Nissan LEAF: elektromobil pro rok 2010 představen

Jedním z prvních prakticky využitelných elektromobilů by měl být včera představený Nissan LEAF. Bude jím skutečně?

Elektřina je mezi motoristy v posledních letech považována za takřka všespasitelné božstvo, ale od slov k činům bývá daleko. Ano, máme zde roadster Tesla a několik tříkolových vozítek, ale skutečný elektromobil, jenž by nabízel prostorný interiér, dostatečný dojezd a přijatelnou pořizovací cenu aby člověk pohledal.

Nissan však oznámil, že koncem příštího roku začne v Evropě, Japonsku a Americe začne prodávat svůj nový model LEAF, s nímž se můžete seznámit i na přiložených snímcích. Nissan tvrdí, že LEAF ujede na jedno nabití 160 km, jedná se přitom o praktický pětidvéřový kompakt nižší střední třídy. Podle výrobce má uvedený akční radius uspokojit denní potřeby 70 % všech automobilistů na světě, s čímž naši obchodní zástupci, v nepřeberných množstvích křižující v bílých Fabiích republiku křížem krážem, zřejmě souhlasit nebudou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Naše auto je vůbec prvním praktickým vozem na světě, který si motoristé budou moci dovolit a budou jej chtít používat každý den,“ hrdě prohlásil Masato Inoue šéfující u Nissanu designu. „Specifický vzhled jasně označí nejen Nissan LEAF, ale také počátek nové éry bezemisního provozu,“ dodal.

Novinka je osazena sadou Li-Ionových baterií, jež jí zajistí i dostatečné jízdní výkony. Elektromotor dosahuje výkonu 107 koní (80k W) a točivého momentu 280 Nm, což jsou hodnoty pro danou třídu příznivé. Plné dobití akumulátorů proběhne za 8 hodin, tedy během noci, na 80 % však lze baterie dobít již za 30 minut. Daleko zajímavější je však sledovat všechny detaily, jimiž se u Nissanu snažili optimalizovat vlastnosti tohoto elektromobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již hlavní reflektory složené ze sad LED zatěžují elektrickou soustavu Nissanu LEAF pouze minimálně, konstrukce jejich krytů navíc má za úkol rozrážet vzduch a směřovat jej a zpětná zrcátka, čímž by měly klesnout aerodynamický odpor i hluk.

Pro zdůraznění ekologičnosti byl interiér navržen v barevné kombinaci připomínající glóbus. Samozřejmostí je velký displej na středovém panelu, který zobrazuje řadu informací od zábavního infosystému IT přes údaje navigace až po vytyčení jízdně dosažitelných oblastí, zbývající energie a stanovení nejbližších dobíjecích stanic. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan LEAF

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Pulsar 1,5
Rok výroby: 2015
Stav: 27 875 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 100 138 km
Cena: 310 000 Kč
Nissan Almera Tino 1,8
Rok výroby: 2005
Stav: 121 477 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků