Nissan Murano GT-C: turbo-kompresor-nářez

Nissan Murano GT-C bude dalším vozem, který bude kombinovat kompresor a turbodmychadlo.

Britské vývojové středisko při automobilce Nissan notně zapracovalo na modelu Murano. Sportovně laděné SUV, které už v běžné verzi disponuje slušným motorem a výkonem, bylo ještě více odladěno a řidiči má nabídnout výbornou dynamiku a jízdní vlastnosti klasických vozů. Koncept Murano GT-C se představí veřejnosti na Londýnském autosalonu a dle vyjádření britského zastoupení japonské automobilky je jen otázkou času, kdy se GT-C dostane do výroby. Velké plány evropského zastoupení Nissanu s tímto modelem tak nabírají konkrétní podoby.

Inženýři Nissanu zapracovali hlavně na pohonné jednotce. Stejně jako Volkswagen má svůj motor 1,4 TSI, který kombinuje kompresor a turbodmychadlo, tak i Nissan má nyní podobný motor. Jako základ ovšem posloužil výborný šestiválec o objemu 3,5 litru. Ten prošel velkou inovací a nově v sobě skrývá odolnější komponenty. Posíleny byly písty, ojnice, kliková hřídel, ventily a další části. K tomu všemu bylo přidáno velké turbo Garrett a klasický Rootsův kompresor. Ze sériového výkonu 172 kW (234 k) je rázem 250 kW (340 k) a točivý moment vzrostl z původních 318 Nm na 360 Nm.

Tip: Přečtěte si náš velký test Golfu GT s motorem 1,4 TSI.

Stejně jako u Volkswagenu i zde platí, že kompresor je zde pro dodání výkonu v nižších otáčkách a turbo natlačí více vzduchu v těch vyšších. Kompresor se zde také odpojuje přes elektromagnetickou kladku a rovněž slouží k potlačení turboefektu při nástupu velkého turba. Murano GT-C po úpravě zvládá sprint na stovku za 7 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h.

Britští autoři navíc dodávají, že upraven byl i podvozek a jeho naladění. Ten by neměl mít problém s přenosem výkonu a trakcí a díky novému naladění se výrazně eliminují neduhy velkého vozu s váhou 1 885 kg. I při agresivní jízdě nemá mít řidič pocit, že těžiště vozu je poměrně vysoké, náklony mají být na hranici osobních vozů a také jízdní vlastnosti se jim mají blížit. K tomu mají dopomoci i opravdu velká 22" kola z lehké slitiny, nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Zda tomu bude i při reálné jízdě, můžeme zatím jen doufat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Murano GT-C koncept

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Pulsar 1,5
Rok výroby: 2015
Stav: 27 875 km
Cena: 340 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků