Nissan Micra

Pro nový modelový rok prodělala Micra řadu změn zvenku i zevnitř a znatelně se zlepšily i její jízdní výkony. V evropském měřítku patří Nissan Micra k velmi úspěšným vozům segmentu B. Povědomý design Micry, oblíbený u širšího spektra zákazníků, byl inovován a osvěžen.
Nissan Micra
Pro nový modelový rok prodělala Micra řadu změn zvenku i zevnitř a znatelně se zlepšily i její jízdní výkony. V evropském měřítku patří Nissan Micra k velmi úspěšným vozům segmentu B.

Povědomý design Micry, oblíbený u širšího spektra zákazníků, byl inovován a osvěžen. Cílem inovace bylo dát vozu poněkud „dospělejší a sofistikovanější“ podobu s jemně změněnými viditelnými proporcemi a detaily, jež by charakterizovaly obecně uznávanou kvalitu tohoto modelu.

Tento charakter ještě zdůrazňují změny vnějšího tvaru. Nárazníky, přední a zadní světla, boční ochranné plasty, kryty prahů a zóna kolem SPT byly zcela přepracovány. Nové jsou i disky z lehké slitiny, stejně jako ocelové disky, skvěle harmonizující s nově vytvořenými úrovněmi výbav. Nová Micra se zdá být širší a delší, lépe charakterizuje své vynikající jízdní vlastnosti a dynamiku. Největší podíl na to mají inovované nárazníky, mající nyní rohové výplně, jež jsou podle úrovně výbavy šedé nebo v chromu.

Pro Nissan charakteristická je i přední maska, která je ukončena novými předními světlomety s čirými skly a oranžovými vložkami ukazatelů směru, jejichž „obočí“ opticky připomíná větší Primeru. Zadní část Micry se rovněž změnila díky výrazně odlišné sdružené zadní svítilně, zasazené do temně červeného pole. K tomu přistupuje oblejší zadní stěrač s horizontální základní polohou, výrazně definovaný prostor pro umístění SPZ a nově umístěné třetí brzdové světlo.

Změny provedené v interiéru Micry a nová možnost výběru dvou hlavních úrovních výbav – Elegance a Comfort - zdůrazňují příslušnost k hornímu segmentu trhu a vyvolávají dojem většího auta. Přístrojová deska všech modelů byla inovována do dvoutónového provedení, identifikující vozy vyšší třídy. Čtyřramenný volant nové konstrukce se podobá volantu nové Almery, zatímco přístroje byly inovovány zřetelnějšími grafickými ukazateli na přepracovaném sdruženém přístroji.

Pro pohon nové Micry slouží celkem tři motory. První dva jsou benzínové a třetí dieselový. Oba benzínové motory s objemem 1.0 a 1.4 jsou šestnáctiventilové čtyřválce splňující s manuální převodovkou emisní normy Euro 4. Motor s objemem 1.0 dosahuje výkonu 60 koní a točivého momentu 80 Nm při 4000 ot./min. Micra vybavená tímto motorem se spokojí s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km, z 0 na 100 zrychlí za 15,5 vteřiny a uhání maximální rychlostí 150 km/hod.

Motor s objemem 1.4 dosahuje výkonu 82 koní a točivého momentu 108 Nm při 2800 ot./min. Micra vybavená tímto motorem se spokojí s průměrnou spotřebou 6,1 l/100 km.

Naftový motor 1.5 l je propracovaná, pružná a velmi ekonomická alternativa benzínových motorů. Dává výkon 57 koní a kroutící moment 95 Nm, což mu propůjčuje mimořádnou pružnost při průměrné spotřebě 5,0 l/100 km. S manuální převodovkou dosahuje vznětová Micra maximální rychlost 146 km/hod a z 0 na 100 km/hod zrychlí za 18,7 vteřiny.

Inovovaná Micra vychází ze svých předchůdců, takže nabízí jak manuální, tak i samočinnou převodovku s plynule měnitelným převodem CVT, přičemž oba typy převodovek byly zdokonaleny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků