Nissan Maxima: nová generace se odhaluje

(nové info a foto) Nissan v New Yorku představil novou, již sedmou generaci Maximy. Ta překvapuje svým vzhledem i technikou.

Sedmá generace modelu Maxima má svůj debut na autosalonu v New Yorku za sebou a s jejím oficiálním představením máme k dispozici i další informace o tomto modelu.

Nový Nissan Maxima ovšem v prvé řadě zaujme svým dynamickým designem a na první pohled nekonvečně působícími předními světlomety. Záď vozu působí díky zaobleným křivkám a spoileru taktéž neotřele, ale již o poznání klasičtěji. Ve své třídě nepatří vůz k těm menším, ovšem vzhled byl přizpůsoben hlavně americkým zákazníkům, kteří budou tvořit podstatnou část klientely. Nová Maxima stojí na platformě stejné platformě jako model Altima.
 
Nový model bude nabízen ve dvou základních verzích, v levnější s označením S a prémiové s označením SV. První se bude moci pochlubit automatickou klimatizací, CD a MP3 přehrávačem, tempomatem, střešním oknem a soustavou pozůstávající z osmi reproduktorů. V prémiové verzi bude navíc zahrnuto kompletní kožené čalounění interiéru a audiosystém Bose. Seznam příplatkové výbavy je také velmi rozsáhlý.
 
Až do představení nebylo známo, jaké motory budou figurovat v nabídce pro tento model. Spekulace ohledně přítomnosti šestiválce typu VQ se však potvrdily a pod kapotou nalezneme 3,5 litrový benzínový agregát s výkonem 290 koní a maximálním točivým momentem 354 Nm. Japonci samozřejmě svou lásku k novým technologiím nezapřou a nejnovější motor disponuje mj. systémem CVTCS, tedy plynule variabilním časováním ventilů. Distribuci výkonu na kola přední nápravy má na starosti sekvenční převodovka Xtronic CVT.
 
Nissan Maxima sedmé generace je nabízen s řadou bezpečnostních prvků již v základní verzi. Nebude tedy chybět ABS, BA, a systém EBD. Model je standardně vybaven 18-ti palcovými koly o rozměrech 245/45 R18.
 
Prodej nové generace bude na severoamerickém trhu zahájen pravděpodobně začátkem tohoto léta.  
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Maxima
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků