Nissan má prototyp linky na baterie, s nimiž by elektroauta zlevnila na úroveň vozů se spalovacím motorem

Akumulátory s pevným elektrolytem slibují významný pokrok pro elektromobily. Do budoucna mají být levné a umožní výrazně rychlejší nabíjení.

Zatímco v roce 2010 měly li-ion bateriové moduly cenu přes 1200 dolarů za kWh, v loňském roce toto číslo spadlo na 132 dolarů za kWh. Nissan v roce 2021 oznámil záměr věnovat se bateriím s pevným elektrolytem (ASSB) s výrazně nižší cenou za kilowatthodinu a spustit první linku pro jejich výrobu v Jokohamě ve fiskálním roce 2024. První krok k naplnění svých vizí má nyní za sebou – ve výzkumném středisku v prefektuře Kangawa představil prototyp výrobní linky.

Baterie typu ASSB mají přibližně dvakrát větší energetickou hustotu oproti li-ion bateriím, které také překonávají v rychlosti nabíjení. Další výhodou je použití levnějších materiálů pro výrobu. Nissan věří, že již ve fiskálním roce 2028, kdy chce představit první vůz vybavený touto technikou, bude cena 75 dolarů za kWh a později dokonce 65 dolarů. Tím by se měly elektromobily dostat na cenovou hladinu vozidel se spalovacím motorem. Baterie ASSB hodlá využít nejen u vozů klasického střihu, ale také pro pick-upy.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Diskuze (72) Další článek: Fandové Mazdy MX-5 si mohou oddechnout. Pohon zadních kol zůstává, spalovací motor zatím také

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,