Nissan Leaf II měl českou premiéru. Evropská verze se ale ještě nevyrábí

Příští rok bude k dostání varianta s baterií o kapacitě 40 kWh, v roce 2019 se začne nabízet leaf také s baterií 60 kWh

Zhruba v březnu by do České republiky měly dorazit první kusy evropské specifikace druhé generace Nissanu Leaf. Během tuzemské premiéry vozu, který ovšem dorazil z Japonska a s pravostranným řízením, to uvedl mluvčí tuzemského zastoupení značky Petr Kolář. 

"Výroba evropských verzí v britském Sunderlandu začne ještě do konce letošního roku," dodal Kolář.

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Tuzemští dealeři značky zatím také ještě neznají cenu, za kterou se vůz běžné specifikace bude prodávat. "Neměla by se ale zásadním způsobem lišit od cenovky první generace," uvedl Kolář. Verze s baterií s kapacitou 30 kWh se podle oficiálního ceníku prodávala za 810 tisíc Kč. K dispozici byla rovněž varianta s baterií 24 kWh. Ta byla o osmdesát tisíc Kč levnější.

Zatím je stanovena cena pouze první limitované edice. Ta činí 990.000 Kč

Druhá generace vozu je evolucí té první. Design je nyní sportovnější, hlavní je ale změna parametrů. Výkon motoru stoupl na 110 kW, točivý moment dosahuje 320 Nm a kapacita baterie je 40 kWh, což postačuje v cyklu NEDC na dojezd do vzdálenosti 378 kilometrů.

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Honda možná našla řešení nekonečného dojezdu elektromobilů

Plné nabití baterie pomocí konektoru 3 kW trvá 16 hodin, 8 hodin se musí baterie "plnit" z konektoru 6 kW a vůz umožňuje také funkci rychlého nabíjení. Díky ní lze za 40 minut prázdnou baterii nabít na 80%.

Do výbavy přibyly asistenční systémy. Například při samočinném parkování umí auto nejen zatáčet, ale i zrychlovat a brzdit, zvládá také autonomní jízdu v daném jízdním pruhu. Tedy za řidiče bude například popojíždět v kolonách.

Změnou oproti minulé generaci je využití takzvaného e-Pedalu. To znamená, že řidič zmenšením tlaku na plynový pedál může i zpomalovat a brzdit. Když je akcelerační pedál zcela uvolněný, automaticky se aktivuje hydraulika a mechanické brzdy. Vůz pak stojí na místě, i v příkrém svahu, dokud řidič opět nesešlápne akcelerační pedál. Podobnou technologii využívá u svých elektromobilů rovněž BMW.

Nissan Leaf II - základní technická data
Největší výkon [kW/min] 110/3283-9795
Točivý moment [N.m/min] 320/0-3283
Převodovka A
Max. rychlost [km/h] 144
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,6
Dojezd 378 km
Pohotovostní hm. [kg] 1535
Rozměry (d,š,v) v mm 4480/1790/1535
Rozvor

2700 mm

Jako jediný elektromobil v současné době leaf nabídne propojení vozu s chytrými energetickými sítěmi. Systém funguje tak, že umožňuje majitelům vozu připojit se k elektrické a poskytuje jim příležitost alternativního zdroje příjmu.

Technologie vozidel v síti (Vehicle2Grid – V2G) dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá rovněž ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů.

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

Pět důvodů, proč si Češi nekupují elektromobily

České zastoupení Nissanu předpokládá, že novinka bude ještě úspěšnější než první generace. Ta je nejprodávanějším elektromobilem na světě, když se ho prodalo již téměř tři sta tisíc kusů. V Česku se od roku 2013 každým rokem prodávalo kolem 60-70 kusů.

Na galerii snímků novinky se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků