Nissan má účinnější a levnější katalyzátor

Inženýři japonského Nissanu vyvinuli zcela nový typ výfukového katalyzátoru, který si vystačí ani ne s polovinou drahých kovů. V současných katalyzátorech jsou pro odbourávání oxidu dusíku, oxidu uhelnatého a uhlovodíku používají drahé kovy jako platina, rhodium a palladium, které výrazně prodražují samotný katalyzátor a navíc zatěžují životní prostředí, protože jejich získání a zpracování je energeticky náročné.

Inženýři Nissanu díky aplikaci nanotechnologií dokázali změnit vnitřní strukturu katalyzátoru a ten si tak při stejném efektu vystačí se zhruba 45-47 procenty původního množství těchto kovů.

Díky úspoře kovů je katalyzátor ve finále nejen přívětivější pro přírodu, ale také pro peněženky řidičů, kteří za nový typ katalyzátorů zaplatí zhruba třetinu.

Nissan chce nový typ katalyzátoru aplikovat na všechny budoucí nové modely. Ty současné by jej měly dostat nejpozději v roce 2009.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků