Nissan Leaf pokračuje ve vítězném tažení

Nissan Leaf pokračuje ve vítězném tažení

Nissan poprvé představil elektromobil Leaf na Tokijském autosalonu na podzim 2009. A že to nebyl jen další z předchozí řady experimentů s elektřinou, o tom už teď existuje řada důkazů. Posledním z nich je titul Japonské auto roku 2011/2012, který Leaf získal přesně po dvou letech na úplně stejném místě, kde byl kdysi představený poprvé.

Než však jako vyvrcholení 42. Tokyo Motor Show zástupci Nissanu ocenění převzali, už během roku stihli uvést Leaf loni na podzim na trh (především japonský a americký) a získat s ním další prestižní tituly (v Evropě i na světě).

20 000 prodaných Nissanů Leaf

Před zahájením prodeje se sice chlubila značka vizí dodat za rok na trh 50 000 vozů, ale i 20 000 prodaných kusů je už solidní číslo.

Zajímavé je, že tento první vůz konstruovaný od počátku jako elektromobil, je teprve druhým v pořadí vozem značky Nissan, který se dočkal v jednom roce nejvyššího ocenění jak od evropských tak japonských novinářů; v roce 1993 to byl Nissan Micra.

Klepněte pro větší obrázek
Nissan Leaf obdržel v Tokiu letos již třetí cenu. Předtím získal prestižní tituly World Car of the Year a European Car of the Year.

Svým způsobem jako symbolické memento těm, co mezi auta umí zařadit jen vozy, jimž z výfuku vycházejí zbytky ropy, budiž fakt, že Nissan Leaf je poprvé v 32leté historii japonské ankety vozem na elektrický pohon; v Evropě to byla premiéra ve 47 let dlouhé historii COTY.

Mezník ve vývoji

Obě odborné porota tak uznaly, že Nissan Leaf je mezníkem ve vývoji automobilů na elektrický pohon - jako první elektromobil, který se v řadě ohledů vyrovná běžným vozům.

Leaf se v současné době vyrábí v Japonsku, ale po otevření nových závodů na konci příštího a přespříštího roku se bude vyrábět také v Severní Americe a v Evropě.

Leaf získal v mezidobí už i nejvyšší hodnocení bezpečnosti EURO NCAP: pět hvězdiček… samozřejmě jako první produkční elektromobil, který testy podstoupil.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků