Nissan Micra: decentní facelift, nový motor

Japonská automobilka Nissan připravila pro svůj nejmenší evropský model Micra decentní facelift. Při pohledu na vůz z venku jsou upravené přední světlomety, nový styling dostala mřížka chladiče a blinkry mají čirou optiku. Silnější skla u všech dveří a lepší těsnění přinese více klidu cestujícím uvnitř vozu. Bylo přepracováno uchycení rezervního kola, které často způsobovalo nepříjemné drnčení. V interiéru se dočkáme lepších, kvalitnějších materiálů a celkem jedenácti barev pro čalounění. Změny se dotkly i uspořádání budíků na přístrojové desce. U spolujezdce je možné mechanicky vypnout přední airbag a na sedadlo upevnit dětskou sedačku.

V nabídce motorů upustí Nissan od litrového agregátu, místo něj bude nejslabším motorem dvanáctistovka s výkonem 48 kW (stejný výkon měl i litrový agregát, jeho nevýhodou však je nižší točivý moment). Ve výbavě ale nebude chybět ani stávající silnější verze 1.2 59 kW. Na britském trhu bude v základu dvojité přední sklo, CD přehrávač, ABS a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Nejsilnějším motorem bude i nadále 1.4 16V s výkonem 65 kW, zastoupeny zůstanou také dva současné nafťáky 1.5 dCi z produkce Renaultu s výkony 48 a 60 kW.

Na trhu se současně s faceliftem objevuje i nejsilnější verze, Micra 1.6 SR (Street Racer) s motorem o výkonu 81 kW (110 k), která dostane navíc masivnější boční prahy, sportovní sedačky s lepším bočním vedením, sportovně laděnou koncovku výfuku a hliníkový povrch pedálů. Výbava bude skutečně bohatá, nebude chybět klimatizace, otvírání bez klíče či ESP.

Tip: Nissan uvede na podzim na trh novou Micru CC.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků