Takhle se má vylepšovat elektromobil! Leaf e+ má 160 kW a ujede 363 km

Větší dojezd, více koní, vyšší maximální rychlost, lepší infotainment. Nissan na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas ukázal, jak se vylepšuje auto.

Nissan Leaf je nejprodávanější elektromobil současnosti. Největší oblibě se těší v Americe, své majitele si ale našel i tady. Jen za loňský rok se ho u nás registrovalo 123 kusů a stal se tak v Česku druhým nejoblíbenějším elektromobilem nižší střední třídy, hned po e-golfu (260).

Co ho však po celou dobu produkce trápilo, byl dojezd pouhých 243 kilometrů. To sice stačí na denní popojíždění, ale na nějakou delší trasu to nebylo. Tento problém však nyní Nissan vyřešil, když na právě probíhajícím veletrhu elektroniky CES v Las Vegas představil modernizovaný Nissan Leaf e+.

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Nissan plánuje uvést nový elektromobil. Půjde o Super Leaf s vyšším dojezdem?

Lístek dostal novou baterii, původní 40 kWh nahradila silnější o kapacitě 62 kWh. Dojezd se tak zvýšil z 243 km na 363 km, což je pořádná porce navíc. Vylepšení ale neunikl ani samotný elektromotor, ten se nyní může pochlubit výkonem 160 kW a točivým momentem 340 N.m. Oproti 110 kW a 320 N.m v původním Leafu je to znatelný skok kupředu.

Díky upgradu v oblasti motoru a baterie je teď japonský elektromobil schopen vyvinout větší maximální rychlost. Podle slov automobilky je maximálka větší o deset procent, to znamená, že nyní činí 158 km/h. Pružná akcelerace z 80 km/h na 120 km/h je o 13 procent rychlejší.

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Větší baterie by se samozřejmě déle nabíjela, proto je Leaf vybaven novým systémem Quick Charging System o výkonu 70 kW, který lze připojit i do 100 kW nabíječky. Ta je ale v Česku bohužel zatím jen jedna a není veřejně přístupná.

Změnou prošel i infotainment, který má nyní o jeden palec větší displej, což dělá rovných 8 palců. Nissan Leaf e+ se bude standardně dodávat s plejádou asistenčních systémů, jako jsou hlídání jízdního pruhu, nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu, hlídání ostatních vozidel při couvání (RCTA) a kamery po všech stranách vozidla.

První elektrický Nissan nebyl Leaf. Od 70 let staré Tamy se můžeme učit i dnes

První elektrický Nissan nebyl Leaf. Od 70 let staré Tamy se můžeme učit i dnes

Vylepšeného Leafu se jako první dočkají na domácím trhu v Japonsku, kde se začne prodávat již během několika týdnů. Následovat bude Amerika a v Evropě se dočkáme v polovině letošního roku. Cena zatím nebyla stanovena, počítejte ale s cenou okolo milionu korun.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků