Nissan má účinnější a levnější katalyzátor

Inženýři japonského Nissanu vyvinuli zcela nový typ výfukového katalyzátoru, který si vystačí ani ne s polovinou drahých kovů. V současných katalyzátorech jsou pro odbourávání oxidu dusíku, oxidu uhelnatého a uhlovodíku používají drahé kovy jako platina, rhodium a palladium, které výrazně prodražují samotný katalyzátor a navíc zatěžují životní prostředí, protože jejich získání a zpracování je energeticky náročné.

Inženýři Nissanu díky aplikaci nanotechnologií dokázali změnit vnitřní strukturu katalyzátoru a ten si tak při stejném efektu vystačí se zhruba 45-47 procenty původního množství těchto kovů.

Díky úspoře kovů je katalyzátor ve finále nejen přívětivější pro přírodu, ale také pro peněženky řidičů, kteří za nový typ katalyzátorů zaplatí zhruba třetinu.

Nissan chce nový typ katalyzátoru aplikovat na všechny budoucí nové modely. Ty současné by jej měly dostat nejpozději v roce 2009.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky