Nissan Leaf slaví 10 let. Speciální edice přináší extra funkce a více stylu

Populární elektromobil Nissanu je na trhu už 10 let, a to si samozřejmě žádá aspoň menší oslavu.

S představením v prosinci 2010 má za sebou Nissan Leaf 10. výročí svého uvedení a japonská automobilka nemohla tuto událost nechat bez povšimnutí. Pro oblíbený elektromobil, kterého se pouze v Evropě prodalo dosud na 180.000 kusů, si tak značka přichystala speciální edici Leaf10, jež nehledí pouze na úspěšnou minulost.

Leaf10 si tedy bere pár stylistických prvků z nedávno představeného elektrického SUV Ariya. Takzvanou Kumiko grafiku proto najdete na přední masce Leafu, krytech zrcátek, A sloupku i střešní linii a také na pátých dveřích. Klasicky pak nesmí chybět loga Leaf10 upozorňující na výroční edici modelu. Vzorník barev karoserie rozšíří i nový, blíže nespecifikovaný výrazný odstín.

Kancelářská dodávka Nissan umožní pracovat kdekoliv. Má ale velkou chybu

Kancelářská dodávka Nissan umožní pracovat kdekoliv. Má ale velkou chybu

Uvnitř se Leaf10 nově chlubí palubním 4G připojením k internetu a Wi-Fi hotspotem, podporujícím až sedm zařízení najednou. Nakonec ale elektromobilu nechybí ani možnost vzdáleného přístupu skrze aplikaci v telefonu, pro kontrolu nabíjení vozu či zapnutí topení na dálku. Soubor asistentů ProPILOT pro částečně autonomní jízdu ve výbavě Leafu10 samozřejmě zůstává.

Se svou hrstkou novinek přijede speciální edice Leaf10 k dealerům Nissanu v Evropě už během února. O dostupnosti a cenách v Česku ale zatím nevíme.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků