Nissan Leaf se chystá do prodejů i v Evropě, zatím ve vybraných zemích

Máte-li zájem o sofistikovaný elektromobil pro každodenní používání a bydlíte v Portugalsku, nebo v Irsku, můžete si již nyní objednat revoluční elektromobil Nissan Leaf, který jsme vám podrobně představili na tomto místě. Třetí zemí, na jejímž trhu se Leaf objeví, se 1. září stane Velká Británie.

První zájemci zde budou muset složit vratnou zálohu 257 liber a svoji objednávku potvrdit během prosince, kdy budou postupně zváni k testovacím jízdám. Na silnicích tří zmíněných zemí se vozy začnou objevovat od ledna roku 2011.

V Anglii byla základní cena modelu Leaf stanovena na 23 990 liber včetně daní a příspěvku od nic netušících spoluobčanů ve výši 5 000 liber. Předpokládá se, že provozní náklady budou činit jen 1,59 liber na 100 km, a tak i když je Leaf oproti konvenční konkurenci poněkud dražší, uživateli se původní investice vrátí v provozu. V seznamu standardní výbavy najdeme kromě jiného klimatizaci, navigaci nebo couvací kameru, jízdní dosah má činit zhruba 160 km.

Podle tvrzení Nissanu v Evropě o nový model Leaf projevilo zájem na 12 000 zákazníků, dalších 23 000 jich čeká v USA a Japonsku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Leaf
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků