Nissan Micra 2010: počtvrté a zcela nový

V Ženevě včera slavnostně sjelo hedvábné sukno i z nové generace Nissanu Micra. Bude úspěšnější než její předchůdce? (+ video)

Doplněno 3.3. v 13:50 o krátké oficiální video Nissanu.

Micra stojí na úplně nové platformě Nissan V a výrobce ji hodlá vrhnout na celosvětové trhy, vyrábět se má proto kromě jiného i v Thajsku, Indii, Číně a Mexiku. Třeba v Evropě se však bude zřejmě opět potýkat s typickým neduhem asijských vozů, jenž spočívá v omezeném rozsahu výbavových stupňů a nabídky motorů. Nabízet se zde totiž bude s pouhými dvěma pohonnými jendotkami, mezi kterými se nesetkáme s vznětovým agregátem, což do jisté míry omezí tržní možnosti nového modelu, ale v tomto segmentu nejsou diesely až tak důležité.

Podobně na tom byla stávající generace, která navíc přes všechny své nesporné přednosti ztrácela především kvůli svému specifickému designu - působila snad až příliš progresivně a její karosérii typu „hrošík“ naši motoristé buď milovali, nebo nenáviděli. Soudě podle prodejních výsledků, spíše to druhé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Čtvrtá generace Micry je poněkud delší a o něco málo nižší než její předchůdkyně, Nissan přitom slibuje, že citelně prodloužil rozvor náprav pro navýšení vnitřního prostoru. Těšit se můžeme pouze na tříválcový zážehový motor s objemem 1,2 l, jenž ve verzi s atmosférickým plněním dává výkon 80 koní (59 kW) a točivý moment 108 Nm při emisích CO2 115 g/km. Náročnější motoristé sáhnou po jeho přeplňovaném provedení s přímým vstřikováním, jež dosahuje výkonu 98 koní (72 kW) a točivého momentu 142 Nm, emise přitom klesly na 95 g/km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Není žádným překvapením, že obě varianty tohoto motoru lze objednávat nejen s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou,ale též s automatickou skříní s plynule měnitelným převodem CVT. Pohyb vozu v omezených městských prostorech má usnadnit nový asistent PSM, jenž je schopen měřit zvažované parkovací místo a lze přitom volit z režimů amatér, normal a sport, ve výbavě najdeme dále dotykový displej, výkonnou audiosoustavu nebo prosklenou střechu. Na evropských trzích budou do standardní výbavy patřit například běžná artilerie bezpečnostních prvků včetně ABS, šestice airbagů nebo stabilizačního systému.

Nové Micry se nejprve dočkají zákazníci v Thajsku již od letošního března, my si na první dodávky nové generace počkáme až do podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan Micra 2010
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků