Nissan Leaf: elektrická posila policejních sborů v Portugalsku

27 komentářů

Akumulátor
12. července • 17:33

Čert vyletěl z elektriky :-D

Vzpomínka
12. července • 17:06

Trochu mi to připomíná jednoho bývalého kolegu, který asi před 20 lety v jednom městečku prosazoval, aby tamní policisté jezdili na kolech. Dokud se totiž všude vozili služebními auty, tak to na drobnou pouliční kriminalitu nemělo téměř žádný dopad. Když pak po letech konečně zavedli policejní hlídky na kolech, tak se zlepšila nejen fyzická kondice policistů, ale zvýšil se i pořádek v ulicích a také ušetřili finance za provoz. Má-li být policista v ulicích efektivní, úsporný a ekologický, tak k tomu nejspíš nepotřebuje ani automobil, ani elektromobil, ale spíše to jízdní kolo?

Vana666
12. července • 17:56

I ten elektromobil může zvýšit kondici policajtů. Dotlačit takovouhle skoro dvoutunovou mrchu s vybitýma baterkama až na stanici bude určitě pěkná dřina. :-)

Vzpomínka
13. července • 9:33

Z tohoto pohledu by asi bylo efektivnější šlapací policejní autíčko (např. http://www.google.cz/search... ). Upravit to do velikosti pro dospělé, ponechat plastovou karosérii, a bez motoru či baterek by mohlo být výrazně lehčí než policejní Nissan Leaf? :-D

Ondras
12. července • 13:43

:-D:-D:-D Tak to je moc tohle. Vylízanost byrokratických idiotů v honbě za "ekologií" nezná mezí. Alespoň je vidět, že nejen u nás se najdou takoví budižkničemové. Pane zloději, můžete prosím počkat pár hodin, musime si dobít baterky, ale nebojte stejně nám ujedete, protože se nám za pár kilometrů zase vybijí...:-P

Fantomas
12. července • 15:56

Nemáte trochu dětinské představy? Policie samozřejmě nemá jen elektromobily a druh pohonu prostě zvolí podle potřeby a situace. Nic legračního na tom není. Naopak, když pojedou například k nějakému jednoduchému výjezdu do centra města, je takový elektromobil víc než vhodný způsob přepravy policistů tam a zpět.

Ondras
12. července • 17:02

A víte co je to nadsázka? A stejně, můj názor k eletromobilům na baterky bude vždy negativní. Jó vodík, to je jiná liga... Např. Honda Clarity. Tu bych si klidně koupil...

Fantomas
12. července • 18:58

To já si zase myslím, že právě do města jsou elektromobily přínosem. Jsou krásně tiché a nesmrdí, a to je pro lidi ve městech obrovský přínos. Jen to tak nějak dotáhnout do použitelného konce.

Ondras
12. července • 19:27

Jo tiché jsou, nesmrdí, s tím souhlasím, ale největším "hitem" jsou "nulové" emise CO2. Tihle EKOteroristé musí ukázat jak chrání planetu před diskutabilním globálním oteplováním. Ale to, že se elektřina vyrábí ve smradlavejch uhelnejch elektrárnách, díky kterym je na mnoha místech totálně zdevastovaná krajina, to že se pro baterie musí vytěžit spousta kovů (a to ne zrovna ekologicky) to už je nezajímá, o likvidaci auta a baterie nemluvě. Podívejte se tu Hondu Clarity, jak funguje, byla i v Autosalonu na Primě. To je taky elektromobil. Elektřinu si sám vyrábí díky palivovým článkům. To je pohon budoucnosti, ne tato slepá větev vývoje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
majklef
13. července • 16:19

Ono totiž nechce jen tlachat od pc ale snažit se zjišťovat informace a být trošku aktivnější...Ale pokud si myslíte že všude okolo jsou jen hnědouhelné elektrárny....
Elektromobil nemám/ale chtěl bych/ a přesto si PŘIPLÁCÍM za zelenou energii....Co Vy na to?Že to nejde......?Ono když se chce tak jde všechno....

Fantomas
12. července • 20:07

Schválně jsem si vyhledal tu zmiňovanou Hondu Clarity.
Tak se na ni pojďme podívat:
1. Má zásobník vodíku. Vodík má velice energeticky náročnou výrobu, většinou pomocí elektřiny z elektráren. To vám nevadí? Navíc je vodík docela nebezpečný plyn (viz vzducholoď Hindenburg)
2. Má komplikovaný a drahý palivový článek. Ten se nemusí neekologicky vyrobit a pak zlikvidovat?
3. Má lithiovou 288 V baterii jako zásobník energie. U elektromobilů vám byly baterie trnem v oku, co tady?
Zdroj: http://www.auto.cz/honda-fcx-clarity-budoucn... ...

Ondras
12. července • 22:22

Tak to vezmu popořadě:-D. Asi jsem to špatně napsal. Musím to uvést na pravou míru. Vadí mi vychvalování jak jsou auta na baterky hrozně EKO. Jo určitě jsou o něco víc EKO než konvenční spalovací motor, ale jsou prostě nepoužitelné. A hlavně auta podle mě nikdy nebudou dost ekologická na to, aby vůbec neškodila.
1. Bezpečnost - pod zadkem to určitě nebouchne. Honda dělala hromadu testů včetně požáru a dopadly v pořádku.
2.Viz úvod. Všechno nemůže být přírodní;-)
3. No ale tady neslouží primárně k pohonu auta, pomáhá palivovým článkům. Na elektromobilech se mi nelíbí, že tam nemůžu fyzicky natlouct "šťávu", musím si dojít pro kablík a čekat až se baterky za několik plně dobijí...

Fantomas
12. července • 23:10

Jen jsem reagoval na vaše argumenty o elektromobilech, neekologických bateriích a podobně.
No a v článku o Hondě je uvedeno, že baterie slouží jako zásobník elektřiny vyráběné pal. článkem, tedy baterie slouží primárně k pohonu.
A píšete, že tohle je pohon budoucnosti. Já si to nemyslím: Z něčeho vyrobíte elektřinu, pomocí ní vyrobíte vodík, ten natankujete do auta, tam z něj vyrobíte zpátky elektřinu a tou poháníte auto. To je přece děsně krkolomný a nehospodárný způsob využívání energie.

Skyline
13. července • 9:50

Co nechapes nebo chapat nechces je zcela zasadni rozdil mezi elektromobilem a vodikem v tom, ze vodik se chova jako benzinak - veze si svoje palivo s sebou, da se docerpat a SKLADOVAT. A prestoze to muze byt krkolomne, auto je pak normalne pouzitelne (ne jako soucasne elektromobily, ktere jsou vysmech) a soucasne nesmrdi. Pro ridice skutecna alternativa k benzinu a pro okoli idealka. Ja osobne bych s Clarity klidne jezdil, dle testu je to proste "normalni" auto, bezny dojezd na nadrz 400 km, diky elektromotoru zatah vocpoda, jakej neumi ani chrochtak (256 Nm od volnobehu). Nicmene treba tu hruzu od EONu (Mitsout nebo Pazoubishi) bych nedal a jen tak ji neda ani nikdo jinej, vsak nam uz soudruzi z brusele chteji prikazovat podporu techto srandoaut.Ze je vodik nebezpecny je pravda, ale taky je pravda, ze ani benzin neni zrovna kus cihly. Nicmene jsem si jisty, ze v pripade prvni vodikove havarie by medialni hysterie dotovana shellem & spol. vodik uspesne zazdila, prestoze desitky uhorelych v troskach konvencnich aut uz dnes nikoho nevzrusi a bere se to jako normal.

Fantomas
13. července • 16:07

Já ten rozdíl samozřejmě chápu. A že si vodíkové auto vozí zásobu energie taky chápu. Jen si nemyslím, že za současných technologií je to kdovíjaká výhra, hlavně kvůlu tomu, že vodík neumíme jednoduše a levně vyrábět. Hlavně jsem ale reagoval na kolegovy příspěvky, kde kritizoval elektromobily a vyzdvihoval vodík, přestože i to je elektromobil.

Skyline
13. července • 17:03

Za soucasnych technologii to prave na rozdil od elektromobilu vyhra je v tom, ze se s tim da normalne jezdit a normalne to tankovat. Az budou nejake budouci technologie a elektrinu budeme "tankovat" do 5 minut na 400 a vic km a nebude se nam "kazit" pocasim, pak budes mit pravdu. Ale fakt mi pripada ujete tvrdit, ze za soucasnych technologii je vodik spatne a elektromobil dobre, kdyz prakticke zkusenosti rikaji presny opak.

Fantomas
13. července • 20:29

A na co je dobré, že jde vodík tankovat (to je zatím taky jediná výhoda oproti elektromobilu), když ho momentálně neumíme jednoduše a hlavně levně vyrábět, ani bezpečně skladovat a distribuovat?

Fantomas
13. července • 20:25

Nepodsouvej mi, co jsem neřekl. S tvojí poslední větou nemám nic společného.

Ondras
13. července • 0:15

Ne ne, baterie neslouží primárně k pohonu. Pokud umíte anglicky můžete se o dom dočíst na ofiko stránkách Hondy http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/how-fcx-works... ... Baterie jen pomáhá a dobíjí se rekuperací při brždění (možná i palivovými články, když není potřeba výkon, to jsem se ale nedočetl a pochybuji o tom)
A vodík se nemusí jen vyrábět, vodík je taky odpadní látka z různých chemiček, myslím, že někde v americe, jde vodík z nějaké továrny přímo rourou k benzince. Možností výroby vodíku je spousta, jen se musí najít ten nejefektivnější....
Mno uvidíme jakým směrem se bude vývoj ubírat, já bych vsadil všechny karty na vodík...B-]

Fantomas
12. července • 19:52

Každé auto se musí vyrobit a pak zlikvidovat. Z tohohle pohledu jsou na tom všechny typy aut přibližně stejně. Ale ta výhoda u elektromobilů je v tom, že se negativní účinky spalování a výroby energie (hluk a hlavně vypouštěné jedy!) přesunuly z měst do elektráren, takže obyvatelům měst v podstatě neškodí a hlavně se v elektrárnách dají mnohem účinněji eliminovat. Tichá a čistá města jsou nadosah a myslím, že právě to je ten správný smysl zavádění elektromobilů.

Ondras
12. července • 20:05

Vždyť já s tím souhlasím že čistá města by byla super, ale jakmile vidím nějakou zprávu o "autě na baterky" a jak jsou moc EKO tak mám rudo před očima. Mi řeknětě, jak byste dobíjel elektromobily na sídlištích... Technicky nemožné, neúměrně drahé. Z tohoto důvodu je vodík jasná volba, natankuju si a to co mam v nádrži mi tam zůstane, ekologicky stejně čisté jak elektromobil na baterky, vypouští jen vodní páru. A hybridy typu Prius, to je úplně k ničemu, baterky hned vybité a jedeme na benzín...:-/

Fantomas
12. července • 20:12

Tankování vodíku je mnohem složitější a nebezpečnější, než vybudovat síť dobíjecích "zástrček" po městech a sídlištích. Ale souhlasím s tím, že současná města na elektromobily nejsou stavěná. Já ale považuju palivové články za příliš komplikovaný a rizikový pohon.

Fantomas
12. července • 13:02

Je zajímavé sledovat, jak jdou některé věci občas proti sobě.
Tady si Policie pořídila tiché elektromobily a v jiném článku ( http://www.autorevue.cz/bezhlucne-a-nebezpecne-pr... ... ) se zase dočtu, že elektromobily jsou nebezpečné, protože jsou tiché a je potřeba s tím něco udělat :-))
Takže tamní Policie si pořídila nebezpečná auta a hodlá ohrožovat lidi kolem? :-))

Skyline
12. července • 14:37

Policie ohrozuje lidi kolem at jezdi cimkoliv, druh auta je to posledni, na cem to zalezi.

Martin
12. července • 12:17

Promiňte, nemůžeme přijet, máme vybité baterky. Počkejte 2 hodiny:-D

Dilema
12. července • 11:36

Pokud by chtěli dorazit na místo činu potichu, aby zločince nevyplašili, tak na to by mohl být elektromobil ideální. Ale když to pojede rychle se zapnutými majáky a houkačkou, o kolik se tím asi zkrátí celkový dojezd?

Kenny
12. července • 9:56

zloději a piráti budou mít pré :-D :-D :-D

Doporučujeme

Články odjinud