Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan zveřejnil studii, podle které najede v průměru jeden Leaf více kilometrů než průměrný automobil s konvenčním motorem. Podle údajů japonské automobilky urazí evropský řidič Nissanu Leaf za rok průměrně 16 588 kilometrů, u běžných automobilů to je 11 539 kilometrů.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Ačkoliv tisková zpráva hovoří o evropských řidičích, tak docela to pravda není. Nissan započítal do svých údajů v případě výpočtu ujetých kilometrů pro Leaf Španělsko, Švédsko, Velkou Británii, Norsko, Itálii, Francii a Německo (takže ne celou Evropu). Jako zdroj pro sledování ujetých kilometrů Leafu byl použit systém CarWings a data nasbíraná za období 1. 4. - 30.9. 2014.

U klasických motorizací se pracuje z různými dostupnými statistikami za rok 2013. Opět se data vztahují k výše zmíněným zemím, ovšem Německo v průměru započítáno není, protože údajně nejsou k dispozici relevantní údaje. Více než porovnávání průměrů evropského řidiče Nissanu Leaf a řidiče standardního auta jsou zajímavější (a přesnější) čísla o průměru pouze japonského elektromobilu. 

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Nejvíce s tímto elektrickým hatchbackem najezdí španělští zákazníci. Za týden v průměru ujede tamní Leaf 367 km, za rok pak 19 084. Na druhém místě následuje Švédsko (339 km týdně, 17 628 km měsíčně) a na třetím Velká Británie (324 km týdně, 16 848 km měsíčně). Z uvedených zemí jezdí Nissan Leaf nejméně v Německu, kde jeho řidiči zvládnou v průměru 279 km týdně a 14 508 měsíčně.

Ze statistik také vyplývá, že téměř 90 % Nissanů Leaf je dobíjeno doma přes noc. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků