohly zajistit například zkušenosti společnosti e.dams, která zodpovídá za stáj Formule E pod značkou Nissan. Kromě již zmíněného modelu Ariya by se Nismofikace mohla týkat třeba připravované elektrické Micry nebo populárního Leafu, i když zřejmě ne v aktuální generaci, která je na trhu již od roku 2017.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Váš názor Další článek: Nová Alfa Romeo Tonale Hybrid detailněji: Pod ekologickým kabátem má techniku sporťáku!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,