Nissan Micra vs. Honda Jazz: souboj Japonců (srovnávací test)

Segment malých vozů patří v Evropě mezi nejúspěšnější. Dvě japonské automobilky v něm mají dlouhou tradici a dva ze svých posledních produktů přizpůsobily právě Evropě. Honda Jazz a Nissan Micra se střetly v našem srovnávacím testu. (Video)
Nissan Micra vs. Honda Jazz: souboj Japonců (srovnávací test)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, srovnání interiéru a výbavy
  2. Motory, podvozek, parametry

Nissan vyvinul poslední generaci Micry jako první výsledek spolupráce s francouzským Renaultem. Honda zase navázala na to, co začala už před více než třiceti lety. Na českém trhu se tak potkala auta, která mají hodně společného.

Tip: Podívejte se na VIDEO, které srovnává Hondu Jazz s Nissanem Micra.  

Každé kolo v rohu

Evropský charakter, který vyjádřil dokonalé využití vnitřního prostoru, se naplňuje i tím, že japonská idea se uskutečňuje v evropských výrobních závodech. Micra je o něco novější, Honda jen o malinko starší a představuje pro tuto značku dříve nezvyklý směr – malé a hlavně užitné auto bez jakýchkoli luxusních a sportovnějších ambicí. U nás je to nejprodávanější třída, které kraluje Škoda Fabia. Prostředí je tedy náročné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda Jazz - Nissan Micra

Honda Jazz a Nissan Micra jsou celkovou délkou malinko menší než Fabia. A dokonce i mezi nimi je relativně velký rozdíl. Devět centimetrů hraje v tak malých rozměrech důležitou roli. Je to v neprospěch Micry, ale vyvažuje to umístění každého kola až do rohu, takže nezbývá ani kousek nevyužitého prostoru. Umístění kol je tak extrémní, že je třeba si při couvání k chodníku na geometrii zvyknout a naučit se zajíždět do řady na poprvé.

Honda Jazz zůstala u poněkud konvenčnějších tvarů a ačkoliv se to opticky nezdá, je o centimetr a půl nižší než Micra. Hlavním účelem takových aut je maximální vnitřní využití minimálních vnějších rozměrů. Není to jednoduché, ale tady se to v obou případech docela slušně povedlo. Honda Jazz řeší úkol tvarem karoserie, který silně připomíná kompaktní MPV nebo dokonce jakousi malou dodávku. Nissan Micra určitě ne, ten si zachovává koncepci příbuznou jiným osobním vozům – i když velmi progresivních tvarů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kola jsou opravdu u Micry až v rozích --- Hondě neschází
vzadu spoiler, ovšem za příplatek

Jak tedy vyřešili konstruktéři stísněnost prostoru? U Hondy zajímavým sklápěním zadních sedadel, takže po složení vyjde úplně rovná podlaha. U Micry se dá lavice také posouvat o 20 cm a tím kufr zvětšovat. Nakonec první použil tenhle trik sesterský Renault u Twinga. Přes to zůstává pro zavazadla méně prostoru než u Hondy. A ještě špatná zpráva – ve snaze uspořit každý milimetr, najdete v obou vozech pouze nouzovou rezervu.

Tím už při nákupu připravili automobilky zákazníka o jeden ráfek a jednu pneumatiku – tahle hadice se na nic jiného než na dojetí použít nedá. Na tak malý vůz je v Hondě dost místa v pohodlných sedadlech. Všechno, co se uvnitř najde, je v základní výbavě. Včetně klimatizace, která má společné ovládání s rádiem. Micra má sedadla podstatně horší, jaksi plošší, zato se schránkou pod tím pravým. Proti Hondě tu najdeme bohatší výbavu.

Rádio můžeme ovládat i na volantu, stejně snadno jako palubní počítač s bohatými funkcemi, včetně grafu spotřeby a její historie – podobně jako v daleko větší Primeře. Multifunkční volant patří do příplatkového paketu za 40 tisíc, který obsahuje také klimatizaci, výškově seřizovatelné sedadlo řidiče a boční airbagy. Ty Honda nemá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Variabilní zavazadlový prostor poskytuje Jazz... -- ..i Micra
ve slušných rozměrech (viz video)

V testu Euro NCAP dostala Micra čtyři hvězdičky s hodnocením ochrany cestujících při čelním nárazu v hodnotě 56 % a bočním 83. Všechny části těla řidiče i spolucestujícího jsou chráněny nadprůměrně, jen horní část řidičových nohou pouze průměrně.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, srovnání interiéru a výbavy
  2. Motory, podvozek, parametry
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků