Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan Leaf najezdí za rok více kilometrů než klasická auta

Nissan zveřejnil studii, podle které najede v průměru jeden Leaf více kilometrů než průměrný automobil s konvenčním motorem. Podle údajů japonské automobilky urazí evropský řidič Nissanu Leaf za rok průměrně 16 588 kilometrů, u běžných automobilů to je 11 539 kilometrů.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Ačkoliv tisková zpráva hovoří o evropských řidičích, tak docela to pravda není. Nissan započítal do svých údajů v případě výpočtu ujetých kilometrů pro Leaf Španělsko, Švédsko, Velkou Británii, Norsko, Itálii, Francii a Německo (takže ne celou Evropu). Jako zdroj pro sledování ujetých kilometrů Leafu byl použit systém CarWings a data nasbíraná za období 1. 4. - 30.9. 2014.

U klasických motorizací se pracuje z různými dostupnými statistikami za rok 2013. Opět se data vztahují k výše zmíněným zemím, ovšem Německo v průměru započítáno není, protože údajně nejsou k dispozici relevantní údaje. Více než porovnávání průměrů evropského řidiče Nissanu Leaf a řidiče standardního auta jsou zajímavější (a přesnější) čísla o průměru pouze japonského elektromobilu. 

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Nejvíce s tímto elektrickým hatchbackem najezdí španělští zákazníci. Za týden v průměru ujede tamní Leaf 367 km, za rok pak 19 084. Na druhém místě následuje Švédsko (339 km týdně, 17 628 km měsíčně) a na třetím Velká Británie (324 km týdně, 16 848 km měsíčně). Z uvedených zemí jezdí Nissan Leaf nejméně v Německu, kde jeho řidiči zvládnou v průměru 279 km týdně a 14 508 měsíčně.

Ze statistik také vyplývá, že téměř 90 % Nissanů Leaf je dobíjeno doma přes noc. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků