Nissan Leaf míří na český trh. Připravte si 750 000 Kč

Nissan Leaf si v různých částech Evropy můžete pořídit už teď, do České republiky by se ale měl dostat nejdříve v roce 2013. Proč? Na rozdíl od jiných zemí je zde opravdu mizivá infrastruktura, která využití elektromobilů poměrně výrazně komplikuje. Sice se tématu elektromobilů věnuje jak Peugeot, Citroën a nakonec i Toyota, tak společnosti typu ČEZ nebo RWE, stále jde spíše o první pokusy. Ostatně v hlavním městě stojí jen pár dobíjecích stojanů a další rostou jen velmi pomalu.

Hlavním důvodem pozdějšího příchodu Nissanu Leaf na náš trh je ale absence jakéhokoliv zvýhodnění ze strany vlády nebo města. Pokud byste tedy chtěli tento elektromobil vlastnit, žádnou slevu nedostanete. Čeká na vás cena 750 000 Kč. Mimochodem za stejné peníze byste pořídili také Citroën C-Zero. Nissan kvůli tomu prakticky nepočítá s tím, že by Leaf prodával někomu jinému než fleatovým zákazníkům. Uvidíme, jak se vláda k této věci postaví, ale šance, že by vydala ze svého rozpočtu nějaké peníze navíc, jsou vcelku mizivé.

Elektrická auta v testu
Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost
Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Nissan Leaf využívá synchronní elektromotor o maximálním výkonu 80 kW. Vrchol točivého momentu dosahuje na 280 Nm. Leaf se rozjede maximálně na 145 km/h a stovku zvládne za 11,9 s. Kapacita lithium-iontových akumulátorů (na které se mimochodem vztahuje záruka pěti let nebo 100 000 km) vystačí k ujetí vzdálenosti 150 – 180 km v závislosti na použití dalších zařízení v automobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků