Nissan Murano na českém trhu (cena, výbava)

Oproti X-Trailu či Patrolu je Nissan Murano luxusní SUV určené převážně pro běžné silnice. Na českém trhu se bude prodávat s jedinou výbavou a jediným motorem 3.5 V6, a to už v březnu příštího roku.
Nissan Murano na českém trhu (cena, výbava)

S novým Muranem, které v Americe trhá prodejní rekordy, Nissan vstupuje do rychle rostoucího segmentu vozů crossover také v Evropě. Luxusně vybavený dynamický automobil poháněný výkonným šestiválcem a s možností volby pohonu 4x4, má oslovit především úspěšné lidi s aktivním životním stylem, doposud upřednostňující spíše limuzíny vyšší třídy. Prodávat se začne od března roku 2005 a autorizovaní prodejci Nissanu již začínají brát objednávky na dodávky prvních vozidel.

V porovnání s americkou verzí udělali konstruktéři Murana na 1600 změn, aby ho přizpůsobili evropským podmínkám a nárokům evropských zákazníků. K nejdůležitějším patří přidání chladiče oleje a úpravy podvozku, nutné z důvodu podstatně vyšších dosahovaných průměrných rychlostí na našich silnicích. Díky tomu je vůz ve vysokých rychlostech dokonale stabilní a výtečně drží stopu v ostrých zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Se zážehovým šestiválcem 3.5 V6, s maximálním výkonem 234 koní (172 kW) a točivým momentem 318 Nm, je Murano schopno nabídnout vynikající dynamiku, ale zároveň i kultivovanost a komfort. Přenos síly na kola obstarává v této kategorii unikátní samočinná převodovka Xtronic CVT s plynule měnitelným převodem, která udržuje motor stále v optimálních otáčkách, což se příznivě odráží i ve spotřebě paliva. Zároveň převodovka dovoluje v poloautomatickém sportovním režimu ruční sekvenční řazení šesti stupňů.

Na excelentních jízdních vlastnostech, které Murano staví daleko před obyčejné limuzíny vyšší třídy, má svůj podíl elektronicky řízený systém pohonu všech kol All Mode 4x4, reagující v reálném čase. V režimu Auto rozhoduje elektronika sama podle aktuální situace, kdy připojí ke stálému pohonu zadních kol ještě i pohon předních, aby zvýšila stabilitu vozu a zlepšila trakci. A v režimu Lock, používaném v nízkých rychlostech na průjezd obtížnějšími úseky cesty, motor trvale pohání všechna kola. Součástí All Mode 4x4 je také integrovaný elektronický systém jízdní stability ESP a protiblokovací systém ABS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve standardní výbavě luxusního Murana má posádka k dispozici 6 airbagů, DVD satelitní navigaci s dynamickým modulem TMC (Traffic Management Control), automatickou klimatizaci, kožené čalounění, barevnou zadní parkovací kameru přenášející obraz za vozem na sedmipalcový informační displej, inteligentní klíč, který ani nemusíte vytáhnout z kapsy a vůz bez problémů otevřete i nastartujete, špičkový audiosystém Bose, bi-xenonové světlomety, elektricky ovládaná sedadla s pamětí nebo el. nastavitelné pedály.

Konkurenty tohoto nováčka ve třídě crossover jsou například Volkswagen Touareg nebo Lexus RX-300. Cena luxusního Nissanu Murano je 1 398 000 Kč včetně DPH. Příplatek za metalízu činí 22 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výbava:  bezestupňová automat. převodovka XTronic CVT se sekvenčním režimem (6 rychl.), elektronicky řízený pohon všech kol ALL MODE 4x4, ABS + EBD + brzdový asistent, ESP+, kotoučové brzdy na všech kolech s posilovačem, posilovač řízení, čelní, boční a záclonové airbagy dvoustupňové), aktivní přední opěrky hlavy, napínače předních bezpečnostních pásů s omezovači tahu, automatická klimatizace s pylovým filtrem, tempomat s ovládáním na volantu, 7" barevný display, dynamický navigační systém 3D Xanavi s DVD mechanikou*, barevná zadní parkovací kamera, elektronicky řízený imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, Anti-Hijack systém, elektricky ovládaná okna všech dveří, elektricky nastavitelné pedály, výškově nastavitelný volant potažený kůží, kůží potažená sedadla, přední vyhřívaná s el. ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou (vše nastavitelné elektricky), paměť pro uložení nastavení pozice řidiče, kapsy v zadní části opěradel předních sedadel, loketní opěrka integrovaná do středního odkládacího panelu, zadní sedadlo dělené 60/40 s polohovatelným opěradlem a loketní opěrkou, kotevní body pro dětskou sedačku ISOFIX, otáčkoměr, digitální hodiny, zpětné zrcátko s automatickou clonou, osvětlení interiéru s vnitřní logikou, čtecí lampičky, držáky na nápoje (4x), 12V zásuvky ve střední konzoli a zavazadlovém prostoru, kryt zavazadlového prostoru, síť k uchycení zavazadel, tónovaná skla s UV filtrem, zadní skla zatmavená, bi-xenonové světlomety s ostřikovači, přední stěrače automaticky reagující na déšť, vyhřívání zadního okna, stěrač s cyklovačem, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, elektricky ovládané střešní okno, nárazníky v barvě vozu, kola z lehkých slitin 18", rozměr pneumatik    225/65 R18, audiosystém BOSE s přehrávačem audiokazet a měničem na 6 CD, ovl. na volantu, 6 reproduktorů + subwoofer, střešní anténa

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků