Nissan Murano 2011: malý facelift a diesel 2,5 dCi pod kapotou

Nissan se svým, na místní poměry relativně velkým SUV Murano na evropských trzích žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto, nebo spíše právě proto se rozhodl pro příští rok jeho nabídku oživit a přispěchal s menším technicko-vzhledovým faceliftem. Spojení obou slov je zde přitom na místě, neboť úpravy vzhledu a techniky spolu úzce souvisí.

Jak jsme avizovali již v březnu, Nissan se rozhodl doplnit nabídku motorů pro Murano o naftový agregát a nyní dieselové provedení konečně podrobněji představil. Protože si však nový motor vyžádal rozsáhlejší úpravy chlazení, dotkla se tato ryze technická změna i vzhledu - Murano se tak pro rok 2011 může pochlubit upravenou přední částí, zejména pak odlišnou maskou chladiče a přepracovaným nárazníkem s větším otvory pro přísun vzduchu a jinými mlhovými světly.

Samotným motorem je očekávaný čtyřválec 2,5 dCi s výkonem 190 koní. Jak bude jinak luxusně pojatému vozu slušet velký čtyřválcový „nafťák” je otázkou, ale tu si zřejmě většina zájemců o naftovou variantu nepoloží. Zato je bude zajímat odpověď na dotaz, jakou bude mít Murano dCi spotřebu. A ta bude jistě zajímavá - 8,0 litru nafty v kombinovaném cyklu.

Dynamika už tak zářná zřejmě nebude, zřejmě proto ji Nissan v tiskové zprávě pro jistotu raději vůbec neuvádí. Nicméně víme alespoň to, že motor bude pevně spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Co se týče ceny, známe zatím jen tu britskou, která bude mít podobu 37 795 liber, tedy v přepočtu něco přes 1,1 milionu Kč. Ale britské ceny nelze s ohledem na tamní zástupy daní a „regulačních poplatků” s úspěchem přímo přepočítávat.

Vůz bude snad i u nás možné objednávat co nevidět a automobilka očekává, že tuto verzi zvolí 90 % evropských zájemců o Murano. Připomeňme, že loni si u nás tento vůz pořídilo 37 zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Murano s úpravami pro modelový rok 2011
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků