Takhle se má vylepšovat elektromobil! Leaf e+ má 160 kW a ujede 363 km

Kankunen  |  09. 01. 2019 13:09

No kdyby to mělo bufík, tak to někde dojede i v zimě.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  09. 01. 2019 13:50

Bufík netřeba. Moderní elektromobily se umějí předehřát už před příchodem řidiče každé ráno, dá se to buď načasovat, nebo spustit na dálku mobilem. Takže žádné škrábání oken a klepání kosy v promrzlém autě. Energie se samozřejmě použije ze zásuvky/nabíječky, ke které je přes noc auto připojené. Tesla teď dokonce s posledním updatem přidala funkci udržování teploty, takže když pojede manželka pro rohlíky a nechá auto dvacet minut před prodejnou v mrazu, může se vrátit do stále příjemně vyhřátého interiéru.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 14:37

Auto buď parkuje v garáži, a pak ko netřeba vyhřívat.
Nebo stojí na ulici, a pak ho těžko někam připojíš.
Ostatní scénáře tvoří bezvýznamné promile.

Já jsem teď na horách, dorazil jsem včera večer, vykopal v závěji okop pro auto a teší mě, že až budu dnes večer zase odjíždět, hodinu předem si pustím na dálku topení. Když by to byl eketromobil, tak bych měl smolíka. To je realita ohřevu.

Odpovědět  |   | 
tvrdy prdy  |  09. 01. 2019 14:41

Probuh, proc by nas mely zajimat zmrzle drzky dotacnich elektroteroristu? Snad jim nikdo nedrzel u spanku pistoli, aby je to EV donutil koupit.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  09. 01. 2019 16:16

Předevčírem jsem přijel z Alp (Rakouských) a že by tam majitelé elektromobilů řešili odhrnování sněhu u nabíječek se mi nezdálo. Místní úřad a hoteliéři místa pravidelně čistili. Předehřev u Tesel, plug-in Priusů a Zoeho fungoval taky brilantně. A to v době pobytu panovala solidní kalamita.

PS: asi ty dojezdu v zimě už taky nebudou tak marné. Denně jsem při cestě na svah a zpět potkával několik Tesel a hlavně skoro všude byly e-golfy. Večer pak sem tam neslyšně jezdící Priusy plug-in. A co jsem potkal novou Toyotu a stihl si všimnout, tak to byl hybrid. Prostě pro fanouška ráj.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 18:18

Jo jasně, pohádky, minulý víkend jsem byl v Rakousku, Tauplitz, teď koukám, že nejbližší (jednu) nabíječku jsme měli 10 kilometrů daleko. Parkování se řešilo, ale kde vůbec zaparkovat.
Místní hoteliéři i úřas na nějaké elektromobily z vysoka s****. Taky proč to řešit, když je tam narváno k prasknutí.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 18:49

drtiva vetsina hotylku a hortelu v Alpach nabizi svejm hostum parkovani s moznosti nabijeni jak v Nemecku, tak v Rakousku, a i v Italii jsem tu moznost meli

pohadky tady placas porad hlavne ty ty vsudybyle, od Singapuru vcera po Alpy, ty ses hochu rozlitanej jak vlastovka kde budes zitra, na severnim nebo jiznim polu kde nejsou 100% zadne nabijecky?

Odpovědět  |   | 
Mini  |  09. 01. 2019 21:53

Nevšímej si ho, je to nějaký dement. Trend stejně nezastaví. Asi další pitomec, který naletěl Škodovce a její pohádce o moderních dieselech. Takovýho vola, když bys posadil například do i3 od BMW, tak si bude myslet, že přecestoval časem do budoucnosti a sedí ve vesmírný lodi. Ale co čekat za názory ve státě, kde je průměrné stáří aut 15 let..

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 19:14

loni Alpy prvne elektromobilem, do Livigna, cesta cca 850km, nabijel jsem 2x, z toho jednou prez obed a zdrzeni tedy oproti spalovaku asi jen hodka, a pred tunelem do Livigna zdrzeni asi 20 minut nez jel nas smer, v Livignu kazdy druhy hotel a hotylek moznost nabijeni zdarma, a pri apartmanech je to vesmes standard, a pro letosek chceme Livigno a Moritz nebo Zermatt ktere jsou o kousek dal 50 a 100km, a co jsem predbezne zjistoval s nabijenim neni vubec problem a je vsude kde jsem se emailem ptal pro hosty zdarma

kdys jsme predloni byli na Kaprunu jeste spalovakem, tak kazde parkovaci misto naseho hotelu melo moznost nabijeni

pises tu o elektromobilite jen samy lzi, a delas tim ze sebe jen totalniho blba

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 20:29

Před Munt la Schera žádná dobíjecí stanice není, řadíš se tam jen do tří pruhů při čekání na průjezd. Co si vybavuji, tak od hranic je jen jedna benzinka, při příjezdu mysím po levé straně. V samotném Livignu si také žádnou dobíjecí stanici nevybavuji, jen benzinu u hráze, na druhé straně je pak myslím BPčko a na Bormio je Shellka v té malé vesnici.

Jezdím tam každé léto, tak mě neošulíš.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 21:27

ja taky nic o verejnych nabijeckach na danych mistech nepsal, kde jsi odeme neco takoveho cetl?

pri ceste do Livigna nabijime ve Wernbergu a pak Lermoosu kde mame nabijeni zdarma a rychle na Superchargerech, v Lermoosu se da i krasne najist, okolo je do 100 metru asi 10 malych hotylku s restauracema, pripadne bych mohl vyuzit asi 60 mist k nabijeni s CCS nebo asi 15x Chademo ktere mam na dane ceste do Livigna, nektera z nich zadarmo u obchodnich center okolo kterych vede dalnice v Nemecku, takze ikdys Tesla pujde letos o dum dal, tak nabijet bude kde celkem pohodlne, smerem na Svicarske Aply jsou jiz i 100kW nabijecky

v Livignu jsou normalne wallboxy u hotelu nebo apartmanu, samozrejme asi ne vsude, ale na vsech 3 mistech v Livignu ktere jsme tam za tech nekolik let vyuzili k ubytovani by elektromobil dobijet sel neb pokazde bylo auto na parkovisti primo u budovy hotelu/apartmanu na poslednim jsme meli wallbox primo u parkovaciho mista, prtedtim jsem se o to samozrejme nemel potrebu zajimat pri objednavani ubytovani

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 22:38

Ok, špatně jsem tě pochopil, myslel jsem, že si stavěl 2x a z toho jednou před tunelem.
Já to jezdím brzo ráno v pět z Prahy a na oběd jsem už v Livignu.

Jinak předminulý rok uzavřela průtrž cestu k tunelu i výjezd přes hřeben do Švýcarska, zajížďka přes Bormio 150 kiláků a dvě hodiny. S elektromobilem bych na to neměl nervy.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2019 10:23

CCS nabijecek je okolo Livigna do 50 kilometru asi 20, pres Bormio jsou na ceste 3, ale radsi bych jel na Moritz kde jsou 4 a Supercharger, a jsou tam mnohem lepsi cesty, ne s nabijenim na ceste fakt problem neni, navic mam auto ktere vpohode ujede pres 400 kilometru na nabiti a to i v zime

nervovat se kvuli malichernostem, to me preslo davno, zivot si uzivam

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2019 14:04

Když ujede v pohodě přes 400km, proč po cestě do Livigna 2x nabíjíš? Já to jedu z Prahy bez tankování, beru až tam bez spotřební daně za 16 korun

Odpovědět  |   | 
tom  |  10. 01. 2019 16:35

Tak jsem si myslel, ze to byl překlep, ale uz zase? Svicarsko? To vypada blbe i napsané.
Muzu se zeptat, proc se každý elektromobilista hrde hlásí, jak nabiji zdarma? Ok ale pak at drzi usta a nwhani spalovaky, peotoze ty jim na spotřební dani plati všechna parkoviště, silnice atd...

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  09. 01. 2019 19:19

Pokud opravdu nevěříš, pošlu ti fotku nabíjecího Zoeho na 22kw nabíjecce, hned vedle byla prázdná 11kw. Zoemu se chvilku před tím, než jsem procházel kolem, zapnul předehřev. Byl jsem kousek od Gosau, tedy žádná luxusní oblast.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 20:29

Pošli. Já si cizí auta nefotím, tak to musel být asi mimořádný zážitek.

Odpovědět  |   | 
homer  |  09. 01. 2019 16:43

no u nás na venkově většina aut stojí na dvoře ponivadž v garážích máme fajnovější věci
(traktory,čtyřkolky,motocykly,kola,sekačky atp.)

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 17:44

parkuju na ulici a s pripojenim auta problem nemam, a to parkuju u 8 patroveho panelaku na sidlisti kde je dalsich 8 panelaku

kdo nechce a neumi, ten bude porad kafrat v diskuzich jak neco nejde, a kdo chce tak si cestu najde a zaridi si to stalo me to smesnych 8 tisic aby me to udelal primo elektrikar a chlapek od CEZ tomu pad dal stempl o revizi ze to tak muze bejt, nasledne jeste stempl od hasicu a od te chvile muzu normalne nabijet

ja si nejen na dalku muzu pustit topeni, ale v lete i klimosku, cos u spalovaku bez nastartovani motoru nejde, teda neznam zatim spalovak co by mel klimosku bez kompresoru co je pohaneny rozvody

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 17:53

A můžu se zeptat, jak jsi vyřešil, aby na "tvém" místě nikdo jiný nestál?
Protože já ti to tam se spalovákem klíďo postavím, nějaký sloupek k dobíjení mě nezajímá.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 19:17

ty nemas v danem stredisku zajistene parkovani? to tam bydlis pod stanem nebo na nejakem sqotu pro studenty kde je 20 lidi na pokoji a parkovani maj kilak od baraku na verejnym parkovisti? no cekal jsem jinci dovolene od cloveka co tu vydelava na propadech akcii Tesly

mimochodem klidne to tam postav, ale pak se nediv ze auto najdes as nekde na odstavnem parkovisti, v Rakousku a Svicarech tohle celkem hlidaj a auta co tam zjevne nemaj co delat hned odtahujou

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 19:31

Přečti si to ještě jednou.
Ptám se na tvoje parkování před panelákem.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 19:48

oficialni cedule s SPZ ?, nijak nebyl by sebemensi problem tam udelat nabijeci sloupek u vsech parkovacich mist a docela verim ze jednou to tady tak i bude a nebudou tedy treba vyhrazena stani, proste vsechna mista budou mit moznost nabijeni, mimochodem kdybys zastavil na mem miste, tak to postavim pred tebe a ty nebudes moc vyjet, ja si natahnu kabel a nabiju tak jak tak, mam tam wallbox s 20 metrovym kabelem

jen pro info predtim se spalovakem jsem tam nemel problem parkovat do 15 metru zcela v pohode, takze vesmes bych nemusel mit ani to vyhrazene stani

a zajem sousedu byl zpocatku velice znacny, temer pul baraku jiz mela predvadeci jizdu a nekteri i pronesli ze dalsi auto si jako elektricke umej predstavit, nase SVJ ani nijak moc neprotestuje a proti umisteni wallboxu protestoval vesmes jediny clen ze 40, starej paprda s dieselovim Golfem co pamatuje jeste minule stoleti, zbytek souhlasil i presto ze vedeli ze s tim budu mit vyhrazene stani

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 20:37

Ty jsi současně i invalida?
Protože na veřejné komunikaci si nemůžeš udělat zábor a to ani na základě souhlasu SVJ, neboť po kouladaci na veřejnou komunikaci platí pravidla pro veřejné komunikace, vlastník pozemku s tím tic nezmůže.
Na veřejné komunikaci nic jako parkování pro elektromobily ani rodiny s dětmi právně neexistuje.
Pokud já řádně zaparkuji na místě kde je nabíjecí stanice, konám tak v souladu se zákonem. Naopak blokování parkujícho vozidla je nezákonné, a budeš odtažen ty.

Pokud se nejedná o veřejnou komnikaci, je to ještě horší - nic jako vyhrazené místo neexistuje, a to ani pro invalidy! Pouze provozní řád, který musí být v souladu s koulaudací prostor.

Takže pokud ty tvrdíš, že máš na panelovém sídlišti vyhrazené stání na SPZ pro tvoji Teslu, tak mi vysvětli, na základě jakého zákona ti bylu umožněno umístit značku s vyhrazeným stáním.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 21:39

tak to teda zase pekne lzes samozrejme vyrizeni vyhrazeneho stani mozne je i pro neinvalidu, jen to stoji spravni poplatek na TSK, nasledne se jedna s mestskym uradem a pokud policie ktera se vyjadruje k bezpecnosti neschleda zadne omezeni, coz u parkovaciho mista ktere tam tak jako tak je neshleda, tak se vratis spet na TSK kde se jiz zada o umisteni znacky s danou SPZ invalidi tohle maji zadarmo, bezny obcan za to zaplati spravni poplatek 100 korun plus 6000 korun za znacku, zadat budu kazdy rok za tech 100 korun, invalidi to maj na dobu neurcitou, ostatni na 1 rok

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2019 08:38

Máš to popletené, předvším by sis měl udělat jasno, o jaké komunikaci a jakém pozemku se bavíme, protože to postupně ve vlákně měníš. Teď najednou píšeš o pozemku ve vlastnictví obce, na kterém sktečně lze zřídit vyhrazné stání i pro neinvalidu (do 10% kapacity mínus stání pro invalidy), přitom ti to ale schvalovalo SVJ, tak teď fakt nevím....

Tak si to ujasněme - buď bydlíš v panelovém domě a řešíš parkování na komunikaci na pozemku v podílovém spoluvlastnictví majitelů bytových jednotek. Nebo bydlíš v paneláku a přilehlá komunikace se nachází na pozemku ve vlastnictví města / nebo státu. Ještě připadají v úvahu dvě teoretické varianty, že se jedná o neveřejnou komunikaci v majetku města nebo pozemek v majetku právnické osoby SVJ, takové se ale v praxi nevyskutují.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2019 10:30

to si spis pletes ty, ja celou dobu pisu to same navic ja nikde o tom o jaky pozemek se jedna nic nepsal

ale pokud chces, je to normalni kominikace mestu kde ziju

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2019 13:59

Můžeš nám to prosím vyfotit? Chtěl bych vidět řešení nabíjení za dva tisíce, když tě to stálo dohromady 8 tisíc včetně značky za 6.

Jinak jestli to správně chápu, máš štěstí, že přilehlá komunikace je na pozemku města a povolili ti zábor za úplatu, protože pokud by to bylo na pozemku ve spoluvlastnictví, ten jeden starší pán by ti to neumožnil.

Každopádně jsi měl těm ostatním nájemníkům vysvětlit, že oni už to takto mít nemůžou

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 01. 2019 09:00

Někde to stojí dvacet ročně, tj 200.000czk za 10let, plus 6000 značka plus 1000kč stovka ročně = 216.000czk
Mrkni co stojí Zoe a co Stojí Clio, o třídu větší kára s levnějšími náklady a je jasno, i když tě asi chápu.
Víceméně mi připadáš jako když jsem v 89 jezdil v Renault5 Diesel. Ani po 30ti letech většina lidí nepochopí, jaký smysl má diesel v osobáku, natož v mini.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2019 10:26

tak verim ze nekde to asi drahe bude, ale maximalni suma kterou muze dane mesto a TSK zadat je pokud vim 10 korun za mert denne, takze pro bezne auto a parvovaci misto max 4 tisice mesicne, neboj tohle vsechno jsem si pozjistoval predem u nas ve meste za to nechtej nic a platil jsem jen 6100 korun + pak kazdy rok dalsich 100 korun

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 19:52

jinak ikdybych neplanoval ze do par let se prestehujem do baraku, tak asi 100 metru od naseho panelaku maji do pristiho roku postavit u cerpaci stanice rychlonabijecky, jednu pomalou Cezackou mam od baraku asi kilometr, a celkem casto u ni stava Leaf, ja nemel potrebu u ni zastavit ani jednou ikdys je zdarma

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 01. 2019 12:53

Ahoj zaujala mne ta diskuze, muzes prozradit mesto, kde ti nechaj vyhrazene misto za 100 Kc za rok (zrizovaci naklady - poplatek za znacku pominme - to je jednorazovy naklad)

V Brně by tě toto přišlo na 30 000 ročně. Zato by Ti odpustili náklady na značku P reserve s SPZ.

Mam dost přátel co to chtěli zaplatit i pro nonEV, ale ta platba je odradila. Dosud znám jen jednoho neivalidu co to opravdu cáluje.

Dost mně to zaujalo, protože bydlím v RD s garáží a přímo naproti domu je parkoviště pro cca 60 aut (kousek odstud jsou bytovky - paneláky i novostavby) a na tom parkovišti denně stojí černá Tesla S a nechápu kde to nabíjí... protože tam rozhodně nabíječka není a kabel z baráku k tomu taky nedokáže natáhnout. Stále čekám, až u toho uvidím řidiče a zeptám se ho na to, ale za rok co tu parkuje jsem ho ještě nepotkal.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2019 13:48

Podkrkonosi by melo stacit

je to o meste, muze to klidne stat i prez 40 tisic rocne, treba v Praze se za parkovani bez zaruceneho mista plati i 40 tisic rocne, a lidi to platej a pak treba maj problem zaparkovat a parkuji kilak od baraku

jinak dobijet lze ruzne, zalezi na taky na tom jak a kolik toho s autem najezdi, muze mit pausal treba u CEZ (ted to bylo cca pul roku zadara neb CEZ nestihal zavest ty platby nahodnym zakaznikum nabijecek a porusil by tim dotacni podminky), nebo nabijet v praci, je to ruzne, s Teslou to diky SC jde prozatim o neco lepe nez s jinyma BEV, pokud tedy SC je nekde v dosahu

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 01. 2019 14:13

Saman: Nejsi náhodou z Vrchlabí? Potkávám tu jednoho s Teslou a občas parkuje u Victory Clubu.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 01. 2019 14:14

Dík za odpověď, takže čekám, že obec nemá víc než 10 tis. obyvatel.. Pak tu symbolickou cenu schápu i to jak popisuješ parkování.

Jinak ta Tesla u mně je zajímavá ještě tím, že tu stojí obvykle celé dopoledne a odpoledne rozhodně nepřijíždí po 17-té (to už by pakroval alespoň o 2 ulice dál). Dnes tu rozhodně stále ještě okolo 12-té a to dělá často.... Skoro tipuji, že ten člověk dělá z domova, nebo jen na 1/2 úvazku.

Jestli jsem pochopil tak jsi v DE koupil bazarovou Teslu. Můžeš mi jen orientačně prozradit cenu ojeté (předpokládám, že máš model S).

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2019 18:11

Skoro tipuji, že jezdí druhým autem se spalovacím motorem.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 01. 2019 00:51

To ze ani Ty ani ja nejezdime elektormobilem, neznama ze to nedelaji ostatni...

.... to auto je skoro kazdy den na jinem parkovacim miste, takze tim majitel denne jezdi.

Mne jen zajima jak to pouziva a kde to nabiji... samozrejme chapu ze najede asi par km po meste. Stejne to vsak nekde nabit musi...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  09. 01. 2019 16:17

Funkci udžování teploty může mít i spalovák, i bez bufiku.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  09. 01. 2019 13:55

Ikdy by dojez byl zázračných 999,9km. Cena "vzákladu" to stejně posílá mimo hru.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  09. 01. 2019 14:27

Desi Vas sice ta cena, ale uvedomte si ze pak budou bazarova vozitka soucasne generace stat treba 0.5mega nebo i mene s predpokladem ze baterie bude stale dalsich 5+ let ok. Pak by se s tim dalo jezdit v klidu do prace nejakych 20-30km pokud mate doma kde nabijet. Treba Vam to prijde usmevne takhle premyslet ale kdyz zdrazi benzin na 40kc nebo 45kc tak kdy nastane ta hranice na ktere zacnete hledat bazarove elektromobily ?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 14:41

Nikdy. Protože stav baterií ojetiny ovlivňovalo mnoho faktorů a nelze ho spolehlivě změřit. Tudíž stojíte před nejistotou, že akupack může vydržet další tři roky, ale také jen měsíc.
A teď si to kupte.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 17:49

a tady je nekdo chytrej, bazarova elektricka auta se rodi uplne stejnyma pravidllama jako vsechny jina bazarova auta, takze to cos napsal je blud

navic stav baterie samozrejme jde zmerit na jednotky procent

pokud by u bazaroveho auta baterie selhala behem mesice tak se to resi uplne stejne jako kazda jina skryta vada

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2019 18:01

1) Pokud odejde baterie, žárovka, klínový řemen, napínák řetězu po měsíci, není to skrytá vada. Skrytá vada musí být přítomna v okamžiku prodeje, jen o ní nějsi informován. Opotřebení akupacku není skytá vada, je to věc která nastává kvůli stáří a používání vozidla a nemáš šanci na kompenzaci čehokoliv.

2) Mohu se zeptat, jakým postupem a přístrojem chceš v autobazaru změřit akupack? A prosím buď velmi konkrétní.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2019 19:30

baterie v elektromobilech neni zarazena mezi spotrebni dily na ktere se vztahuje jen 6 mesicu zaruky (ac zakonna je na vse 2 roky i u ojeteho auta) a ikdys bazar do protokolu uvede ze je to vesmes vrak, tak to rozcupuje kdejakej zacinajici cucak v talaru

a meri to tim zpusobem kterym to dela kazdy autorizovany servis ktery ma opravneni servisovat elektromobily dane znacky ja us ve bazarove Tesly S nechal baterii otestovat v servisu Tesly pri koupi toho auta v Mnichove (servis maji na okraji Mnichova), a vystavili me protokol kde je stav jak cele baterie tak jednotlivych clanku, jeden modul kde to hlasilo hned nekolik clanku pod 50% mi na pockani vymenili v ramci zaruky mimochodem moje Tesla ma najeto puvodnim majitelem 160 tisic kilometru za 2 roky a mnou zatim necelych 15 tisic, celkova degradace baterie pred servisni vymenou jednoho modulu byla pod 4%

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 01. 2019 21:15

Jak/proc nelze? Paneboze Leda bys ojebal system/sw podobne jako se ojebava najezd atp ve spalovaku - ale tady se da predpokladat zaznam/registrace v servisu.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  09. 01. 2019 15:06

Vzhledem ke stáří vozového parku tak 0,5 milionu bez ohledu na stav baterie nikoho moc nevytrhne. Lidé totiž jako koncový uživatelé nekupují často za 0,5 nové. Natož olítané firemní něco v základní konfiguraci za pul mega.

Jinak ono pokud to lidé nebudou kupovat nové, kolik pak toho asi bude ojetého že?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 01. 2019 15:43

No nevím... dát půl mega za ojetý EV s dojezdem reálně tak 200km a ještě se strachovat v jakém stavu je baterka. To si radši koupím spalováka stejného stáří za max. polovinu nebo když chci šetřit tak Priuse nebo něco takového.

Odpovědět  |   | 
ad  |  09. 01. 2019 14:35

Jelikož stále zůstali u problémového pasivního chlazení baterií, tak je to vylepšení dost naprd.

Odpovědět  |   | 
vana  |  09. 01. 2019 15:02

Takové "detaily" jsou pod rozlišovací schopnost odborného redaktora

Odpovědět  |   | 
Fic  |  09. 01. 2019 14:49

Zůstanu zatím v autě z r. 2003. Najede pořád okolo 200km na jedno nabití, a baterky má původní. Tepelný čerpadlo k topení stačí, a nabíjím to ze zásuvky. Čím míň elekzromobilů, tím déle budu já a ostatní uživatelé EV jezdit na nezdaněnou elektriku. A tak je nepřesvědčujte. Rádi u benzínky odevzdávají škvarky eráru v podobě spotřební daně a dph, a to je dobře.

Odpovědět  |   | 
tvrdy prdy  |  09. 01. 2019 14:53

A dane na pristi rok zaplaceny mas? Nemas! Tak vidis!

Odpovědět  |   | 
LOL  |  09. 01. 2019 14:56

Kolik ti trvá dojet na Jadran?
Praha-Brno-NABÍT.
Brno-Vídeň-NABÍT.
Vídeň-Steiermark-NABÍT.
Steiermark-Karlovac-NABÍT.
Karlovac-Móře.

Ale ty určitě za ušetřené koruny lítáš na Seychelly, ne?

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  09. 01. 2019 15:07

Praha Brno nedávali po D1 ani lepší Tesly. Proto jezdily horem než se Humpolce objevila nabíječka.

Odpovědět  |   | 
tvrdy prdy  |  09. 01. 2019 15:51

U Humpolce to je vubec hodne magicke misto a objevuje se tam leccos.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 01. 2019 04:39

Ty ještě jezdíš na Jadran? To musí bejt pro tebe vrchol sezóny

Odpovědět  |   | 
tvrdy prdy  |  09. 01. 2019 16:03

Abych byl fer: Tenhle Nissan Leastek se mi skutecne libi a skvele by vyhovoval mym potrebam jako druhe auto. Bohuzel, cena je na me financni moznosti premrstena i na prvni a dokonce i jedine auto. Respektive, Nissan Leastek by v teto podobe nezvladl ukoly kladene na jedine auto. Tudiz nezbyva nez jej obsadit do role druheho auta. Pokud ale druhe auto sporada cely rozpocet na obe auta, tak jeho porizeni nedava smysl. Bud tedy musi pokrocit v technice tak, aby mohl byt jedinym autem a nebo slevnit o cca 50%. Nejlepe ovsem oboji soucasne, coz je ale asi jen zbozne prani.

Odpovědět  |   | 
...  |  09. 01. 2019 22:40

Elektro auta jsou zajímavá, ekologická sice nejsou, ale ve městě a pro toho kdo jezdí krátké trasy smysl mají. Bohužel pořizovací cena je zcela mimo realitu. Navíc i bohatí Norové mají často Teslu jen do prace a jako druhe auto na delší trasy Bmw, Audi atd.... ke,bych měl volbu Tesla nebo Mercedes S, tak ten Mercedes s V8.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 01. 2019 04:48

Tys tak chytrý, že tys spapal Šalomounovou hovno.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 01. 2019 09:03

Elektroauta a hybridy jsou ekologictejsi tim, ze v huste obydlenych aglomeracich (zacpy, popojizdeni, studene starty atp) nechrli do okoli lidem pod nos sracky jako klasicke spalovaky. Neni problem, aby nakladani s bateriemi (i nepouzitelnymi) reguloval zakon podobne jako napr. jaderne palivo/zarice a direktivne urcil zodpovedne subjekty.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2019 09:37

Ovšem zákon to už reguluje a odpovědné subjekty stanovuje. Že nedochází k likvidaci, ale pouze skladování, je už čistě ekonomický problém.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 01. 2019 20:08

Vyhorele jaderne palivo se zatim taky jen (mezi)skladuje. Dulezite je, aby to bylo bezpecne a aby se to 'neshipovalo' jen tak do zemi 3. sveta a po nas potopa.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 01. 2019 04:54

Takhle se má vylepšovat elektromobil! S normálně velkou baterkou přijdou o 2 roky pozdějc a kapalinový chlazení se opět vyprdnou i když s tím byl zásadní problém u všech dosud vyrobených verzí. Čekání na Rapidgate 3? Holt samozvaní lídři elektromobility se snaží seč můžou.

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  10. 01. 2019 15:01

To je někde uzákoněno že EV musí být hnusný, nebo to výrobci dělají schválně aby každý na první dobrou poznal že se jedná o elektromobil?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 53 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 227 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A