Nissan Micra 2010: počtvrté a zcela nový

V Ženevě včera slavnostně sjelo hedvábné sukno i z nové generace Nissanu Micra. Bude úspěšnější než její předchůdce? (+ video)

Doplněno 3.3. v 13:50 o krátké oficiální video Nissanu.

Micra stojí na úplně nové platformě Nissan V a výrobce ji hodlá vrhnout na celosvětové trhy, vyrábět se má proto kromě jiného i v Thajsku, Indii, Číně a Mexiku. Třeba v Evropě se však bude zřejmě opět potýkat s typickým neduhem asijských vozů, jenž spočívá v omezeném rozsahu výbavových stupňů a nabídky motorů. Nabízet se zde totiž bude s pouhými dvěma pohonnými jendotkami, mezi kterými se nesetkáme s vznětovým agregátem, což do jisté míry omezí tržní možnosti nového modelu, ale v tomto segmentu nejsou diesely až tak důležité.

Podobně na tom byla stávající generace, která navíc přes všechny své nesporné přednosti ztrácela především kvůli svému specifickému designu - působila snad až příliš progresivně a její karosérii typu „hrošík“ naši motoristé buď milovali, nebo nenáviděli. Soudě podle prodejních výsledků, spíše to druhé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Čtvrtá generace Micry je poněkud delší a o něco málo nižší než její předchůdkyně, Nissan přitom slibuje, že citelně prodloužil rozvor náprav pro navýšení vnitřního prostoru. Těšit se můžeme pouze na tříválcový zážehový motor s objemem 1,2 l, jenž ve verzi s atmosférickým plněním dává výkon 80 koní (59 kW) a točivý moment 108 Nm při emisích CO2 115 g/km. Náročnější motoristé sáhnou po jeho přeplňovaném provedení s přímým vstřikováním, jež dosahuje výkonu 98 koní (72 kW) a točivého momentu 142 Nm, emise přitom klesly na 95 g/km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Není žádným překvapením, že obě varianty tohoto motoru lze objednávat nejen s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou,ale též s automatickou skříní s plynule měnitelným převodem CVT. Pohyb vozu v omezených městských prostorech má usnadnit nový asistent PSM, jenž je schopen měřit zvažované parkovací místo a lze přitom volit z režimů amatér, normal a sport, ve výbavě najdeme dále dotykový displej, výkonnou audiosoustavu nebo prosklenou střechu. Na evropských trzích budou do standardní výbavy patřit například běžná artilerie bezpečnostních prvků včetně ABS, šestice airbagů nebo stabilizačního systému.

Nové Micry se nejprve dočkají zákazníci v Thajsku již od letošního března, my si na první dodávky nové generace počkáme až do podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan Micra 2010
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků