Nissan Maxima QX 3.0

Nissan Maxima vyjíždí ke svým zákazníkům ve druhé generaci. Světovou premiéru si odbyla na autosalonu v Ženevě. Své zákazníky láká nejen příznivou cenou, ale také úhledným zevnějškem.
Nissan Maxima QX 3.0
Nissan Maxima vyjíždí ke svým zákazníkům ve druhé generaci. Světovou premiéru si odbyla na autosalonu v Ženevě. Své zákazníky láká nejen příznivou cenou, ale také úhledným zevnějškem.

Druhá generace vyrostla, což je cítit zejména v interiéru. Celková délka se zvýšila o 150 mm, výška o 20 mm a šířka o 10 mm. Zvětšil se také rozvor. V již zmíněném interiéru mají cestující o 35 mm více místa pro kolena a nezáleží při tom, zda sedí vpředu nebo vzadu.

V interiéru dominují kvalitní a velmi pohodlná sedadla. Ty zadní jsou umístěna o 15 mm výše než v předchozí generaci, což má spolu s praktickým držadlem na opěradlech předních sedadel největší vliv na pohodlné nastupování.

V interiéru najdeme celou řadu praktických schránek a odkládacích prostor. Vedle tradičních prvků jako jsou kapsy ve dveřích, schránka před spolujezdcem nebo dvoupatrová schránka v loketní opěrce, upoutá v Maximě uzavíratelná schránka mezi ovládáním klimatizace a autorádiem.

Správný automobil vyšší střední třídy neznačí pouze velký prostor v interiéru, ale také jeho vybavení. Maxima může být vybavena vším co se sluší do vyšší společnosti – klimatizace, kožené čalounění, automatická převodovka nebo kvalitní autorádio, k jehož poslechu pomáhá dokonalé odhlučnění Maximy.

Maximu může pohánět jeden ze dvou benzínových motorů. Zajímavějším z nich je vidlicový šestiválec 3.0. Výkon 147 kW, kterého dosahuje, dokáže Maximu rozhýbat na slušných 230 km/h a sprint z 0 na 100 km/h s ním zvládá za 8,2 vteřiny. Za tyto dobré výkony si řekne v průměru cca o 9 litrů, což je údaj v této třídě spíše podprůměrný.

U druhé generace Maximy doznal úprav také podvozek a zvýšena byla tuhost karoserie. Při zrychlení a brždění, tak nedochází ke „zvedání“ či „klesání“ přídě. Úpravy na podvozku se projevily také na minimalizaci bočního naklánění. K výbornému pocitu řidiče přispívá přesné řízení a výkonné brzdy vybavené dvojitým posilovačem i systémem ABS.

Druhá generace láká zákazníky elegantním vzhledem, výbornými jízdními vlastnostmi, tradiční spolehlivostí a nezanedbatelná je také vysoká úroveň dílenského zpracování. Nissan Maxima QX 3.0 stojí v základním provedení 1 055 000 Kč vč. DPH.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků