Nissan Murano GT-C: turbo-kompresor-nářez

Nissan Murano GT-C bude dalším vozem, který bude kombinovat kompresor a turbodmychadlo.

Britské vývojové středisko při automobilce Nissan notně zapracovalo na modelu Murano. Sportovně laděné SUV, které už v běžné verzi disponuje slušným motorem a výkonem, bylo ještě více odladěno a řidiči má nabídnout výbornou dynamiku a jízdní vlastnosti klasických vozů. Koncept Murano GT-C se představí veřejnosti na Londýnském autosalonu a dle vyjádření britského zastoupení japonské automobilky je jen otázkou času, kdy se GT-C dostane do výroby. Velké plány evropského zastoupení Nissanu s tímto modelem tak nabírají konkrétní podoby.

Inženýři Nissanu zapracovali hlavně na pohonné jednotce. Stejně jako Volkswagen má svůj motor 1,4 TSI, který kombinuje kompresor a turbodmychadlo, tak i Nissan má nyní podobný motor. Jako základ ovšem posloužil výborný šestiválec o objemu 3,5 litru. Ten prošel velkou inovací a nově v sobě skrývá odolnější komponenty. Posíleny byly písty, ojnice, kliková hřídel, ventily a další části. K tomu všemu bylo přidáno velké turbo Garrett a klasický Rootsův kompresor. Ze sériového výkonu 172 kW (234 k) je rázem 250 kW (340 k) a točivý moment vzrostl z původních 318 Nm na 360 Nm.

Tip: Přečtěte si náš velký test Golfu GT s motorem 1,4 TSI.

Stejně jako u Volkswagenu i zde platí, že kompresor je zde pro dodání výkonu v nižších otáčkách a turbo natlačí více vzduchu v těch vyšších. Kompresor se zde také odpojuje přes elektromagnetickou kladku a rovněž slouží k potlačení turboefektu při nástupu velkého turba. Murano GT-C po úpravě zvládá sprint na stovku za 7 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h.

Britští autoři navíc dodávají, že upraven byl i podvozek a jeho naladění. Ten by neměl mít problém s přenosem výkonu a trakcí a díky novému naladění se výrazně eliminují neduhy velkého vozu s váhou 1 885 kg. I při agresivní jízdě nemá mít řidič pocit, že těžiště vozu je poměrně vysoké, náklony mají být na hranici osobních vozů a také jízdní vlastnosti se jim mají blížit. K tomu mají dopomoci i opravdu velká 22" kola z lehké slitiny, nové tlumiče, pružiny a stabilizátory. Zda tomu bude i při reálné jízdě, můžeme zatím jen doufat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Murano GT-C koncept

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků