Nissan Maxima: nová generace se odhaluje

(nové info a foto) Nissan v New Yorku představil novou, již sedmou generaci Maximy. Ta překvapuje svým vzhledem i technikou.

Sedmá generace modelu Maxima má svůj debut na autosalonu v New Yorku za sebou a s jejím oficiálním představením máme k dispozici i další informace o tomto modelu.

Nový Nissan Maxima ovšem v prvé řadě zaujme svým dynamickým designem a na první pohled nekonvečně působícími předními světlomety. Záď vozu působí díky zaobleným křivkám a spoileru taktéž neotřele, ale již o poznání klasičtěji. Ve své třídě nepatří vůz k těm menším, ovšem vzhled byl přizpůsoben hlavně americkým zákazníkům, kteří budou tvořit podstatnou část klientely. Nová Maxima stojí na platformě stejné platformě jako model Altima.
 
Nový model bude nabízen ve dvou základních verzích, v levnější s označením S a prémiové s označením SV. První se bude moci pochlubit automatickou klimatizací, CD a MP3 přehrávačem, tempomatem, střešním oknem a soustavou pozůstávající z osmi reproduktorů. V prémiové verzi bude navíc zahrnuto kompletní kožené čalounění interiéru a audiosystém Bose. Seznam příplatkové výbavy je také velmi rozsáhlý.
 
Až do představení nebylo známo, jaké motory budou figurovat v nabídce pro tento model. Spekulace ohledně přítomnosti šestiválce typu VQ se však potvrdily a pod kapotou nalezneme 3,5 litrový benzínový agregát s výkonem 290 koní a maximálním točivým momentem 354 Nm. Japonci samozřejmě svou lásku k novým technologiím nezapřou a nejnovější motor disponuje mj. systémem CVTCS, tedy plynule variabilním časováním ventilů. Distribuci výkonu na kola přední nápravy má na starosti sekvenční převodovka Xtronic CVT.
 
Nissan Maxima sedmé generace je nabízen s řadou bezpečnostních prvků již v základní verzi. Nebude tedy chybět ABS, BA, a systém EBD. Model je standardně vybaven 18-ti palcovými koly o rozměrech 245/45 R18.
 
Prodej nové generace bude na severoamerickém trhu zahájen pravděpodobně začátkem tohoto léta.  
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Maxima
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků