Nissan Maxima QX 3.0

Nissan Maxima vyjíždí ke svým zákazníkům ve druhé generaci. Světovou premiéru si odbyla na autosalonu v Ženevě. Své zákazníky láká nejen příznivou cenou, ale také úhledným zevnějškem.
Nissan Maxima QX 3.0
Nissan Maxima vyjíždí ke svým zákazníkům ve druhé generaci. Světovou premiéru si odbyla na autosalonu v Ženevě. Své zákazníky láká nejen příznivou cenou, ale také úhledným zevnějškem.

Druhá generace vyrostla, což je cítit zejména v interiéru. Celková délka se zvýšila o 150 mm, výška o 20 mm a šířka o 10 mm. Zvětšil se také rozvor. V již zmíněném interiéru mají cestující o 35 mm více místa pro kolena a nezáleží při tom, zda sedí vpředu nebo vzadu.

V interiéru dominují kvalitní a velmi pohodlná sedadla. Ty zadní jsou umístěna o 15 mm výše než v předchozí generaci, což má spolu s praktickým držadlem na opěradlech předních sedadel největší vliv na pohodlné nastupování.

V interiéru najdeme celou řadu praktických schránek a odkládacích prostor. Vedle tradičních prvků jako jsou kapsy ve dveřích, schránka před spolujezdcem nebo dvoupatrová schránka v loketní opěrce, upoutá v Maximě uzavíratelná schránka mezi ovládáním klimatizace a autorádiem.

Správný automobil vyšší střední třídy neznačí pouze velký prostor v interiéru, ale také jeho vybavení. Maxima může být vybavena vším co se sluší do vyšší společnosti – klimatizace, kožené čalounění, automatická převodovka nebo kvalitní autorádio, k jehož poslechu pomáhá dokonalé odhlučnění Maximy.

Maximu může pohánět jeden ze dvou benzínových motorů. Zajímavějším z nich je vidlicový šestiválec 3.0. Výkon 147 kW, kterého dosahuje, dokáže Maximu rozhýbat na slušných 230 km/h a sprint z 0 na 100 km/h s ním zvládá za 8,2 vteřiny. Za tyto dobré výkony si řekne v průměru cca o 9 litrů, což je údaj v této třídě spíše podprůměrný.

U druhé generace Maximy doznal úprav také podvozek a zvýšena byla tuhost karoserie. Při zrychlení a brždění, tak nedochází ke „zvedání“ či „klesání“ přídě. Úpravy na podvozku se projevily také na minimalizaci bočního naklánění. K výbornému pocitu řidiče přispívá přesné řízení a výkonné brzdy vybavené dvojitým posilovačem i systémem ABS.

Druhá generace láká zákazníky elegantním vzhledem, výbornými jízdními vlastnostmi, tradiční spolehlivostí a nezanedbatelná je také vysoká úroveň dílenského zpracování. Nissan Maxima QX 3.0 stojí v základním provedení 1 055 000 Kč vč. DPH.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků