Nissan Leaf je prvním elektromobilem, kterého se prodalo 400 tisíc kusů

Sir_CHerokee  |  18. 03. 2019 20:25

Od kdy tady platí kvóta, že každý druhý článek bude věnovaný elektroplečkám, které u nás netvoří ani 1 % osobních automobilů? Dostali jste na to dotaci?

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  18. 03. 2019 21:04

Jen se potvrzuje to,co mnozí diskutující odmítají x let přijmout, elektromobily se stávají čím dál masovější záležitostí.:)

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  18. 03. 2019 21:30

Leda na internetu... pseudo eco propaganda. Statistiky mluví jasně.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2019 22:11

panikááááááááááááááááááááááááá

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  19. 03. 2019 21:22

Statistiky? Myslíš toho, jak každoročně stoupají prodeje v desítkách procent? Nebo nějaké statistiky počtu elektromobilů, kterých se vyrábí rok od roku víc a víc (myšleno jako různý počet modelů, ne kusů aut)? :)

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  20. 03. 2019 07:59

Jo, když prodáš jedno auto a za rok 3, máš procentruálně slušný růst. Nicméně elektrická auta netvoří ani 1 %. Jejich rozšiřování je mnohem pomalejší než se předpokládalo, proto ty články a hysterie.

Odpovědět  |   | 
ros  |  18. 03. 2019 22:38

Vzhledem k dotaci 75% je to pro některé firmy zajímavé. Škoda že to platíme všichni.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 08:26

a ze platis na dotacich tak jako vsichni bioslozky v palivech ti nevadi? tobe vadej ty 2 stovky milionu, ale nevadi ti 2-3 miliardy rocne na bioslozky do paliv? tak priste az pujdes k volbam, tak to hod Babisou, aby z tebe mel radost a bioslozky si prodlouzil jeste na dalsi petiletku

Odpovědět  |   | 
space  |  19. 03. 2019 08:33

Viděno tvoji logikou, když to nehodí Babišovi, tak nebudou dotace na biopalivo a asi budeme jezdit na čistě ropný produkt.
Takhle nasraný si furt?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 12:54

naopak, ja nejsem nasrany, ja jsem stastny, dari se me, mam zdravou rodinu a to jestli nekde nekdo cerpa dotace je me tak nejak fuk, ac s nima nesouhlasim a kdyby byla moznost tak klidne podporim veskere zruseni vsech dotaci na vsechno

je zajimave jak maj diskuteri potrebu v komntarich jinych cist neco co v nich neni napsane a nasledne to zdelovat vsem jak to vlastne vidi a jak si vysvetluji dany text

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 03. 2019 13:04

Pac v realu na jejich pindy neni nikdo zvedavy a tady hledaji podobne postizene duse

Odpovědět  |   | 
Georgis9  |  19. 03. 2019 10:12

Pletete si pojem s průjmem. Za biosložky v palivech nemůže Babiš, ale Brusel

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 12:57

opravdu? tak proc kdys Brusel tu povinnost zrusil a doporucil dalsi dotace nevypisovat a vsechny okolni staty jiz na to dotace nevypisuji, a jen v CR jsou na to vypsane na pristich 5 let dotace i presto ze Brusel to nedoporucil? za to muze Brusel? aha to je zajimava logika

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 03. 2019 13:06

Jsme (jako obvykle) papezstejsi nez papez a predevsim genosse agent Bures by prisel o miliardy na dotacich pro jeho firmy.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  18. 03. 2019 21:25

nemáš nějaký předky co ztušili trolejbusy v praze?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 08:20

supersportu nebo amerik ma taky jen par procent zdejsich ctenaru, u supersportu bych se vsadil ze pujde mozna tak o jeden 2 kusy v cele ctenarske skupine, budes nadavat kvuli kazdemu clanku o supersportu nebo americe?

elektromobil je moderni tema a proste pisou stejne jako jakakoliv media ve svete o tom o cem se zrovna pise, pokud se ti to nelibi mas moznost to necist a cist treba konkurenci

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  19. 03. 2019 08:52

Také bych si přál masovost elekromobilismu, ale bohužel je to momentálně jen propaganda a nutnost elektroauta masově vyrábět z důvodu astronomických pokut za překročení emisí. Prodávat masově se však nebudou. Je to spíš varianta pro nadšence. To že jich budou plné odstavné plochy a přeplněné sklady, to bude bohužel realita. Ale jak píši, kvóty se musí splnit.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 13:02

proc by jich meli bvejt plne odstavne plochy? cekaci doby na ty soucasne jsou dlouhe, zajem lidi je, jen proste dana auta nejsou k dispozici, jako kdys vam v Hyunday reknou ze pro letosek jiz maji Ioniq vyprodany a nejblizsi dodavka bude mozna az v zari pristiho roku na auto do vyroby, tak to nevypada na to ze by nekde ty auta postavali na odstavnych plochach

Kona, jeste mene dostupne, pokud clovek vyslovene nevezme tech par skladovek co maj jako showcary, tak cekacka diky male vyrobe dlouha predlouha, nejkratsi cekaci doba je vesmes u Nissanu na Leaf, 6-7 mesicu

ano v CR se elektromobilita bude rozbyhat pomaleji, ale nakonec se bude muset tak jako v pripade ostatnich motorizaci prizpusobyt okolnimu trhu, neni na tom nic divneho, proste normalni prubeh ktery se da pozorovat od doby kdy v CR skoncili komancove

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  20. 03. 2019 10:49

Já také nemluvím o současnosti. Většina automobilek plánuje hromadnou výrobu, každá nejméně pět modelů, až po roce 2020. No a potom uvidíme.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  19. 03. 2019 12:00

Udělejte si tu práci, a spočítejte kolik článků, třeba za měsíc, bylo o elektromobilech, a kolik bylo článků ostatních. Pokud to uděláte, a rozumně vyhodnotíte, tak přestanete kdákat nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  18. 03. 2019 22:39

Ušetří miliony barelů ropy ročně a na výrobu energie na dobíjení spotřebuje miliony tun uhlí pro elektrárny, které jako takové samozřejmě spotřebují obrovské množství energie a nafty pro težební vozidla. Super a to se vyplatí. Nemluvě o výměně baterie za 10 let. Kolik bude stát do dnes nikdo neuvedl. Půjdete do bazaru koupíte vzdechlou mrdku bez kapacity.
A kdo to bude opravovat to už taky nechci vidět. Už dnes mají servisy problémy sehnat lidi

Odpovědět  |   | 
Fic  |  19. 03. 2019 00:29

A kolik elektriky spotřebuje vyroba paliva víš? Je to NEZANEDBATELNÁ porce. Baterie mohou vydržet víc než 10 let. Já mám 16 let orig. Tankuju na elektrárně. KOlik uhlí potřebuju na vodní elektrárně k nabití? Co se opravuje na EV ???

Odpovědět  |   | 
Fic  |  19. 03. 2019 00:31

Nissan se mi jevil jako dobrej tip. Ale nemá závěs. Stejně tak ostatní šmahem. Vyjímka je E-tron a Tesla X. Takže když něco v práci a doma vozim, elektromobilita moc nepřeje...

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  19. 03. 2019 09:03

iPace ma tazne tusim tiez.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2019 10:48

Tesla 3 i Y budou mít závěs, takže to máš vyřešeno.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  19. 03. 2019 11:53

Je s podivem, jak některým diskutujícím naskakují pupínky po zaslechnutí slova elektromobil. Jsem přesvědčený že je to správný směr. V diskusi zazněla připomínka, že autoservisy nebudou stíhat. Opak je pravdou. S trochou nadsázky lze říct, že nebudou mít do čeho píchnout. (A automechanici chcípnou hladem). (Pelíšky). Někomu vadí absence zvuku spalovacího motoru. Nejlépe osmiválce. Já teda dám rozhodně přednost tichému zvuku elektromotoru. Měl jsem možnost vyzkoušet Teslu. Suprový pocit ze zrychlení, a že to neřvalo, mi vůbec nevadilo. Spíše naopak. Co se týče nabíjení, tak elektromobil zatím z důvodu malého počtu nabíjecích stanic nebude vhodný pro každého. Tahat z paneláku prodlužku do auta není zrovna vhodné. Nicméně je dost těch, kteří mají auto v garáži a pro ně není nabíjení problém. V noci nabíjejí z běžné 230V zásuvky. Na cestu do práce a zpět to bude stačit. Technicky není problém nabíjet elektromobil v době, kdy je v síti elektriky nadbytek. Kromě toho může zapojený elektromobil sloužit na pokrytí elektriky v době špičky. To, aby se nevycucnul úplně, lze také řešit.
V zimě jsem byl na dovolené v Beskydech. Byla tam rodinka s Leafem. Měli to z domova asi 150km. S majitelem penzionu byli domluveni na možnosti nabíjení. Za ten týden jeli čtyřikrát na jiná lyžařská střediska v okolí do cca 30km. Vše v pohodě. Jenom proboha neargumentujte jak by to vypadalo, kdyby přijeli všichni hosté elektromobily. Určitě to nebude tak, že ze dne na den začnou všichni jezdit "spalovákama".

Odpovědět  |   | 
Karel  |  19. 03. 2019 11:55

Oprava. Přestanou jezdit spalovákama.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 03. 2019 13:04

Opět fikce o jednoduchosti elektromobilů. Jakými fakty to podpoříte? Ukažte čísla!
Jinak si dovolm si zopakovat jeden můj příspěvek z roku 2017.
"runner42 | 29. 11. 2017 07:55

2.769 US$
To jsou z aktuálních zveřejněných čísel vypočtené roční servisní náklady osobního vozu Tesla. To je 4x více než například u BMW.
V našich podmínkách to znamená cca 80 tisíc Kč ročně."

Pokud máte důkaz o tom, že servisovat elektromobily je jednodušší a tudíž levnější, sem s ním.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 17:22

jaka Tesla a jake BMW, nebo je to nejaky prumer na cele portfolio modelu danych znacek? ono je rozdil mezi Teslou za $100k a BMW za $35k, nehlede na fakt ze BMW nabizi ke vsem modelum moznost prikoupit servis na 5 let "zdarma" za $1600, takze pak bude servis takoveho BMW stat prvni majitele treba taky krasnou nulu, teda krom tech $1600 ktere zaplati pri koupi daneho BMW

za servis Tesly S jsem behem roku utratil necelych 500 eur, je to 3 lete auto s najezdem necelych 140 tisic kilometru

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 03. 2019 17:39

Určitě vám nemusím vysvětlovat, co jsou příjmy service&repair divize přepočítané na jedno vozidlo a že to není to samé, co platí jeden konkrétní majitel.
To že vám Tesla vymění stykač v baterii, stínění ŘJ a další zásahy se vám sice na účtě neobjeví, to ale neznamená, že tyto náklady neexistují.
Neříkám, že to platí pouze pro Teslu.
Říkám, že reálné náklady na servis vozidel dané značky nelze poznat podle faktur Franty Vomáčky, ale podle příjmů servisní divize značky.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  19. 03. 2019 19:33

To ja taky. Jen je to klasicke auto, letos mu bude deset a ma pres ctvrtmega na hrbu. Abych se ujistil, vy se chlubite nebo si stezujete?

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  19. 03. 2019 21:31

A to číslo znamená tedy vlastně co?
Roční servisní náklady - u jak starých vozů? Ze kdy ty čísla jsou? Jaké modely BMW a Tesel tam zahrnují?
To číslo znamená to, co musí každý majitel Tesly za rok zaplatit nebo jde o částku, kolik to stojí ročně Teslu?

To, že elektromobil je konstrukčně jednodušší než spalovací auto, je prostě fakt.
To, že Tesla je mladá firma, která nemá takovou zkušenost s výrobou aut jako zavedená století stará konkurence (Model 3 je jejich v zásadě třetí sériové auto, pokud nepočítáme malovýrobu Roadsteru), je už věc jiná.
Nehledě na to, že by byla fakt hloupost srovnávat cenu náhradních dílů u Modelu S a X s x krát levnějšími vozy typu Ochcávka, jak se často děje na Autoforu apod. S tím už majitel musí počítat, že si nekupuje lidové auto, na které se nedají sehnat levné díly z druhovýroby někde z Číny jako na nějakou Dacii. Otázka je, kolik bude stát pak servis Modelu 3, potažmo Y, tam by už opravdu měla jít cena dolů.
Sám mám starší Éčkový Mercedes a taky si nestěžuju, že zaplatím daleko víc za opravy než když jsem kdysi dávno měl Megana, že olej stojí daleko víc apod.. :D

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  20. 03. 2019 07:27

Mna by zaujimali servisne naklady na Leaf.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  20. 03. 2019 19:03

Mňa tiež.
Predpokladám že to bude menej než polovica z toho čo sa dá za klasické auto. Teda, za jeho servis.

Odpovědět  |   | 
rembaz  |  22. 03. 2019 09:06

hmm, "Servisní náklady Nissan Leaf 30 kWh po 10 letech: 7500 Kč"

Tak to uz hej. Ale to su len take tie normalne. Kedze auto nema 10r zaruku tak k tomu treba urcite pripocitat aj tie ostatne.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  21. 03. 2019 09:09

Dovolím si citovat jednoho moudrého člověka. ,,Hysterie okolo elektromobility je naprostá bublina a nemá dlouhodobou budoucnost."
Budoucnost a ten správný směr, jak si dovolíte tvrdit, je totiž vodík.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2019 10:57

Vodík ti vychází ze zadele a pro osobní auta je to zatím extrémně energeticky neefektivní způsob pohonu a na km je ještě drazší než benzín.

Odpovědět  |   | 
 |  23. 03. 2019 10:16

Dokud nebude vývoj el. aut takový, že budou mít 1 nápravu hnací a druhou nápravu pro výrobu energie do baterií(tedy alternátory pro výrobu energie do baterií a neomezený dojezd kdy nabíjení ze sítě bude pouze tzv. nouzové nebo pro doplnění) nechci elektrické auto vidět. Zatím je to je obrovský business EU a tak jako dříve byl velký trend hvězdičky NCAP a závod kdo jich bude mít víc, tak je to dnes u el. aut.
Dnešní auto, které deklaruje 400 km dojezdu nové papírově
250 km v reálném provozu (kopce, odpor vzduchu, teploty) , 150 km při topení, svícení, klimatizaci, tahání vozíku, plném zatížení, vyhřívání skla kopcích atd. a 80 km, když bude auto 10 let staré.
Ne děkuji!!! To ať si strčí do....
To raději slušné benzínové a jezdit na lpg za 15 kč. To je budoucnost

Hele jezdím v práci z destou na elektriku. Baterie 800 kg da se celý modul vyndat a přehodit za nabité za 2 minuty. Což mě přijde rozumné. Ale když vezmu kolik stojí nabíjení těch baterií při cenách energie v plném denním tarifu je to směšně drahé. Zvuk jak když brousíš brousek o kosu. Neuvěřitelná nuda pouze brzda plyn a tlačítko vpřed a vzad(což bude u el. aut stejné).

Odpovědět  |   | 
 |  23. 03. 2019 10:21

Doplnění:
Destou bylo myšleno moderním vysokozdvyžným vozíkem Yale 3300 KG pohotovostní hmotnosti (s toho baterie 800 kg)

Umím si v autě představit ovládací yoistick s tlačítek vpřed a vzad. Velice pohodlné pro obsluhu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2019 11:16

Ghosn je z dinosaurů ten jedinej borec, kterej se nebál a už dávno začal hromadně vyrábět elektrouata a lidi je kupovali. Sice maj pár much, ale jejich počin už jim nikdo neodpáře.
Japíci jeho úspěšnost hlavně v záchraně jimi posrané automobilky Nissan dlouhodobě nevydejchávali a nakonec ho odstřelili palácovým pučem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 133 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A