Nissan má nejhorší krizi posledních 10 let. Propustí tisíce lidí, seškrtá i modely

U Nissanu se bude škrtat více, než bylo původně zamýšleno. Japonská automobilka se snaží v mnoha směrech vyvážit nejhorší období za posledních deset let.

Nissanu se v poslední době zrovna nedaří. Už v květnu letošního roku automobilka oznámila, že pod střechou značky ztratí práci celosvětově asi 4800 zaměstnanců a společnost se v rámci zisků chystá na vůbec nejhorší rok za poslední dekádu. Teď Nissan upřesňuje, že propouštění bude mnohem závažnější.

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Celosvětově tak přijde o práci asi 12.500 zaměstnanců Nissanu, což představuje cca 9 % celkové pracovní síly japonské automobilky. S tímto krokem jde ruku v ruce omezení globální produkce o přibližně 10 %. Výrobce však zatím neoznámil, kterých závodů ve světě se budou tyto škrty týkat. Největší změny se ale podle prvotních spekulací mají týkat hlavně produkce mimo Japonsko.

Dříve již přitom Nissan uvedl, že například plánovanou výrobu nové generace modelu X-Trail v britské továrně v Sunderlandu ruší a upřednostní produkci doma v Japonsku. Určitým faktorem měl být samozřejmě i Brexit. V Británii se má ale nicméně vyrábět i nadcházející generace SUV Qashqai a Juke.

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

Nissan Navara prošel modernizací. Má lepší motory i zcela novou převodovku

K razantním opatřením v rámci snižování nákladů automobilky pak dojde i na redukci modelové nabídky. Své portfolio chce Nissan do roku 2022 snížit o 10 %. Pravděpodobně se tak dočkáme i zániku některých dosavadních modelů. Na druhou stranu, výrobce chce dále investovat do systémů autonomního řízení a elektrifikace.

K nízkým finančním výsledkům Nissanu se připisuje celá řada důvodů od stagnace prodejů na trhu USA a Evropy, klesající poptávky v Asii, politické nejistoty na řadě trhů, stárnoucí modelové nabídky až po zmíněné investice do elektrifikace a autonomních technologií. Reputaci značky také nepomohla kauza ohledně zatčení Carlose Ghosna, bývalého šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi obviněného z finančních podvodů.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků