Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan zveřejnil studii, podle které najede v průměru jeden Leaf více kilometrů než průměrný automobil s konvenčním motorem. Podle údajů japonské automobilky urazí evropský řidič Nissanu Leaf za rok průměrně 16 588 kilometrů, u běžných automobilů to je 11 539 kilometrů.

Elektromobily | BMW | Srovnávací testy | Volkswagen | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Ačkoliv tisková zpráva hovoří o evropských řidičích, tak docela to pravda není. Nissan započítal do svých údajů v případě výpočtu ujetých kilometrů pro Leaf Španělsko, Švédsko, Velkou Británii, Norsko, Itálii, Francii a Německo (takže ne celou Evropu). Jako zdroj pro sledování ujetých kilometrů Leafu byl použit systém CarWings a data nasbíraná za období 1. 4. - 30.9. 2014.

U klasických motorizací se pracuje z různými dostupnými statistikami za rok 2013. Opět se data vztahují k výše zmíněným zemím, ovšem Německo v průměru započítáno není, protože údajně nejsou k dispozici relevantní údaje. Více než porovnávání průměrů evropského řidiče Nissanu Leaf a řidiče standardního auta jsou zajímavější (a přesnější) čísla o průměru pouze japonského elektromobilu. 

Elektromobily | Užitková auta | Byznys | Nissan

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Nejvíce s tímto elektrickým hatchbackem najezdí španělští zákazníci. Za týden v průměru ujede tamní Leaf 367 km, za rok pak 19 084. Na druhém místě následuje Švédsko (339 km týdně, 17 628 km měsíčně) a na třetím Velká Británie (324 km týdně, 16 848 km měsíčně). Z uvedených zemí jezdí Nissan Leaf nejméně v Německu, kde jeho řidiči zvládnou v průměru 279 km týdně a 14 508 měsíčně.

Ze statistik také vyplývá, že téměř 90 % Nissanů Leaf je dobíjeno doma přes noc. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků