Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Nissan Leaf RC je závodním konceptem, ovšem jak už to u studií pro motorsport bývá, "sériová" verze pro okruhy se zdá být za rohem.

Motorsport na baterky je na vzestupu. Ať se to čichačům nespáleného benzinu navěšeným na plotech podél tratí a nostalgicky vzpomínající na doby minulé líbí, nebo ne. Sportovní oddělení Nissanu už na svět přivedlo nejednu šílenost, proto nás pořádně přiostřený Leaf nepřekvapuje,

Koneckonců, takový Leaf už tu byl i v předchozí generaci. Tohle vydání zvládne stovku za 3,4 sekund, čímž v oblíbené disciplíně elektromobilů znamená polovinu času, který na to potřeboval předchůdce. Pohonné ústrojí je sice příbuzné s výchozím vozem, ovšem nyní dává 322 koní na všechna kola. Vůz přitom díky karbonovému monokoku váží jen 1220 kilogramů.

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Šest prototypů bude nejprve využíváno na propagaci v rámci různých akcí, včetně královny tohoto odvětví, Formule E. Již za rok se chce Nissan s tímto modelem zúčastnit elektrického šampionátu. Potvrzena je i závodní dvojice. Britského pilota Olivera Rowlanda doplní bývalý pilot F1 Sebastian Buemi.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků