Nissan má účinnější a levnější katalyzátor

Inženýři japonského Nissanu vyvinuli zcela nový typ výfukového katalyzátoru, který si vystačí ani ne s polovinou drahých kovů. V současných katalyzátorech jsou pro odbourávání oxidu dusíku, oxidu uhelnatého a uhlovodíku používají drahé kovy jako platina, rhodium a palladium, které výrazně prodražují samotný katalyzátor a navíc zatěžují životní prostředí, protože jejich získání a zpracování je energeticky náročné.

Inženýři Nissanu díky aplikaci nanotechnologií dokázali změnit vnitřní strukturu katalyzátoru a ten si tak při stejném efektu vystačí se zhruba 45-47 procenty původního množství těchto kovů.

Díky úspoře kovů je katalyzátor ve finále nejen přívětivější pro přírodu, ale také pro peněženky řidičů, kteří za nový typ katalyzátorů zaplatí zhruba třetinu.

Nissan chce nový typ katalyzátoru aplikovat na všechny budoucí nové modely. Ty současné by jej měly dostat nejpozději v roce 2009.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků