Nissan má nejhorší krizi posledních 10 let. Propustí tisíce lidí, seškrtá i modely

U Nissanu se bude škrtat více, než bylo původně zamýšleno. Japonská automobilka se snaží v mnoha směrech vyvážit nejhorší období za posledních deset let.

Nissanu se v poslední době zrovna nedaří. Už v květnu letošního roku automobilka oznámila, že pod střechou značky ztratí práci celosvětově asi 4800 zaměstnanců a společnost se v rámci zisků chystá na vůbec nejhorší rok za poslední dekádu. Teď Nissan upřesňuje, že propouštění bude mnohem závažnější.

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Celosvětově tak přijde o práci asi 12.500 zaměstnanců Nissanu, což představuje cca 9 % celkové pracovní síly japonské automobilky. S tímto krokem jde ruku v ruce omezení globální produkce o přibližně 10 %. Výrobce však zatím neoznámil, kterých závodů ve světě se budou tyto škrty týkat. Největší změny se ale podle prvotních spekulací mají týkat hlavně produkce mimo Japonsko.

Dříve již přitom Nissan uvedl, že například plánovanou výrobu nové generace modelu X-Trail v britské továrně v Sunderlandu ruší a upřednostní produkci doma v Japonsku. Určitým faktorem měl být samozřejmě i Brexit. V Británii se má ale nicméně vyrábět i nadcházející generace SUV Qashqai a Juke.

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

K razantním opatřením v rámci snižování nákladů automobilky pak dojde i na redukci modelové nabídky. Své portfolio chce Nissan do roku 2022 snížit o 10 %. Pravděpodobně se tak dočkáme i zániku některých dosavadních modelů. Na druhou stranu, výrobce chce dále investovat do systémů autonomního řízení a elektrifikace.

K nízkým finančním výsledkům Nissanu se připisuje celá řada důvodů od stagnace prodejů na trhu USA a Evropy, klesající poptávky v Asii, politické nejistoty na řadě trhů, stárnoucí modelové nabídky až po zmíněné investice do elektrifikace a autonomních technologií. Reputaci značky také nepomohla kauza ohledně zatčení Carlose Ghosna, bývalého šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi obviněného z finančních podvodů.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků