Nissan Leaf: elektromobil již letos, za ceny od 29 955 Eur

30 komentářů

DejvCZ
20. května • 21:25

By mě zajímalo jestli ma na střeše solární panel ktery by dobíjel baterii? Já vim kdyby se cela baterie měla nabit jen ze slunce trvalo by to cely týden ale přece jen v jižních zemích by to nějakou tu energii baterii dodalo.

HonzaS
29. listopadu • 22:46

Dobry napad, v evrope by solarni panel cca 2m^2, coz je radove uzitna plocha strechy pokryl ztraty samovybijeni akumulatoru a stand_by rezim vozu. Navic v mestskem provozu je temer miziva sance i v lete, nebot prilehle budovy o vysce cca 3+ parta spolehlive poskytnou stin o garazich ani nemluvim.Pro lidi co bydlej na kopci bych za priplatek nechal montovat 3m stozar s 2m vrtuli - vetrnou elektrarnou.Honza

Honza
18. května • 22:15

I Have a Dream...
Cena při propadech prodeje obyčejných aut je myslím dost vypovídající jak tohle uspěje. Nebylo by od věci kdyby si někteří snílci a naivkové nezamysleli nad tím proč lidé nekupují jen Primuse, Lexuse a jiné... Rozhodně to není, protože čekají na Volta\Ampara, nebo tohle. Změna musí přijít zdola pyramidy, ne s hora. To že pár "bursíků" si bude léčit svoje ekologické svědomí tím, že jezdí v autě za 3/4 míče opravdu nikoho nevytrhne, pokud bude jezdit po světě spousta mnohem horších aut v kategorii pod 300000,- . Přínos toho vozu, nebo třeba Voltu bude na hranici statistické chyby měření. Možná hůř při výrobě toho elektrovozu bude vyprodukováno více škodlivin než u konvenčního vozu.

jogurt
19. května • 7:22

ABS, ESP, xenony, adaptivní tempomat, airbagy, aktivní řízení podvozku,................... cokoli z toho vyšlo odspodu? Nic. Ve všech případech to přinesla napřed oberklasse, kde jsou zákazníci ochotni vývoj zaplatit. Až když vývoj zaplacen je, má šanci se dostat o jednu, dvě, tři... třídy níž.

Honza
19. května • 11:40

A pravdu vždy? Ne vždy, ale zajisté si jedinci kteří kupují überklase sednou na zadek koupí si vůz třídy A0 - A v ceně vozu třídy B nebo až C v závyslosti na dotaci.Ještě tam to pokulhává, změny který jste vypsal přinášely nějaké znatelné pozitivní změny pro řidiče a pasažéry. Vykon, pohodlí, bezpečnost, ano za to zaplatí. A to přináší? Obyčejné auto s podprůměrným dojezdem a výkonem za nadprůměrné peníze a omezenou možností doplnit baterie.Možná za deset let půjde spočítat, že to mělo v celém životním cyklu i pozitivní dopad. Zatím to je jak se říká narození mrtvého dítěte. Nadšení několika autogeeků a ekologistů tomu odbyt nezajistí. A pokud tu padlo, že aby Opel Ampera byl životaschopnej musí se jich prodat za první rok přes 60000 ks bude to pravděpodobně ztrátové.

jogurt
19. května • 17:38

Vývoj čehokoli musí někdo zaplatit. Vždy. nezaplatí ho ani nadšení ani zelení. Napřed do něj investuje vývoj, pak ho předá výrobě a ta ho chce splatit od klientů. A to co nejrychleji. A čím blíž je daný výrobek zatříděn na začátku abecedy, tím pomaleji (nebo vůbec) se splácí.
Podívejme se na počátky hybridů: Lexus - za velké peníze poloeletrické auto, pár lidí to koupilo, ale vývoj se nezaplatil ani náhodou. Dal ale šanci vzniknout priusu. To je sice nesmyslné a ošklivé řešení, ale je, díky Londýnu a USA žije, možná se i jednou zaplatí. Bez Lexusu by ale nebylo. Bez Cayenne/Touaregu hybrid by nebyl Golf Hybrid. A bez hybridů by nebyly autonomní elektromobily.

Honza
20. května • 10:40

Lol nepřeli jsme se o tady o tom , že "úspěch" Primuse je naprosto směšný pokud se porovná procentuální zastoupení a dopad, nebo rozšíření. Opravdu rozšíření a reálný dopad je na hranici statistické chyby. Jinak případové studie o druhotné zátěži tedy ekologické zátěži při výrobě toho vozidla a elektrické energie raději také nevidíte. Protože tyhle auta nepřináší dostatečně velkou přidanou hodnotu, budou jen v lepším případě kopírova "úspěch" Primuse. On krěst ohněm se jmenuje úbytek kapacity akumulátoru a střední podnebný pás.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ZocelenyDrapalik
20. května • 13:13

Prvni dyzly v osobacih se zacaly objevovat snad nekdy v 50tych letech a jeste v v 70tych letech byly v osobacich kuriozitou. Teprve v druhe polovine 90tych let muzeme mluvit o tom, ze dyzly v osobacich prorazily. Prvni hybridni Prius se objevil poprve nekdy pred 12ti lety. Rekl bych ze tvoje hodnoceni je malicko predcasne. Asi tak o 20 let. Ty dnes ani nemas poneti, jake vsechny dvirka do budoucnosti ten Prius ve skutecnosati otevrel.

Vana666
20. května • 18:17

ZocelenyDrapalik: tak jak bych si v 50tych létech nekoupil diesela, tak bych stejně ani dnes nekoupil elektromobil. Dvířka ať si klidně otvírají jiní

Vana666
19. května • 18:56

nj. když ten problém není v elektroautech samotných, ale furt v prvé řadě v akumulátorech. Rozdíly mezi jednotlivými auty v tomhle žádný zásadnejší pokrok nepřinesly

smrťák antizelený
18. května • 11:17

Nulové emise neexistují

x12345678
18. května • 14:49

Záleží na úhlu pohledu. Komplexně samozřejmě ne, ale provozně ano. Fotovoltaika je provozně zero emission system. Větrakóvaja elektrostáncija taky a nakonec i přehrada s turbínou v podstatě ano. Tedy pokud obsluha, šéfové, pošta a catering tam pojedou elektromobilem.:-P

realita bez maskovani
18. května • 8:32

30tis. euro, tzn. nejakych 750tisic. stejne auto s dizlem co bude mit spotrebu 6 litru vyjde na nejakych 500tisic. Vezmeme-li, ze toto auto jezdi za nejakych 60 hal/km a dizl bude jezdit za 2 Kc km, pak to mame 1,4 Kc na kilometr uspory. 250tisic projezdime za 180 000 km. Ovsem je treba si uvedomit, ze timto autem zadne dalky neujedeme, takze se to musi najezdit kolem bydliste, coz bude extremni problem. Ze zkusenosti s aku u jinych hybridu v te dobe bude dojezd nekde na 50% puvodni hodnoty a bude cekat investice do novych aku.Realne se to auto tedy nevrati, energeticka bilance je zaporna (tu vyjadruji naklady). Navic jako ojetina to bude dost tezko prodejne, protoze kdo by si kupoval auto s vidinou, ze do toho bude muset koupit akumulatory. Ale zase pro vyrobce je toto vyborne, protoze eliminuje trh ojetin.Uvidime, ale zatim je to pro neracionalni fanousky a ty, kteri neumi pocitat. Bez nich se to ale nikdy nevyvine do realne pouzitelne podoby.

Art Vandelay
18. května • 13:57

Super vypocet, len nejako to musi cele zacat, skus urobit ten isty vypocet ked za par rokov bude liter benzinu za 3 Eura, alebo bude za 1 Euro este 30 rokov? Myslim ze skor nie. Ludia co si budu kupovat toto auto, tym nezalezi na peniazoch, su fascinovani novymi technologiami tak si ho kupia a tym zaroven dotuju vyvoj novych technologii ktore budeme za par rokov vsetci vyuzivat :-)

x12345678
18. května • 14:46

Nečekejme litr benzínu za 3 eura. Jednak s klesající potávkou cena nepůjde nahoru, za druhé, cenu víc ovlivňuje daňový systém než cena hmoty samé a za deset let u tekutých paliv bude víc klientů ze sociálně slabších vrstev než z opačné strany, ti už budou jezdit na nějaký alternativní mezistupeň, takže politici si nedovolí zas až tak přitvrdit, dostali by od "obyčejných lidí" takříkajíc volebně dodržky.
Daleko zajímavější je otázka, kde budou dnes nenažrané státy EU (právě tady je totiž epicentrum spotřebních daní z PHM) brát peníze na sliby a nesmysly. Asi se budou muset začít chovat jinak, tj hospodárně, protože na první pohled alternativu ke daním z PHM zatím nevidím. Cigarety a chlast to nezachrání a za deset let může být propad výběru spotřební daně z PHM docela markantní.

x12345678
18. května • 9:35

Ale no jo, nikdy u začínající technologie nečekej okamžitou efektivitu. Tak to prostě nefunguje. Když před 35 lety mercedes, vw a ford přišly s diesely do osobních aut, bylo to trápení, ale po čase tahle technologie nabrala dech i smysl.
Dnes je jasné, že se blíží doba, kdy bude alternativa k tekutým palivům z ropy naprosto nezbytná. Hybrid je evidentní slepou cestou, ale pomáhá vývoji toho, co asi smysl mít bude, t.j. plugin elektromobil. Jenže ten je v plenkách, technologie pohonu je zvládnutá, není ale plnohodnotné úložiště energie. (nádrž na benzín pojme cca 40kWh energie, takový akku stejné velikosti i hmotnosti pro auto neexistuje) Bez těch, kteří na tom pracují a bez troubů, kteří si to koupí to ale nepůjde. takže nepočítej úspory, žádné nejsou. I přesto to smysl má. A z tohoto pohledu má smysl i ten nesmyslný hybrid.

Leon78
18. května • 11:29

Pod to se podepíšu. 1. někdo ten vývoj musí zaplatit - nedočkavý zákazník. 2. bez těchto inovací by jsme se neposunuli dál.

Vana666
18. května • 11:26

x12345678: máš tam chybu, nádrž pojme několikanásobně víc než těch 40kWh
asis chtěl napsat 400 kWh ?

x12345678
18. května • 14:38

Vana666: samozřejmě. 400kWh.

Leon78
18. května • 11:33

čerpáno z Jakub Ditrich ekolo.czMitsubishiiMiEVvs i (2010)
658ccm dieslový automobil
• Spotřeba: 5.2 l/100km
• 1 litr paliva= cca 9.6 kWh
• Energetická účinnost
= 5.2 l x 9.6 kWh / 100 km
= 0.50 kWh/km
Bateriový elektromobil
• Dojezd: 160 km
• Kapacita baterie: 16 kWh
• Energetická účinnost
= 16 kWh / 160 km
= 0.10 kWh/km
Energetická efektivita elektromobilu je 5x vyšší !
Tesla Roadster versus Lotus Elise (2008)
Bateriový elektromobil
• Dojezd: 386 km
• kapacita baterií: 52.8 kWh
• Energetická účinnost
= 52.8 kWh / 386 km
= 0.14 kWh/km
2 litrový benzínový automobil
• Spotřeba: 8.8 l/100km
• 1 litr benzinu = 9.6 kWh
• Energetická účinnost
= 8.8 l x 9.6 kWh / 100 km
= 0.84 kWh/km
Energetická efektivita sportovního elektromobilu je 6,2x vyšší !

realita bez maskovani
18. května • 11:58

jen škoda, že zapomenul dodat, že jakmile u toho elektromobilku sepne topení či klima, klesne dojezd o dobrých 20-25%, světla dalších 5% apod. a že daný dojed je počítán v efetkivním pásmu tuším okolo 60 kmh. Samozřejmě i automobil má jinou spotřebu, ale reálný dojezd elektromobilku vůči deklarovanému je výrazně menší, než u běžného typu vozu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jas
18. května • 13:08

Topení je většinou řešeno nezávisle nějákým tím "bufíkem", případně doplněno ohříváním o baterie. Palubní síť (světla a přístroje) bývají také řešena samostatnou baterií.

realita bez maskovani
18. května • 13:19

no to nevim o jakych vozech mluvite. elektromobily jsou elektromobily, tam zadny bufik ala nezavisle topeni s nadrzi nafty nejsou. teplo a i svetlo zabezpecuji akumulatory a to bud primarni urcene i pro pohon, nebo sekundarni. pokud sekundardni dojdou prejde se na primarni. Tak to chodi alespon u tech par elektromobilu z fabriky se kterymi jsem mel tu cest se setkat.
Takze prave tyto spotrebice zasadne promlouvaji do dojezdu.

Jas
18. května • 13:35

Ale nejrozumnější řešení z hlediska spotřeby je vytápět kabinu chlazením akumulátorů a elektromotoru. Ty totiž se totiž za provozu docela ohřívají. A na zbytek stačí klimatizace (obousměrná lednice) z nezávyslé sítě.

Jas
18. května • 13:26

I elektromobil může mít řešeno nezávislé topení bufíkem a u elektroautobusů se to tak dělá standartně :-)). Mimochodem, na ten bufík stačí malinká nádržka. Třeba jen pětilitrová :-)

realita bez maskovani
18. května • 13:53

u elektroautobusů možná, u elektromobilů, které tady nyní řešíme ne. Možná jednou ano, ale nyní ne. Takže řešme toto a ne, že to tak autobusy mají. Byl jsem např. nedávno na prezentaci nového e-Peugeotu a tam byl dojezd z původních 140 km při zapnutí topení, světel a sem tam stěračů rázem pod 80 km. A to jsme jezdili ještě v prostředí, kde byla značně ustálená rychlost. Vzít to do města je to ještě horší.

Jas
18. května • 14:05

Prostě ještě stále na to konstruktéři nemyslí. Navíc málokdo z nich má vůbec nějakou zkušenost s elektromotorem a bateriemi.

realita bez maskovani
18. května • 14:29

no podstatne je, ze to vi diskuteri na internetu... ;-)

Jas
19. května • 14:17

Jako bývalý konstruktér trolejbusú mám s tímhle typem pohonu jisté zkušenosti :-)

realita bez maskovani
18. května • 9:54

Taky to tak vidim a beru, jen je treba se pres to na vec divat realne. Proste rici si, ze zatim je to k nicemu, ale bez toho nebude budoucnost.

Doporučujeme

Články odjinud