Nissan Leaf jako autonomní tažný vůz? Utáhne dokonce tři vozy

Nevěříte, že Leaf něco utáhne? Tak to se dobře podívejte. Zvládne až tři vozy naráz a ani nepotřebuje řidiče!

V automobilkách se už dávno používají vozy bez řidičů například na přesuny součástek. Ty ale fungují na principu kolejnic nebo magnetických pásů. Navíc jsou podobné technologie náročné na instalaci.

Nissan proto přišel s inovátorským řešením. Ve své továrně v japonském městě Oppama začal využívat na tuto práci model Leaf. Je vybaven kamerami a senzory, aby zvládl autonomní provoz. 

Svěřili byste své děti autonomnímu vozu? Drtivá většina nikoli

Svěřili byste své děti autonomnímu vozu? Drtivá většina nikoli

Za sebou tento hatchback utáhne až tři vozy. Pracovníci továrny je nejdříve naloží na přívěs, autonomní Leaf je pak odveze na skladovací místa. Tam je zase pracovník sundá z přívěsu - a práce je hotova.

Upravený vůz řádně ulehčuje práci. Za rok testování v japonské fabrice už stihl vůz absolvovat 1 600 úspěšných jízd za všech povětrnostních podmínek a v různých částech dne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků