Nissan Leaf jako autonomní tažný vůz? Utáhne dokonce tři vozy

Nevěříte, že Leaf něco utáhne? Tak to se dobře podívejte. Zvládne až tři vozy naráz a ani nepotřebuje řidiče!

V automobilkách se už dávno používají vozy bez řidičů například na přesuny součástek. Ty ale fungují na principu kolejnic nebo magnetických pásů. Navíc jsou podobné technologie náročné na instalaci.

Nissan proto přišel s inovátorským řešením. Ve své továrně v japonském městě Oppama začal využívat na tuto práci model Leaf. Je vybaven kamerami a senzory, aby zvládl autonomní provoz. 

Svěřili byste své děti autonomnímu vozu? Drtivá většina nikoli

Svěřili byste své děti autonomnímu vozu? Drtivá většina nikoli

Za sebou tento hatchback utáhne až tři vozy. Pracovníci továrny je nejdříve naloží na přívěs, autonomní Leaf je pak odveze na skladovací místa. Tam je zase pracovník sundá z přívěsu - a práce je hotova.

Upravený vůz řádně ulehčuje práci. Za rok testování v japonské fabrice už stihl vůz absolvovat 1 600 úspěšných jízd za všech povětrnostních podmínek a v různých částech dne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 420 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 19 970 km
Cena: 480 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků