Auto se mi docela líbí a celkem bych o něm i uvažoval, má superlevný provoz, zvlášť pokud se bude nabíjet na noční proud. Jen těch jejich 160km dojezdu mi připadá málo, protože jsem zvyklý jezdit poměrně svižně, ale zas plynule, což by pro tento elektromobil sice nebyl problém, ale pak mi zas klesá ten dojezd.Podle mých odhadů a propočtu by pro mě dojezd elektromobilu byl plně dostačující, pokud bych v něm měl trvale instalovány a zapojeny 2 sady baterií, abych pohodlně dojel všude, kam potřebuji a nemusel se zdržovat hledáním dobíjecích stanic a nabíjením po cestě.Parkování bych měl v garáži s elektrickou zásuvkou, což je naprosto ideální případ. Jen sousedi z garáží by mě asi brzy zabili, protože spotřeba elektřiny by tam kvůli mě stoupla naprosto extrémně, takže bych si musel instalovat asi podružný elektroměr.Ten dojezd by se ale dal ještě trošku prodloužit použitím třeba pneumatik Michelin energy saver a nepoužíváním klimy a rádia. Jsem si ale zcela vědom, že nejvyšší vliv na dojezd bude mít technika a rychlost jízdy, která musí být co možná nejplynulejší, jak to jen půjde.
Jestli tohle vyjde, tak to bude bomba, tohle auto je totiž na rozdíl od ostatních elektromobilů i docela hezký (i v interiéru). A dojezd 160km je uplně v pohodě. No myslím v pohodě na první "běžnej" elektromobil vůbec, v budoucnu se to bude určitě prodlužovat. Ale i tak - bude to v pohodě, pokud bude dost dobíjecích míst... Fandím tomu a doufám, že to vydřźi dýl než ev-1, ale pravda je, že tohle je oproti EV-1 mnohem praktičtější a rozhodně hezčí...
Čím to bude v zimě topit - bude v tom elektrický přímotop nebo akumulačky? Anebo že by tepelné čerpadlo?
nevím proč každého tak trápí topení, kolik vám sežere topení výkonu v normálním autě, tak 1kW max. Třeba bude u těchto aut na rozdíl od běžné produkce myšleno i na tepelné ztráty a pro ventilaci bude použita malá rekuperace. Dnešní auta nejsou prakticky vůbec izolované a větráním vypouští většinu tepla ven, stejně tak funguje klimatizace. Myslím že toto není problém vyřešit.
Bude ta rekuperace už v LEAFu? Jak to má řešené právě tento vůz?
Bud tam bude elektrické vytápění (kdo by to čekal...), nebo by se dalo uvažovat o nezávislém topení, akčoliv už nebude tak "eko".
Amerika chce auta na baterky, na vývoj dá přes 40 miliardA JE VYMALOVÁNO B-]B-]B-]http://www.novinky.cz/ekonomika/175610-amerika-chce-auta-na-baterky-na-vyvoj-da-pres-40-miliard.html
O topení elektromobilů tam není ani slovo. Je celkem jedno, jestli budou elektromobily jezdit na baterky nebo budou používat prodlužovačky (tedy spíš troleje). Ale třeba budou dávat ke každému elektromobilu zdarma svetry nebo kožichy, protože se tím v zimě prodlouží dojezd elektromobilu? ;-)
Z diskuzi na netu je videt, ze lide maji trochu iluze o dojezdu tohoto auta a mysli si, ze kdyz je v tabulce napsano 160 km , ze s tim dojedou 160 km daleko. Chyba lavky. Situace je trochu jina nez u konvencich motoru.1) 160km je k dispozici pouze po 8mi hodinovem nabijeni (pres noc) . Pouze u novych baterek a pouze za rozumnych teplot a v idealnim terenu. Pulhodinove rychlonabijeni je mozne jen ve spec. stanici, ktere v CR zatim neexistuji, ale dojezd je o 20% kratsi. Ale budiz. Rekneme za budeme jezdit jen co jedno nabiti staci, s novym autem v lete.2) Zacal bych rezervou na necekane objizdky, prip zabloudeni a pod. Rezerva je beznou soucasti konvencnich pohonu (bezne okolo 30km). U elektromobilu se bohuzel udava dojezd az do nuly v nadrzi. Takze budu shovivavy a reknu ze 20 km je rezerva. To mame prakticky dojezd, bez rizika uvaznuti na ceste 140km.3) Ve mestskem provozu klesa dojezd podobne jako u konvencniho motoru, i kdyz mene razantne. A toto auto je zejmena urceno malym dojezdem do mesta. Ale i v mimomestskem provozu maloktery ridic dosahuje tabulkove spotreby. Pocitejme, ze v beznem provozu bude realna spotreba realneho ridice cca o 10%.vyssi nez tabulkove udaje. To mame dojezd cca 130km.4) No a pak tu mame dalsi zrouty energie, ktere v cisle dojezdu nejsou zahrnuty, ale ridici je bezne pouzivaji. . Od vyznamnych - topeni (elektromotor netopi)/klimatizace, radio, po mene vyznamne - svetla,. Myslim, ze kdyz pro ne budu pocitat dalsich 10% minus, nebudu prilis prisny. To mame dojezd 117 km.Takze ze 160 km teoretickeho dojezdu mame ve skutecnosti slabych 120 km. To je 60 tam a 60 zpet . A to jsem dost vlivu zanedbal. Pro starsi baterie a v mrazu ci v horskem terenu to bude jeste mene az o desitky procent. Nepochybuji o budoucnosti elektromobilu, ale musime se na to divat realistickym pohledem. Jako mestske a primestske vozidlo to muze stacit, za predpokladu vysokeho najezdu km, aby se vyplatila vysoka vstupni investice. Najezdite po meste a okoli statisice km a na delsi vzdalenosti mate druhe auto? Pak je to vuz pro Vas.
Hele Drápalíku, kdy už konečně akceptuješ, že v Japonsku, Americe, západní Evropě a dokonce ani v ČR drtivá většina lidí denně nedojíždí "bílou fábií HTP z Brna do Prahy", ale 2 × 10-30 km? Tenhle elektro-hnisan je od začátku určený jako prdítko "na krátké dojíždění a nákupy" (tj. totéž co měla původně být ta bílá Fóbie), ne jako dálniční polykač kilometrů pro "obchodní cestující" (=šupáky kteří se na lepší místo než za volantem nezmohli). Že se v ČR bere za normální jediným (nejlépe přiděleným služebním) kakáčem dojíždět do hokny, stěhovat hnůj na 100km vzdálenou chajdu i cestovat 1000km na dovolenou je post-komunistická anomálie - normální člověk v normální zemi si "za 3 měsíční platy" pořídí pekáč podle toho co potřebuje (hybrid a nebo miniauto do města, limuzínu na dálnice, MPV pro rodinu, SUV/Offroad do terénu) a ostatním do jejich potřeb nekecá...
Uz jsme to probirali. Kratke dojizdeni za nakupy nikdy neda takovou davku kilometru, aby se vratila vyssi porizovaci cena. Navic 4.5 metru dlouhe auto neni do mesta prave idealni.Ale ja to akceptuju dokonce vic nez si mnozi mysli. Proto rikam, ze idealni konstrukce dneska je plugin hybrid. Tak ne, nebudu rikat plugin hybrid, protoze mnozi slovo hybrid nemaji radi a maji to spojeno se starym Priusem. Reknu elektromobil s extenderem. Baterie jenom s takovou kapacitou jaka je potreba na denni jezdeni, rekneme do 50km. Ani o chlup vice. A namisto drahe a tezke baterky, kterou bych potreboval na dojezd dalsich +100km, dam maly dobijeci motor. Toto reseni je kdyz ne lehci tak stejne tezke, kdyz ne levnejsi tak stejne drahe (ale ja myslim, ze levnejsi), ale navic nema omezeni dojezdu.
A jak jsi přišel na to, že by se investice do tohoto vozu měla vracet? Lidé si tohle auto nebudou kupovat kvůli návratnosti investic. Na to je ještě příliš brzy. Stejně jako asi nekupovali první vozy se spalovacím motorem, aby se někam dopravili rychleji, když kočárem to vyšlo přinejmenším nastejno.
Elektromobil muze mit mnoho ruznych konstrukci. Kdyz baterie zatim nestaci na nic jineho nez mestske jezdeni, ma byt auto postaveno tak, aby bylo pro mesto vhodne (mensi, lehci). A nebo, kdyz tedy vetsi vuz pro rodinne jezdeni, pak ho doplnit dobijecim motorem, aby mohlo jezdit i mimo mesto. Tohle je pokus jak udelat vetsi auto s kompromisem mez cenou a dojezdem. Ale vzniklo auto, ktere je do mesta dost velke a drahe, ale pro mimomestske jizdy je dojezd stejne nedostacujici. Ten kompromis orizl vyhody elektromobilu ale neodstranil dostatecne jeho nevyhody.Takze kdyz budu chtit elektromobil, s tim, ze budu jezdit jenom po meste, vyberu si ten, ktery bude pro mestske jezdeni vhodnejsi. A to i kdyz mi bude navratnost penez ukradena.
No ja to mam do prace 11 tam a 11 zpet, k tomu kolona sem tam, nejaky nakup v ramci mesta. Pro mne dojezd do mesta 100 km naprosto dostacujici. Samo, kdo jezdi denne 200 km do prace a zpet, pro nej to neni. Ale vetsina lidi tech pripadnych 100 km denne nema sanci vyuzit.
No jo, ale to se ti v takovem mestskem rezimu jezdeni nikdy nevrati, ze jo. Na tom jsme se uz shodli.
O tom zadna, ze se to nevrati, ale proste pro mne by to vhodne bylo
Už dávno se ví, že i nejlepší elektromobily mají ve skutečnosti vyšší emise CO2 než nejlepší i dieselové spalovací motory součastnosti, a to právě z důvodu výroby elektrické energie, která z největší části není vyráběná ekologickými procesy. Navíc když si spočítáme, kolik vyjde cena jednoho km při ceně elektřiny u nás momentálně kolem 4,5Kč na KWh, tak je to při dojezdu na jedno nabití 160km (je to určitě max. možná hodnota, průměr bude v praxi o hodně nižší, už jenom když si pustíte klimatizaci či autorádio...) je to něco kolem 1.2Kč na 1 km, což je dražší než stávající úsporné diesly, které už jezdí za necelé 4L na 100Km a navíc mají dojezd několikanásobně vyšší... Takže k čemu je takové auto??? Když na něm nic neušetříte (srovnání s nejlepšími dieselovými motory současnosti) ani neušeříte životní prostředí (ledaže byste si vyráběli ekologickou elektřinu např. ze solárních panelů sami...)...
"Už dávno se ví, že i nejlepší elektromobily mají ve skutečnosti vyšší emise CO2 než nejlepší i dieselové spalovací motory součastnosti" <- to je jenom mýtus, kterej se (jako ostatně většina mýtů) hodně rozšířilo mezi obyčejný lidi...
Nějak tam nesedí ta čísla :-))Plná nádrž při 4,5 za KWh vychází na 108 korun, při dojezdu na 160km to vychází necelých 0,70 korun na kilometr. Samozřejmě se musí započítat účinnost nabíjení, která se ale liší úrovní nabití baterie a teoretickou hodnotu dojezdu dle normy US LA4 který mi ale při 24kWh baterii nepřijde tak nadhodnocený, ale i kdybysme brali 1 korunu na kilometr. Naopak u toho dieselu bereš extrémně nízkou spotřebu, pro auto téhle velikosti bych počítal spíš 5l/100km a to vychází na 1,5 na kilometr, navíc při použití ve městě což je hlavní cílová oblast pro elektromobily se u spalovacího motoru dá počítat s ještě vyšší spotřebou.Nevýhodou elektromobilu jsou pak kromě vyšší ceny a komplikovanějšího "naplnění nádrže" hlavně životnost akumulátorů a problematický použití po tom co odejdou díky jejich vysoké ceně. Nejsem určitě jejich zastánce, ale nezatracoval bych je dopředu ;-)
Dobrý den. Já nechápu kde berete 4,5 za kwh. Dobíjím za nízký tarif a to nemusí být jenom v noci. Pak je cena okolo 1,9 za kwh.
Aha, až budou jezdit jenom samé elektromobily, tak se bude výstavba silnic a požitky pomazaných hlav financovat z čeho, nebude-li elektřina spotřebovávaná pro silniční provoz v elektromobilech zatížena spotřební daní? Nebude-li? To si pište, že bude-li, stejně jako dneska je zákonem uložena povinnost odvést spotřební daň za PHM ze starého fritovacího oleje použitého pro pohon staršího dieslu (ochotného ho spapat) ...
Spotrebni dan na elektrinu neni nutna. Jednoduse se zavede myto na vsechny silnice a vsechna auta. Vzdyt uz je na to vse pripraveno.
Může mi někdo vysvětlit, jak to auto bude dobíjet člověk bydlící třeba v 5. patře paneláku (nedej bože s oknama do vnitrobloku)? Pravděpodobnost, že zaparkuje přímo pod svými okny, je téměř nulová. Mně napadá jen táhnout sídlištěm stametrové prodlužky. Příjemné bude zjištění, že si v lepším případě na můj účet dobil auto někdo jiný, v horším prodlužku vandalové roztrhli... No a ten dojezd 160 km je vážně směšný. Ale souhlasím, že bez vývoje takových nepoužitelných nesmyslů se nikdy nedostame do použitelné fáze.
160 km pro denní městskou a příměstskou dopravu naprosto dostačuje.Jinak nabíjení může probíhat jako v kanadě, skandinávii apod. kde je naprosto běžné, že na každém veřejném parkovišti jsou dobíjecí stojany, aby se auta v průběhu např. nákupu dobíjely a šly v těch mrazech vůbec nastartovat. Takže něco podobného půjde udělat i zde. Prostě přijedete, pleskete platební katru do stojánku, pak se připojíte a ono vám to stáhne lovásky za nabití.Jasně, že to není otázkou půl roku nebo pěti let, ale je to překonatelná překážka.
Dojezd 160km je teoreticke cislo. Ve meste s klimatizaci/topenim, radiem, beznym ridicem, nejakou rezervou atd, je realnych tak 100km. Budiz, ale znamena to, ze role tohoto auta je druhe auto do rodiny, coz ovsem pri jeho cene znamena, ze to nebudejen tak ledajaka rodina. Rekneme hornich 10tis.
A proč jenom pro "horních 10 tisíc"? Jako VŠ učitel a příležitostný OSVČ si jako Rotschild rozhodně nepřipadám - a přesto mi nepřijde nic nastandardního na tom když jedním (menším) autem jezdím do práce sám (2×30+/-10km, měsíčně cca 2500) a druhým (starším, větším) manželka rozveze caparty a cestou z práce sjede i na nákup (5-15km denně, měsíční spotřeba pod 1000Kč,-). Pokud by jedno z nich mohl být elektromobil (nový do 300tis, jetý třeba za polovic), v porovnání s benzínem by mi nic nevadilo...
Hlavni problem je v porizovaci cene toho elektromobilu. Takze ano i vy jako VS ucitel muzete mit klidne 1milion na nakupni tasku co jezdi na elektrinu, ale asi to nedate, kdyz vite, ze se vam to nikdy nevrati...
:-D To je snad poprve co souhlasim. Mluvi se o cene mezi 500-600tis Kc. To je skutecne na druhe auto pro mestske jezdeni pomerne dost. A minimalne dokud nepropukne ropna krize, nemuze se to nikdy vratit. Otazka je, jestli drive nez ropna krize neodstartuje narust poctu elektromobilu krizi elektrickou. Buch vi. Kdyby to alespon byl plugin hybrid, ktery po meste jezdi jako elektromobil, ale za mestem ma dojezd bezneho vozu. Pak verim, ze by to bylo pro mnoho lidi zajimave. Zatim to je zajimave opravdu jen pro velmi omezenou skupinu.
Tak ono abych si kupoval auto s takovym omezenim pouzitelnosti, muselo by stat adekvatne. Nejsem chudy clovek, ale vice jak 200tis. bych za to nedal a to bych dal jenom proto, abych mohl frajerit, ze mam elektromobil. Jinak si necham to spalovaci :)
Dobrý den. Spalovací auto si necháte do té doby dokud nebude stál litr paliva 100,- Kč. Ta doba není nijak daleko. Uvedu jenom dva důvody: neuvěřitelně stoupající spotřeba Číny - přibývá 5000 aut denně a žádné další reálné zdroje ropy a žádné rezervy v těžbě. Ono se to nakonec nebude nikoho ptát a nic jiného než elektro nezbývá...
Vidim to podobne. Jen bych si udelal jednoduchy vypocet nakladu a ten by mi naznacil, kde je ta hranice. Mozna by to bylo i vice nez 200 tis, protoze ty provozni naklady jsou opravdu uzasne nizke, ovsem za podminky ze baterie vydrzi celou zivotnost auta a nenastane el. krize.
Souhlasím že při současných cenách je pro normálního člověka totální ekonomický nesmysl pořizovat nákupní tašku a nebo komplikovaný hybrid za mego - jde ale o to, že na rozdíl od klasiky mají malé primitivní elektromobily (u kterých bezpřevodové elektromotory/dynama/brzdy stejně nakonec budou integrované přímo v kolech) obrovský potenciál na to jít s cenou dolů - celé auto bude jenom klimatizovaný "přístřešek" pro cestující s korbou na baterie - žádné rozvody, převody, čerpadla, filtry, nádrže a další věci, co se složitě draho a vyrábějí a ještě radši kazí... ;-)
Ano, zatim je to pro majetne, to souhlasim a vyuziji je dost omezene to taky souhlasim.
1. znacna cast elektrickej energie sa da vyrobit bez produkcie CO2. A to pomocou jadra a vody. Vietor a Slnko su zatial zanedbatelne a naviac to moc nefunguje. Samozrejme je otazna vyroba a likvidacia baterii.2. jedna sa o jedno z prvych aut tohoto typu, takze ho tazko mozeme porovnavat s najvymakanejsimi koncepciami konkurencnych technologii. Lenze diesel a aj benzin je principialne technologicky uz na hranici, zatialco toto je len zaciatok v oblasti elektromobilov.
Tak nejak. Videl jsem to v realnem zivote u firemniho Priuse. Hrozne auto, ktere nemelo zadny ekonomicky a ekologicky prinos. Ale bez techto nepovedencu se proste vyvoj neobejde.
A to si pozrite aky kus vyvoja spravil Prius od prvej verize po sucasny model. Vyvoj je drahy a dajako treba experimentovat. Tieto technologicke vystrelky si najdu klientelu, ktora ciastocne splati drahy vyvoj. Samozrejme ho platia vsetci klienti znacky Toyota. Niekto prachy vrazi do vyvoja hybridu, iny, do lepsieho dieselu a dalsi do presklenej tovarne. Cas ukaze ktora investicia bola spravna. Elektromobily maju ale urcite buducnost. A ciste moj osobny nazor. Budicnost maju LEN ciste elektromobily. Hybridy nie. Naco tahat dva motory ked staci jeden ? Na dialnici si dam kavu a zatial sa mi auto nabije. Elektrika sa da vyrabat o moc efektivnejsie vo velkom ako v malom zo spalovacieho motra ktory taham sosebou.
Je nejaky ideal a pak realita zivota. Jisteze jednoho dne bude montaz spalovaciho motoru vedle baterii nesmyslna. Jenomze do te doby, a to doba se da pocitat minimalne na dve modelove generace, je plugin hybrid to nejlepsi, co ma konstrukter k dispozici. Kdyz bych do tohoto auta dal baterie jen na 50km a namisto velke a drahe baterie dal maly dobijeci spalovaci motor tak ziskam :- elektromobil pro denni primestske jezdeni (stejne dojezd 160 km nestaci vice nez na primestske jizdy, minimalne dokud nabijeci stanice nebudou na kazdem rohu, vcetne hor, prazdninovych destinaci atd.)-baterie pro 110 km, kterou tam nedam, by nejspise byla paradoxne drazsi a dokonce i tezsi nez maly dobijeci spal. motor. Proto plugin hybrid bude levnejsi a lehci - tj. s nizsi spotrebou a lepsimi jizdnimi vlastnostmi. Takze jestli je tam motor 1 nebo 10 je lhostejne, pokud je reseni levnejsi, lehci a spolehlive. Mimochodem elektromobil muze mit motory treba 4 a nikdo to jako nevyhodu nechape. Zaroven si tak usetrim provozni naklady - menit po 10ti letech baterii kapacity na 50km je po certech mensi financni zatez nez menit baterii kapacity 160km- a konecne zbavim se te zasadni nevyhody omezeneho dojezdu a muzu s plugin hybridem pak jezdit jako s beznym vozem a ze dobijeci stanice jeste nejsou (a leta nebudou) vybudovany mi muze byt ukradene.Ano, plugin hybrid neni ten optimalni cilovy produkt, ke kteremu smerujeme, ale v soucasnem stavu technologii je to lepsi reseni nez tento cisty elektromobil a pocet potencialnich zakazniku hybridu je daleko vyssi nez pocet zakazniku cisteho elektromobilu s omezenym dojezdem.
Ten doplňkový spalovací motor o kterém píšeš1) nebude výrazně lehčí než odmontované lithiové baterie (leda by byl z mopedu - ale to už by zase bylo rychlejší dobíjet z té zásuvky) - nezaměňovat s olovem!2) bude potřebovat taky nádrž na palivo, olej, vlastní několikastupňovou převodovku nebo variátor ... takže další prostor a hmotnost navíc.3) musí se někam uchytit (zpevnění a dodatečný prostor v karoserii) - nejspíš tam kde má ten hnisan baterky, ...takže tím svým hybridem budeš ve finále vláčet 300-500kg mrtvé hmoty navíc, což je stejný nesmysl jako kdyby sis v přívěsu celé dni vozil tažného vola "pro případ že by došla šťáva a v okolí nebyla benzínka". Dnešní vývoj směřuje od hybridů k čistým elektromobilům mimo jiné i proto, že náklady na vybudování a udržování on-line sítě plug-in zásuvek budou dlouhodobě nižší než u technologicky náročné sítě čerpacích stanic na benzín/naftu/řepku/LPG/CNG - odpadne totiž ekologicky problematická těžba, drahá dálková doprava, rafinace, rozvoz do čerpacích stanic, údržba podzemních tanků, vydržování budov a obslužného personálu...
Nikoliv. Mluvim o dobijecim motoru pro baterie - system Volt. Zadne prevodovky, rozvody,spojky. Jen samotny a maly motor (maly protoze pracuje v optimu bez spicek, podle mne nejakych 20kW z motorky by bylo azaz), ktery neni o moc tezsi nez usetrena baterie. A rozhodne je dnes zatim jeste levnejsi, nez baterie pro rozumny dojezd. Vtip je v tom, ze prumerny denni dojezd Evropanu je udajne okolo 30ti km, Americanu cca 50km. To znamena, ze veskera bateriova kapacita nad tyto cisla je pouzivana prumernym ridicem jen obcas. Kapacita nad 100km jen parkrat do roka. Znamena to, ze v aute mate velmi drahe zarizeni, ktere pouzijete jen velmi zridka. Proto, z ciste ekonomickych duvodu, je dnes vyhodnejsi baterie na cca 50km + maly dobijeci spalovak, ktery poskytne dojezd se soucasnou siti cerpadel prakticky neomezeny a nebude drahy, nez se snazit naprat tam velkou baterii, ktera stejne bude mit sve limity dojezdu, minimalne nez se vybuduje sit dobij. stanic a pri tom bude desne draha. A vybudovani stanic je na leta, mozna i 1-2 desetileti. No jo. Jednou bude vse jinak. Ale zatim je hybrid typu VOLT to nejlepsi, co muze dnesni technologie poskytnout. Mnohem sireji pouzitelna nez tento Nissan.
S tím co píšeš samozřejmě souhlasím - ale pokud se budeme bavit o časovém horizontu 3-5 (ve zkorumpované ČR 10-20) let, nevidím žádný přínos v trvalém vláčení motorgenerátoru oproti "rezervní" baterii s příslušnou kapacitou (+50km na dojezd k nejbližší zásuvce)...
Je to zalezitost ciste racionalniho vypoctu. V okamziku kdy poklesne cena baterii tak, ze cena cisteho elektromobilu o rozumnem dojezdu (pro mne osobne je to tak 500km) + provozni naklady, bude pro zakaznika vyhodnejsi nez cena elektromobilu s extenderem (plugin hybridu) + provoz. naklady, prestane se spal. motor instalovat. Podle mne to drive nez za 2 modelove genrace nebude, a EM s extenderem (plugin hybridu) muze klidne zacit zit. Navic to neni nic, co by zmizelo bez uzitku. Spalovaky mame kdispozici dnes a vyvoj bateriove casti jiste prijde k uzitku.Ale ja tam stale citim malicko neracionalni citove odmitnuti, kdyz mluvis o "vlaceni" motorgeneratoru. Proc stejne tak muzes psat o "vlaceni" velke baterie. Spalovak bude urcite lehci nez baterie pro dojezd rekneme 400km a bude i levnejsi. Mozna ze ten spalovak zustane z techto duvodu v autech dele nez dnes tusime. Pro mne to je jen technologie u ktere mne zajimaji parametry. A jestli bude mala baterie + dobijeci motor vyhodnejsim resenim nez velka baterie, je mi jedno kolik motoru je uvnitr.
I kdyz nerad, mam podobny pocit. Kazdopadne kdyz udelaji elektromobil s dojedem tech 1000 km (pri beznem pouzivani), dobitim do 3-5 minut, vahou jako soucasne vozy, zivotnosti tech systemu tak 300-400 tkm, pak proc ne. Ale to je zatim sci-fi a velke.
Já bych to viděl na běh na HOOOOODNĚ dlouhou trať. Zvlášť když vezmete v potaz třeba vývoj baterií pro mobilní telefony - za posledních 10 let se v tom nikdo nepohnul ani o píď. A to se telefonů prodají miliony ročně a kdyby někdo přišel s baterkou co udrží komunikátor v provozu třeba 20 dnů, tak by to prodávali jako housky.
Nokia E52 by měla vydržet na baterku v pohotovostním režimu až měsíc. V reálu to může být někde mezi 14-20 dny, takže pokrok přichází ;-)
Nepohnuly? baterie jsou cim dal mensi. Mobily maji dnes neskutecne spotreby, barevne displeje, prehravaji filmy, hovory jsou dlouhe, foti se apod. a vydrz mobilu je furt stejna ;)
No a co že jsou menší ? Když jsem si kupoval HTC Diamond, tak byla ta baterie sice menší než v 10 let staré Nokii 3310, ale taky měla poloviční kapacitu !
Nemate v tom trochu gulas? Nejdriv pisete, ze ve vyvoji baterek do mobilu nebyl zadny vyvoj, kdyz vam ten vyvoj popisu, tak se vam zase neco nelibi...
Ne, guláš v tom nemám. Co to je za vývoj, když zmenším baterku o 1/2, ale o 1/2 klesne kapacita ? Vývoj by byl zmenšení baterie, ale ZACHOVÁNÍ kapacity...
nekecej tady blbosti, zes mel kapacitu v tom HTCcku o polovinu mensi nez v deset let stare nokii....to tady pekne zvanis az se ti vod huby kouri....v deset let starych nokiich byla standartni kapacita 600-800mAh a to jeste kolikrat Ni-CD v tom lepsim provedeni max. Ni-Mh technologii....dneska mas o polovinu mensi a vice nez polovinu lehci Li-ION a Li-Pol baterky bezne mivajici 1000-1400mAh, tak tady neplkej ze se v bateriich neudelal zadny pokrok. Prave naopak.PRed deseti lety sem teda nevidel AAA baterii s kapacitou vyssi nez 300mAh dnes jsou bezne 1100mAh, AA nebyly vetsi nez 750mAh dnes mam na stole 3200mAh za smesnych 55 korun za kus.A vyvoj elektromobilu posune vyvoj baterii za dalsich 5 let tam, kam tvoje mysl nesaha ani ve snu!
A to ti nedoklaplo, že tou "blbou poloviční baterkou" máš v Diamondu 528MHz procesor, 256MB DRAM, WVGA TFT LCD? FYI, před 10 lety byl high-end desktopový stroj Pentium II - 266 MHz, 64MB RAM, s ventilátorem chlazeným 200W zdrojem a 20-kilovým 17" CRT monitorem!
To mi doklaplo, ale je mi to lautr putna. Je to stejný jako s autama - k čemu mi je, že elektromobil bude mít super výbavu, bezpečnost a komfort oproti Felicii, když dojede jen pár km ? Stejně tak je mi jedno, co všechno baterie v Diamondu pohání - chci vidět slušný výsledek - což je podle mě tak 10 dnů provozu.
V tom případě by sis ale přece neměl kupovat stylovku (tenký diamond s "poloviční" baterkou oproti standardní v "tlustém" Raphaelovi, frajerský chopper s umělecky tvarovanou 5-litrovou nádrží, malý elektromobil dimenzovaný na popojíždění po městě...), ale něco co tvoje nároky na výdrž uspokojí (Philips se 40-denní výdrží, na dlouhé štreky pořádný dýzl se 100 litrovou nádrží a baterií 20-litrových kanistrů)...
Raphael byl v době vydání Diamondu neúnosně drahý ( + 4.000,- Kč) tak jsem sáhl po Diamondu. Každopádně teď už je Diamond pryč a já čekám na nějaký komunikátor s pořádnou baterií :-D
U mobilů (snad kromě já-telefonu) se holt vyplatí v klidu počkat půl roku - a koupit si vysněný kousek buď v doprodeji a nebo lehce jetý... na funkci ani vzhled to zpravidla nemá žádný vliv ;-)Jedinou horší "investicí" než nový mobil je nové auto (a nebo nová ženská...) :-(
Ono je to kus od kusu, mam pidi baterku co ma 2x vetsi kapacitu, nez původni baterky co byly v mojich starych mobilech.Navic doba vydrze je stale +- stejna a to mame zarizeni s barevnym displejem, fotkay, CPU, filmy, hudbou apod...
v soucasne dobe jsou vsechny hybridy, elektromobily apod. k nicemu, nemaji realny prinos. Jenze pokud se neudela ten vyvoj, kdy v jeho prubehu to neni to prave orechove, tak se nikdy nedojde k vysledku. Ty dizly taky na pocatku vyvoje nestaly za nic. Mely ohromnou spotrebu, hlucne byly, nekomfortni apod. Jenze bez toho vyvoje by to nebylo tam, kde to je.Takze tezko rici, jak to s temito blbostmi dopadne, ale bez te cesty, kdy to po urcitou dobu je k nicemu se to nikdy nemuze dostat do stavu, kdy to k necemu bude.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.