Nissan Maxima: nová generace se odhaluje

(nové info a foto) Nissan v New Yorku představil novou, již sedmou generaci Maximy. Ta překvapuje svým vzhledem i technikou.

Sedmá generace modelu Maxima má svůj debut na autosalonu v New Yorku za sebou a s jejím oficiálním představením máme k dispozici i další informace o tomto modelu.

Nový Nissan Maxima ovšem v prvé řadě zaujme svým dynamickým designem a na první pohled nekonvečně působícími předními světlomety. Záď vozu působí díky zaobleným křivkám a spoileru taktéž neotřele, ale již o poznání klasičtěji. Ve své třídě nepatří vůz k těm menším, ovšem vzhled byl přizpůsoben hlavně americkým zákazníkům, kteří budou tvořit podstatnou část klientely. Nová Maxima stojí na platformě stejné platformě jako model Altima.
 
Nový model bude nabízen ve dvou základních verzích, v levnější s označením S a prémiové s označením SV. První se bude moci pochlubit automatickou klimatizací, CD a MP3 přehrávačem, tempomatem, střešním oknem a soustavou pozůstávající z osmi reproduktorů. V prémiové verzi bude navíc zahrnuto kompletní kožené čalounění interiéru a audiosystém Bose. Seznam příplatkové výbavy je také velmi rozsáhlý.
 
Až do představení nebylo známo, jaké motory budou figurovat v nabídce pro tento model. Spekulace ohledně přítomnosti šestiválce typu VQ se však potvrdily a pod kapotou nalezneme 3,5 litrový benzínový agregát s výkonem 290 koní a maximálním točivým momentem 354 Nm. Japonci samozřejmě svou lásku k novým technologiím nezapřou a nejnovější motor disponuje mj. systémem CVTCS, tedy plynule variabilním časováním ventilů. Distribuci výkonu na kola přední nápravy má na starosti sekvenční převodovka Xtronic CVT.
 
Nissan Maxima sedmé generace je nabízen s řadou bezpečnostních prvků již v základní verzi. Nebude tedy chybět ABS, BA, a systém EBD. Model je standardně vybaven 18-ti palcovými koly o rozměrech 245/45 R18.
 
Prodej nové generace bude na severoamerickém trhu zahájen pravděpodobně začátkem tohoto léta.  
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Maxima
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků