Nissan Murano na českém trhu (cena, výbava)

Oproti X-Trailu či Patrolu je Nissan Murano luxusní SUV určené převážně pro běžné silnice. Na českém trhu se bude prodávat s jedinou výbavou a jediným motorem 3.5 V6, a to už v březnu příštího roku.
Nissan Murano na českém trhu (cena, výbava)

S novým Muranem, které v Americe trhá prodejní rekordy, Nissan vstupuje do rychle rostoucího segmentu vozů crossover také v Evropě. Luxusně vybavený dynamický automobil poháněný výkonným šestiválcem a s možností volby pohonu 4x4, má oslovit především úspěšné lidi s aktivním životním stylem, doposud upřednostňující spíše limuzíny vyšší třídy. Prodávat se začne od března roku 2005 a autorizovaní prodejci Nissanu již začínají brát objednávky na dodávky prvních vozidel.

V porovnání s americkou verzí udělali konstruktéři Murana na 1600 změn, aby ho přizpůsobili evropským podmínkám a nárokům evropských zákazníků. K nejdůležitějším patří přidání chladiče oleje a úpravy podvozku, nutné z důvodu podstatně vyšších dosahovaných průměrných rychlostí na našich silnicích. Díky tomu je vůz ve vysokých rychlostech dokonale stabilní a výtečně drží stopu v ostrých zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Se zážehovým šestiválcem 3.5 V6, s maximálním výkonem 234 koní (172 kW) a točivým momentem 318 Nm, je Murano schopno nabídnout vynikající dynamiku, ale zároveň i kultivovanost a komfort. Přenos síly na kola obstarává v této kategorii unikátní samočinná převodovka Xtronic CVT s plynule měnitelným převodem, která udržuje motor stále v optimálních otáčkách, což se příznivě odráží i ve spotřebě paliva. Zároveň převodovka dovoluje v poloautomatickém sportovním režimu ruční sekvenční řazení šesti stupňů.

Na excelentních jízdních vlastnostech, které Murano staví daleko před obyčejné limuzíny vyšší třídy, má svůj podíl elektronicky řízený systém pohonu všech kol All Mode 4x4, reagující v reálném čase. V režimu Auto rozhoduje elektronika sama podle aktuální situace, kdy připojí ke stálému pohonu zadních kol ještě i pohon předních, aby zvýšila stabilitu vozu a zlepšila trakci. A v režimu Lock, používaném v nízkých rychlostech na průjezd obtížnějšími úseky cesty, motor trvale pohání všechna kola. Součástí All Mode 4x4 je také integrovaný elektronický systém jízdní stability ESP a protiblokovací systém ABS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve standardní výbavě luxusního Murana má posádka k dispozici 6 airbagů, DVD satelitní navigaci s dynamickým modulem TMC (Traffic Management Control), automatickou klimatizaci, kožené čalounění, barevnou zadní parkovací kameru přenášející obraz za vozem na sedmipalcový informační displej, inteligentní klíč, který ani nemusíte vytáhnout z kapsy a vůz bez problémů otevřete i nastartujete, špičkový audiosystém Bose, bi-xenonové světlomety, elektricky ovládaná sedadla s pamětí nebo el. nastavitelné pedály.

Konkurenty tohoto nováčka ve třídě crossover jsou například Volkswagen Touareg nebo Lexus RX-300. Cena luxusního Nissanu Murano je 1 398 000 Kč včetně DPH. Příplatek za metalízu činí 22 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výbava:  bezestupňová automat. převodovka XTronic CVT se sekvenčním režimem (6 rychl.), elektronicky řízený pohon všech kol ALL MODE 4x4, ABS + EBD + brzdový asistent, ESP+, kotoučové brzdy na všech kolech s posilovačem, posilovač řízení, čelní, boční a záclonové airbagy dvoustupňové), aktivní přední opěrky hlavy, napínače předních bezpečnostních pásů s omezovači tahu, automatická klimatizace s pylovým filtrem, tempomat s ovládáním na volantu, 7" barevný display, dynamický navigační systém 3D Xanavi s DVD mechanikou*, barevná zadní parkovací kamera, elektronicky řízený imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, Anti-Hijack systém, elektricky ovládaná okna všech dveří, elektricky nastavitelné pedály, výškově nastavitelný volant potažený kůží, kůží potažená sedadla, přední vyhřívaná s el. ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou (vše nastavitelné elektricky), paměť pro uložení nastavení pozice řidiče, kapsy v zadní části opěradel předních sedadel, loketní opěrka integrovaná do středního odkládacího panelu, zadní sedadlo dělené 60/40 s polohovatelným opěradlem a loketní opěrkou, kotevní body pro dětskou sedačku ISOFIX, otáčkoměr, digitální hodiny, zpětné zrcátko s automatickou clonou, osvětlení interiéru s vnitřní logikou, čtecí lampičky, držáky na nápoje (4x), 12V zásuvky ve střední konzoli a zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru, síť k uchycení zavazadel, tónovaná skla s UV filtrem, zadní skla zatmavená, bi-xenonové světlomety s ostřikovači, přední stěrače automaticky reagující na déšť, vyhřívání zadního okna, stěrač s cyklovačem, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, elektricky ovládané střešní okno, nárazníky v barvě vozu, kola z lehkých slitin 18", rozměr pneumatik    225/65 R18, audiosystém BOSE s přehrávačem audiokazet a měničem na 6 CD, ovl. na volantu, 6 reproduktorů + subwoofer, střešní anténa

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků