Nissan Micra vs. Honda Jazz: souboj Japonců (srovnávací test)

Segment malých vozů patří v Evropě mezi nejúspěšnější. Dvě japonské automobilky v něm mají dlouhou tradici a dva ze svých posledních produktů přizpůsobily právě Evropě. Honda Jazz a Nissan Micra se střetly v našem srovnávacím testu. (Video)
Nissan Micra vs. Honda Jazz: souboj Japonců (srovnávací test)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, srovnání interiéru a výbavy
  2. Motory, podvozek, parametry

Nissan vyvinul poslední generaci Micry jako první výsledek spolupráce s francouzským Renaultem. Honda zase navázala na to, co začala už před více než třiceti lety. Na českém trhu se tak potkala auta, která mají hodně společného.

Tip: Podívejte se na VIDEO, které srovnává Hondu Jazz s Nissanem Micra.  

Každé kolo v rohu

Evropský charakter, který vyjádřil dokonalé využití vnitřního prostoru, se naplňuje i tím, že japonská idea se uskutečňuje v evropských výrobních závodech. Micra je o něco novější, Honda jen o malinko starší a představuje pro tuto značku dříve nezvyklý směr – malé a hlavně užitné auto bez jakýchkoli luxusních a sportovnějších ambicí. U nás je to nejprodávanější třída, které kraluje Škoda Fabia. Prostředí je tedy náročné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda Jazz - Nissan Micra

Honda Jazz a Nissan Micra jsou celkovou délkou malinko menší než Fabia. A dokonce i mezi nimi je relativně velký rozdíl. Devět centimetrů hraje v tak malých rozměrech důležitou roli. Je to v neprospěch Micry, ale vyvažuje to umístění každého kola až do rohu, takže nezbývá ani kousek nevyužitého prostoru. Umístění kol je tak extrémní, že je třeba si při couvání k chodníku na geometrii zvyknout a naučit se zajíždět do řady na poprvé.

Honda Jazz zůstala u poněkud konvenčnějších tvarů a ačkoliv se to opticky nezdá, je o centimetr a půl nižší než Micra. Hlavním účelem takových aut je maximální vnitřní využití minimálních vnějších rozměrů. Není to jednoduché, ale tady se to v obou případech docela slušně povedlo. Honda Jazz řeší úkol tvarem karoserie, který silně připomíná kompaktní MPV nebo dokonce jakousi malou dodávku. Nissan Micra určitě ne, ten si zachovává koncepci příbuznou jiným osobním vozům – i když velmi progresivních tvarů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kola jsou opravdu u Micry až v rozích --- Hondě neschází
vzadu spoiler, ovšem za příplatek

Jak tedy vyřešili konstruktéři stísněnost prostoru? U Hondy zajímavým sklápěním zadních sedadel, takže po složení vyjde úplně rovná podlaha. U Micry se dá lavice také posouvat o 20 cm a tím kufr zvětšovat. Nakonec první použil tenhle trik sesterský Renault u Twinga. Přes to zůstává pro zavazadla méně prostoru než u Hondy. A ještě špatná zpráva – ve snaze uspořit každý milimetr, najdete v obou vozech pouze nouzovou rezervu.

Tím už při nákupu připravili automobilky zákazníka o jeden ráfek a jednu pneumatiku – tahle hadice se na nic jiného než na dojetí použít nedá. Na tak malý vůz je v Hondě dost místa v pohodlných sedadlech. Všechno, co se uvnitř najde, je v základní výbavě. Včetně klimatizace, která má společné ovládání s rádiem. Micra má sedadla podstatně horší, jaksi plošší, zato se schránkou pod tím pravým. Proti Hondě tu najdeme bohatší výbavu.

Rádio můžeme ovládat i na volantu, stejně snadno jako palubní počítač s bohatými funkcemi, včetně grafu spotřeby a její historie – podobně jako v daleko větší Primeře. Multifunkční volant patří do příplatkového paketu za 40 tisíc, který obsahuje také klimatizaci, výškově seřizovatelné sedadlo řidiče a boční airbagy. Ty Honda nemá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Variabilní zavazadlový prostor poskytuje Jazz... -- ..i Micra
ve slušných rozměrech (viz video)

V testu Euro NCAP dostala Micra čtyři hvězdičky s hodnocením ochrany cestujících při čelním nárazu v hodnotě 56 % a bočním 83. Všechny části těla řidiče i spolucestujícího jsou chráněny nadprůměrně, jen horní část řidičových nohou pouze průměrně.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, srovnání interiéru a výbavy
  2. Motory, podvozek, parametry
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků