Nissan Murano 2011: malý facelift a diesel 2,5 dCi pod kapotou

Nissan se svým, na místní poměry relativně velkým SUV Murano na evropských trzích žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto, nebo spíše právě proto se rozhodl pro příští rok jeho nabídku oživit a přispěchal s menším technicko-vzhledovým faceliftem. Spojení obou slov je zde přitom na místě, neboť úpravy vzhledu a techniky spolu úzce souvisí.

Jak jsme avizovali již v březnu, Nissan se rozhodl doplnit nabídku motorů pro Murano o naftový agregát a nyní dieselové provedení konečně podrobněji představil. Protože si však nový motor vyžádal rozsáhlejší úpravy chlazení, dotkla se tato ryze technická změna i vzhledu - Murano se tak pro rok 2011 může pochlubit upravenou přední částí, zejména pak odlišnou maskou chladiče a přepracovaným nárazníkem s větším otvory pro přísun vzduchu a jinými mlhovými světly.

Samotným motorem je očekávaný čtyřválec 2,5 dCi s výkonem 190 koní. Jak bude jinak luxusně pojatému vozu slušet velký čtyřválcový „nafťák” je otázkou, ale tu si zřejmě většina zájemců o naftovou variantu nepoloží. Zato je bude zajímat odpověď na dotaz, jakou bude mít Murano dCi spotřebu. A ta bude jistě zajímavá - 8,0 litru nafty v kombinovaném cyklu.

Dynamika už tak zářná zřejmě nebude, zřejmě proto ji Nissan v tiskové zprávě pro jistotu raději vůbec neuvádí. Nicméně víme alespoň to, že motor bude pevně spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Co se týče ceny, známe zatím jen tu britskou, která bude mít podobu 37 795 liber, tedy v přepočtu něco přes 1,1 milionu Kč. Ale britské ceny nelze s ohledem na tamní zástupy daní a „regulačních poplatků” s úspěchem přímo přepočítávat.

Vůz bude snad i u nás možné objednávat co nevidět a automobilka očekává, že tuto verzi zvolí 90 % evropských zájemců o Murano. Připomeňme, že loni si u nás tento vůz pořídilo 37 zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Murano s úpravami pro modelový rok 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků