Nissan Maxima QX 3.0

Nissan Maxima vyjíždí ke svým zákazníkům ve druhé generaci. Světovou premiéru si odbyla na autosalonu v Ženevě. Své zákazníky láká nejen příznivou cenou, ale také úhledným zevnějškem.
Nissan Maxima QX 3.0
Nissan Maxima vyjíždí ke svým zákazníkům ve druhé generaci. Světovou premiéru si odbyla na autosalonu v Ženevě. Své zákazníky láká nejen příznivou cenou, ale také úhledným zevnějškem.

Druhá generace vyrostla, což je cítit zejména v interiéru. Celková délka se zvýšila o 150 mm, výška o 20 mm a šířka o 10 mm. Zvětšil se také rozvor. V již zmíněném interiéru mají cestující o 35 mm více místa pro kolena a nezáleží při tom, zda sedí vpředu nebo vzadu.

V interiéru dominují kvalitní a velmi pohodlná sedadla. Ty zadní jsou umístěna o 15 mm výše než v předchozí generaci, což má spolu s praktickým držadlem na opěradlech předních sedadel největší vliv na pohodlné nastupování.

V interiéru najdeme celou řadu praktických schránek a odkládacích prostor. Vedle tradičních prvků jako jsou kapsy ve dveřích, schránka před spolujezdcem nebo dvoupatrová schránka v loketní opěrce, upoutá v Maximě uzavíratelná schránka mezi ovládáním klimatizace a autorádiem.

Správný automobil vyšší střední třídy neznačí pouze velký prostor v interiéru, ale také jeho vybavení. Maxima může být vybavena vším co se sluší do vyšší společnosti – klimatizace, kožené čalounění, automatická převodovka nebo kvalitní autorádio, k jehož poslechu pomáhá dokonalé odhlučnění Maximy.

Maximu může pohánět jeden ze dvou benzínových motorů. Zajímavějším z nich je vidlicový šestiválec 3.0. Výkon 147 kW, kterého dosahuje, dokáže Maximu rozhýbat na slušných 230 km/h a sprint z 0 na 100 km/h s ním zvládá za 8,2 vteřiny. Za tyto dobré výkony si řekne v průměru cca o 9 litrů, což je údaj v této třídě spíše podprůměrný.

U druhé generace Maximy doznal úprav také podvozek a zvýšena byla tuhost karoserie. Při zrychlení a brždění, tak nedochází ke „zvedání“ či „klesání“ přídě. Úpravy na podvozku se projevily také na minimalizaci bočního naklánění. K výbornému pocitu řidiče přispívá přesné řízení a výkonné brzdy vybavené dvojitým posilovačem i systémem ABS.

Druhá generace láká zákazníky elegantním vzhledem, výbornými jízdními vlastnostmi, tradiční spolehlivostí a nezanedbatelná je také vysoká úroveň dílenského zpracování. Nissan Maxima QX 3.0 stojí v základním provedení 1 055 000 Kč vč. DPH.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků