Nissan Murano GT-C: turbo-kompresor-nářez

Nissan Murano GT-C bude dalším vozem, který bude kombinovat kompresor a turbodmychadlo.

Britské vývojové středisko při automobilce Nissan notně zapracovalo na modelu Murano. Sportovně laděné SUV, které už v běžné verzi disponuje slušným motorem a výkonem, bylo ještě více odladěno a řidiči má nabídnout výbornou dynamiku a jízdní vlastnosti klasických vozů. Koncept Murano GT-C se představí veřejnosti na Londýnském autosalonu a dle vyjádření britského zastoupení japonské automobilky je jen otázkou času, kdy se GT-C dostane do výroby. Velké plány evropského zastoupení Nissanu s tímto modelem tak nabírají konkrétní podoby.

Inženýři Nissanu zapracovali hlavně na pohonné jednotce. Stejně jako Volkswagen má svůj motor 1,4 TSI, který kombinuje kompresor a turbodmychadlo, tak i Nissan má nyní podobný motor. Jako základ ovšem posloužil výborný šestiválec o objemu 3,5 litru. Ten prošel velkou inovací a nově v sobě skrývá odolnější komponenty. Posíleny byly písty, ojnice, kliková hřídel, ventily a další části. K tomu všemu bylo přidáno velké turbo Garrett a klasický Rootsův kompresor. Ze sériového výkonu 172 kW (234 k) je rázem 250 kW (340 k) a točivý moment vzrostl z původních 318 Nm na 360 Nm.

Tip: Přečtěte si náš velký test Golfu GT s motorem 1,4 TSI.

Stejně jako u Volkswagenu i zde platí, že kompresor je zde pro dodání výkonu v nižších otáčkách a turbo natlačí více vzduchu v těch vyšších. Kompresor se zde také odpojuje přes elektromagnetickou kladku a rovněž slouží k potlačení turboefektu při nástupu velkého turba. Murano GT-C po úpravě zvládá sprint na stovku za 7 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h.

Britští autoři navíc dodávají, že upraven byl i podvozek a jeho naladění. Ten by neměl mít problém s přenosem výkonu a trakcí a díky novému naladění se výrazně eliminují neduhy velkého vozu s váhou 1 885 kg. I při agresivní jízdě nemá mít řidič pocit, že těžiště vozu je poměrně vysoké, náklony mají být na hranici osobních vozů a také jízdní vlastnosti se jim mají blížit. K tomu mají dopomoci i opravdu velká 22" kola z lehké slitiny, nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Zda tomu bude i při reálné jízdě, můžeme zatím jen doufat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Murano GT-C koncept

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků