Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan zveřejnil studii, podle které najede v průměru jeden Leaf více kilometrů než průměrný automobil s konvenčním motorem. Podle údajů japonské automobilky urazí evropský řidič Nissanu Leaf za rok průměrně 16 588 kilometrů, u běžných automobilů to je 11 539 kilometrů.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Ačkoliv tisková zpráva hovoří o evropských řidičích, tak docela to pravda není. Nissan započítal do svých údajů v případě výpočtu ujetých kilometrů pro Leaf Španělsko, Švédsko, Velkou Británii, Norsko, Itálii, Francii a Německo (takže ne celou Evropu). Jako zdroj pro sledování ujetých kilometrů Leafu byl použit systém CarWings a data nasbíraná za období 1. 4. - 30.9. 2014.

U klasických motorizací se pracuje z různými dostupnými statistikami za rok 2013. Opět se data vztahují k výše zmíněným zemím, ovšem Německo v průměru započítáno není, protože údajně nejsou k dispozici relevantní údaje. Více než porovnávání průměrů evropského řidiče Nissanu Leaf a řidiče standardního auta jsou zajímavější (a přesnější) čísla o průměru pouze japonského elektromobilu. 

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Nejvíce s tímto elektrickým hatchbackem najezdí španělští zákazníci. Za týden v průměru ujede tamní Leaf 367 km, za rok pak 19 084. Na druhém místě následuje Švédsko (339 km týdně, 17 628 km měsíčně) a na třetím Velká Británie (324 km týdně, 16 848 km měsíčně). Z uvedených zemí jezdí Nissan Leaf nejméně v Německu, kde jeho řidiči zvládnou v průměru 279 km týdně a 14 508 měsíčně.

Ze statistik také vyplývá, že téměř 90 % Nissanů Leaf je dobíjeno doma přes noc. 

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků