Nissan Murano 2011: malý facelift a diesel 2,5 dCi pod kapotou

Nissan se svým, na místní poměry relativně velkým SUV Murano na evropských trzích žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto, nebo spíše právě proto se rozhodl pro příští rok jeho nabídku oživit a přispěchal s menším technicko-vzhledovým faceliftem. Spojení obou slov je zde přitom na místě, neboť úpravy vzhledu a techniky spolu úzce souvisí.

Jak jsme avizovali již v březnu, Nissan se rozhodl doplnit nabídku motorů pro Murano o naftový agregát a nyní dieselové provedení konečně podrobněji představil. Protože si však nový motor vyžádal rozsáhlejší úpravy chlazení, dotkla se tato ryze technická změna i vzhledu - Murano se tak pro rok 2011 může pochlubit upravenou přední částí, zejména pak odlišnou maskou chladiče a přepracovaným nárazníkem s větším otvory pro přísun vzduchu a jinými mlhovými světly.

Samotným motorem je očekávaný čtyřválec 2,5 dCi s výkonem 190 koní. Jak bude jinak luxusně pojatému vozu slušet velký čtyřválcový „nafťák” je otázkou, ale tu si zřejmě většina zájemců o naftovou variantu nepoloží. Zato je bude zajímat odpověď na dotaz, jakou bude mít Murano dCi spotřebu. A ta bude jistě zajímavá - 8,0 litru nafty v kombinovaném cyklu.

Dynamika už tak zářná zřejmě nebude, zřejmě proto ji Nissan v tiskové zprávě pro jistotu raději vůbec neuvádí. Nicméně víme alespoň to, že motor bude pevně spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Co se týče ceny, známe zatím jen tu britskou, která bude mít podobu 37 795 liber, tedy v přepočtu něco přes 1,1 milionu Kč. Ale britské ceny nelze s ohledem na tamní zástupy daní a „regulačních poplatků” s úspěchem přímo přepočítávat.

Vůz bude snad i u nás možné objednávat co nevidět a automobilka očekává, že tuto verzi zvolí 90 % evropských zájemců o Murano. Připomeňme, že loni si u nás tento vůz pořídilo 37 zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Murano s úpravami pro modelový rok 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků