Cena se mi zdá přiměřená, ale stejně bych dal raději přednost zábavnejsimu BMW i3s. Pokud se pozastavujete nad cenou milion+ za hatchback, dovolil bych si připomenout, ze třeba Audi RS3 zcela hravě přeskočilo v určitých konfiguracich dva miliony (totéž platí o M140 i AMG A45). Proste za techniku se platí peníze. Nechme to na reálných zákaznících. Rozhodne si o nich nebudu myslet, ze jsou to debilové.
Já ti nevím, mě i3 nijak hravá nepřišla, naopak, na uzoulinkých eko gumách byla na limitu jednoduše nedotáčivá už v rychlostech, kde by normální hatch frčel jak po kolejích a v rychlostech nad 110 km/h v přímém směru plavala a musel být neustále korigován směr. Takže ze zábavnosti zůstává jenom působivý průběh zrychlování jako u všech elektroaut. Spíše bych řekl, že byla nadprůměrně i nad mé očekávání u malého auta komfortní ve městě i na rozbitých okreskách a na poměry malých aut s hezky udělaným interiérem.
Hm, i3 je podvozkově divná. Je velký rozdíl, když se jedna o upravenou verzi i3s. Tam těch 115 tisíc navíc konstruktéři proměnili v daleko lepší chování na okreskách.
Tuhle jsem koukal na autosalon a měli tam Nissan leaf v testované ceně 900tis. Nedalo mi to a porovnal jsem si to s novým Rapidem style 1.0 81kw za 388tis. podle ceniku škoda.Rapid jsem zvolil jako auto co by mi pro moje užívání vyhovovalo.Rozdíl mezi pořízením je půl mega což při ceně 32kč/l benzínu je při spotřebě 7l/100 cca na 250tis km. To najedu za 10 let. To je za ideálního stavu bez poruch a výkyvů cen PHM. Po záruce bych to dal případně do plynu. Srovnáni jsem si delal pro a podle sebe jako prumernej Čecháček. Elektropohyb se mi moc líbí a fandím mu, ale zatím na to nemám.
Jo to jak píšeš, zatím se to prostě nevyplatí, až bude auto jako Leaf stát 500tis, bude to ok. Před rokem a půl jsem si sice pořídil hybrida za 800tis, ale to už je SUV..,pro mě dát přes milion za auto typu "Hyundai i30" mi nepřijde adekvátní..nehledě na pakárnu s nabíjením
Pánové Tykač, Křetínský a další (majitelé řady uhelných elektráren v ČR) děkují všem průkopníkům elektromobility a prosím nezapomeňte připomenout svým poslancům aby pro ně odhlasovali výjimku z emisních limitů aby mohli i nadále v klidu z.a.s.í.r.a.t tuto zemi prašnými částicemi, rtutí, oxidy dusíku a dalšími ekoprodukty.
Ty troubo prober se z diskotéky, každej rok tu vyvážíme 20 terawatthodin elektriky za pakatel do zahraničí, dalších 20 terawatthodin sežerou rafinérie aby mohly rakovinomety vůbec jezdit a ty si tady trháš žíly kvůli 2000 elektro aut, který odlehčujou nočním přebytkům? Pokaždý vyvezem celej Temelín, někdy i 2 a ty si spokojeně chroupáš tu svojí rtuť a prach z uhelek a ani nepípneš. Ty si tak hloupoučkej jak daleko vidíš. B-]
Jak je to s co2, sazema a podobnejma blbostma je mi celkem u zádele.Spousta fosilnich čadilů, si ráda při každým tankování zadotuje stát nemalým obnosem spotřební daně a dph z toho všeho. Já jsem ortodoxní neplatič zlodějských poplatků, a tankuji na MVE a FVE. Když si to někdo neumí spočítat, taxe mu nedivim, že mu elektrika nevoní. Mě to dělá za rok slušnej obnos, a zrovinka dneska, jako každý rok, jsem u moře, a užívám přebytků. Vrátim se na konci února, a to už bude zima mít na kahánku. Auta mě stála 280 a 360 tis, a kecy o kleklejch baterkách si mohou vypravět právě jen ti fosilové... Tak šup k benzínce odevzdat škvarky do eráru, já se na pláži zrovna otáčim na druhou stranu....
Diskutéři zapomínají na základní fakt a to ten, že elektroauta se rozšiřují jen na základě nařízení nevolených, samozvaných úředníků. Neprosazují se v čistém konkurenčním prostředí. Bez direktivního prosazování by se zcela nekonkurenceschopné elektroauta vůbec neprosadila a vůbec bychom se tady o nich nebavili.
Není to pravda. :) Elektromobily se prosazují na trhu i bez dotací, jen to trvá déle než s dotacemi. V ČR nijak výrazné dotace nejsou,přesto prodeje elektromobilů stoupají.
Netrvá to déle, trvá to věčnost, vloni se v ČR zaregistrovalo 700ks nových el. aut. Tedy 0,38% všech nových aut. Slovy nula celá třicet osm setin procenta.
A teď mi řekni , kolik se v ČR prodává elektromobilů, kolik z nich je skutečně k dostání ve zvolené výbavě, kterou chceš a kterou nabízí? :)Na to, že jde stále o počátky elektromobility, jde celkem o úspěch. Jen Tesla Model 3 má minimálně 800 rezervací. Jakmile zde bude k dostání více elektromobilů v podobné cenové hladině, prodeje budou o dost vyšší.A co se věčnosti týče, mrkni na prodeje elektromobilů za poslední roky. V roce 2016 se prodalo něco přes 260 elektromobilů, V roce 2017 to bylo už 387, 2018 - 703 ks.Jasně, elektromobily se u nás vůbec neprodávají :)
Modelů, velikostí a modifikací elektroaut je v ČR k dostání hromada, rozhodně daleko víc než by odpovídalo minimálním prodejům. Jediné co může zvednout prodeje na nějakou statistický významnou hodnotu jsou masivní dotace. Je to vyzkoušené a ověřené v řadě zemí, když dotace jsou, tak se nějak kupují, když skončí, tak se trh s elektromobily zhroutí, viz třeba Dánsko.
Právěže to tak moc pravda není. Teď už to možná neplatí, ale minimálně jeste nedávno byl strašný problém vůbec sehnat např. Ioniq
Ionig není jediná elektra na trhu. Aut na plyn se prodává podobně málo jako elektromobilů a modely na plyn lze spočítat pomalu na prstech jedné ruky. Je to logické, když se někde prodá 700 aut, tak není únosné aby na trhu bylo hodně modelů.
Výrobci nejsou pitomci a vědí, že na nedotovaném trhu nelze s minimálními čísly prodejů dosáhnout profitability. Drtivá většina elektromobilů se prodává na silně dotovaných trzích, takže svou nabídku orientují prostě tam. Čína (tam se prodá víc než polovina všech elekter), Kalifornie možná to Norsko a pak vcelku nezájem. Je to přesně stejné jako se solárem nebo s větrníky, když se dotuje, tak se kupuje/staví, když se nedotuje, tak salám. Prostě typický dotační business.
Plus celkově tyhle nové auta nemají nastavené moc velké výrobní čísla, takže zájem převyšuje nabídku. (I-pace,ale třeba i ta Kona). Takový Opel Ampe-e neboli Chevy Bolt tuším není k dispozici doteď,přitom v USA se prodává dva roky, u nás by se taky zájemci našli.Jen prostě mají automobilky nastavený takhle pravidla, aby jich nevyrábělo více než musí, nechtějí přerod k elektromobilitě. :)Uvidíme, co VW, ale i ti nemají prvotní cíle nijak zvlášť vysoké. U ID mají tuším taky cíl 50 tis./rok
Nechce se mi pátrat po ceně Tesly 3. Když to tak chválíš, měl jsi napsat tu výhodnou cenu. Mi se tedy výhodná nezdá, pokud platí tohle.https://www.czechcrunch.cz/2018/12/tesla-zverejnila-... ... "Aktuálně v konfigurátoru vozy ukazují dostupnost během února příštího roku. Cena nejlevnější konfigurace například v Německu začíná na 57 900 eurech, tedy necelém 1,5 milionu korun, za verzi Long Range s dojezdem 544 kilometrů na jedno nabití. A 68 600 eur, respektive necelých 1,8 milionu korun, stojí verze Performance s dojezdem 530 kilometrů. Cena samozřejmě nezahrnuje veškerou doplňkovou výbavu, jako například pokročilé funkce Autopilota. Cena se zároveň v jednotlivých zemích liší, především kvůli státním příspěvkům."A pokud se kalkuluje s dotacemi, tak to je obyčejné svinstvo a křivení trhu, na které budou doplácet ti, kteří ani tak na cenu Tesly 3 nedosáhnou. Dotace jsou všeobecně svinstvo.
Základní verze stojí 35 tisíc euro. To,že zacnou první prodávat dražší modely, protože ten nejlevnější bude k dispozici zhruba až za půl roku, je už věc jiná.
V zemi, kde není pro elektromobilitu žádná podpora a ještě je každý majitel elektroauta kritizován a napadán ze strany zaostalců je to dost velký úspěch.
To je největší a naprosto brutální lež. Obrovská podpora elektoaut spočívá už v tom, že platí obrovsky dotované ceny za energii a dokonce někde i žádnou. Očekával bych, že ti zazobanci co si koupí drahou elektrokáru budou důsledně vyžadovat férovou cenu, ale ono né, vychcánci co si koupí teslu si chrochtají, že to mají zadarmo.Proč by občané z daní měli platit někomu za to, že chce jezdit elektroautem. K tomu není důvod.
Dotované ceny? A kde, prosím? Já že bych se k tomu taky přidal.
Jakmile existuje stojan, kde můžeš přijet kdykoliv a odebírat okamžitě 50-100kw tak za to musíš zaplatit cenu, která tomu odpovídá i na trhu. Je to špičková energie k dispozici kdykoliv a kdekoliv. To není např. 2kč/kw, ale 20-50Kč/kw. A ten rozdíl je dnešní dotace, kterou ti platí ostatní zákazníci sítě. Takže už dnes je dotace ceny na stávajících stojanech brutální. Navíc cena neobsahuje daň z paliv, kterou se platí údržba a stavba silnic, po kterých elektrokáry jezdí a to je taky dotace. Elektrokáristi jsou v tom černí pasažéři jak v síti tak i na silnici.
Ty joudo, bez brutálních dotací by se v Americe okamžitě zavřelo 45 % ropnejch vrtů a 95 % uhelnejch elektráren, zemědělci by žrali hlínu a galon benzínu by reálně stál 10 $ ani by si nemrk. Prober se z diskotéky a přestan žvanit pomatený bláboly. Ropu v Americe už sponzorujou 100 let B-]
Netřeba trpět stihomamem, proč by byl napadán? Nikdo si jich nevšímá a drtivé většině národa jsou elektroauta i jejich majitelé srdečně ukradení.
Doporucujem autorovi clanku, aby si skontroloval jednotky energie...
To je cena za jejich "zelenou ekologii" kde el. je hodne i z uhelnych elektraren. At zije EU.
a palivo se asi rafinu diky cemu, diky kouzlim to asi nebude, spis diky elektrine z uhli B-]
Neboj vono uhlí do elektrárny zase přiváží naftvý lokomotivy, nebo lodě. A rypadlo na těžbu taky funguje na pár MWh elektřiny.
Panove, je velikou skodou, ze jeste nikdo nevymyslel pohon na blby kecy. Tech je vsude kvanta, jsou uplne zdarma a nikdy nedojdou. Prosim, neberte to osobne, je to skutecne mysleno tak nejak vseobecne.A kdyz by bylo v nadrzi necekane sucho, sam ridic si tech blbych kecu vyrobi az az. Uz jen proto, ze mu doslo palivo. ;-)
Je důležité Šamanovi připomínat, odkud se bere energie pro ty super ekologický elektroauta.
Ona totiž těžba ropy,rafinace a následná doprava paliva na benzínky je naprosto ekologická bez jakékoliv zátěže životního prostředí.
Ne není ekologická, stejně jako není ekologická těžba ropy v USA, rafinace a následná doprava do amerických tepelných elektráren a stejně jako není ekologická těžba a doprava plynu do německých tepelných elektráren až z Ruska. Ekologické je chodit pěšky.
Chci vidět jak půjdu z Prahy do Brna pěšky v rámci jednoho dne :D Studie ukazují , že elektromobil je minimálně o třetinu ekologičtější z hlediska emisí než srovnatelná spalovací konkurence i v zemích, kde je silné zastoupení fosilních paliv v energetice.Což znamená, ve státech typu Norsko, nebo i klidně ČR (kde uhlí je v energetickým mixu tuším zastoupenou zhruba z 40%), je elektromobil ještě více ekologičtější. :)Jakýkoliv výrobek lidí, jakékoliv užívání čehokoliv, má nějaký dopad na životní prostředí. Jde o to zařídit, aby ten dopad byl co nejmenší a neničil zbytečně naši planetu. Na druhou stranu, elektromobilita v osobní dopravě nás sama o sobě nespasí.
Šel by jsi 5 dní a 5 dní zpátky. A co jako, zbořil by se kvůli tomu svět? Naopak ty bys byl zdravější a planeta také.
Zbořil, za 5 dní bys vydejchal a vyprděl daleko víc CO2 a skleníkovejch plynů než za za půl dne :-D
Přitom paradox je, že EU se podílí jenom zlomkem na generování CO2/oteplování planety. Pět zemí způsobuje 60% celosvětových emisí CO2 (Čína, USA, Indie, Rusko, Japonsko) a ty na nějakou zelenou ekologii z vysoka s€rou. EU dosáhne jediné věci, totálně doj€be vlastní průmysl a bude se jednoho dne hodně divit, ale to bude pozdě.
V těchto zemích žije 45% populace země. Překvapivě mají větší produkci CO2 než Afrika. Ať se vám to líbí nebo ne...elektromobily jsou budoucnost. A EU tlačí na výrobce stejně jako Čína, protože hrozí že zaspi (zejm. VW který by prodával naftu ještě 50let).Fakta: před 10 lety jste za Mega dostali ion, Miev atd s odjezdem ca 100km. Od R. 2000 klesla cena baterií do elektroaut 6x. Pokud bude pokles pokračovat, v 2030 bude Elektro levnější než spalovací pohon. Pokud nebude, tak později.. (Už nyní vychází celkové náklady vlastnictví - vč. Servisu a paliva výhodněji pro elektromobily) . Generace auta se produkuje v průměru 8 let, vývoj trvá podobné. Spočítejte si.. Kdy by měly automobilky přicházet s elektroaut, aby byly konkurenceschopné...Zkonfigurujste si Škodu superb s. 200+hp v automatu (ca 1mil) a srovnejte to se základní Teslou 3 - 1.2m. Pak si dorovnejte výbavu..o autonomní řízení Superbu.. :) a jste na stejných penězích. Jen Superb bude v palivu jezdit za 10l tj 3kc/km a tesla pod 1Kc (20kwh a 5Kc, při tarifu elektromobil mene) . Takze po 200.000km ušetříte na půl novyho auta... A to už teď.
A zapomněl jsem, která automobilka má schválené autonomní řízení do provozu? Já myslím, že žádná a dlouho ho mít žádná nebude. Tak proč to tady taháš?
Trochu jsi mne rozesmál. Vysvětli největší skupině lidí v Česku, že i když mají finanční problém koupit nové auto za půl mega, že jsou tak uvědomělí a časem se jim to vrátí i na provozu, ať si zajdou koupit elektroauto za milión a více. Ty jsi tedy dobrý Komik. Ten cenový rozdíl nikdy na tom autě v penězích, v pohonných hmotách, neprojedou. Když budu uvažovat o průměrném nájezdu 15 000 km ročně, tak je to za benzín cca 29 000 Kč. Kolik roků můžou jezdit, než projezdí rozdíl přes 500 000 Kč? To už dávno to auto nebudou mít.
Když má člověk sotva na novou Fabii, těžko bude uvažovat třeba o nový Audi A6. :)To samé je, co se týče elektromobilů.Tesly jsou celkově hodně konkurenceschopné vůči srovnatelné spalovací konkurenci. Jde o to srovnávat srovnávatelné, nikdo, kdo chce auto na přesun z bodu A do bodu B a je naprosto spokojený s Dacií za 190 tisíc, si nebude chtít koupit x krát dražší auto, které pro něj bude mít tu samou funkci, nemá to pro něj význam. Ovšem, ne každý je takový. :)
Plně nechápu, cos tím chtěl říci, ale pokud to myslíš tak, že já přirovnávám něco k čemu nemám, tak rozhodně ne. Nissan Leaf je auto nižší střední třídy a tady je informace, že si jej můžeš koupit minimálně za 1 049 000 Kč. Ano, jsou tam fičury, které v autech se spalovacími motory nejsou. Také se bez nich dá naprosto bezproblémově žít, například, že si dopředu vyhřeji v zimě kabinu, ale ta výhoda trvá buď chvíli jízdy ve studeném autě, nebo, že si auto nastartuji a chvíli počkám, vyhřívané sedačky, volant, skla, to po nastartování mám dostupné prakticky hned. A zimy již nejsou co bývaly. Jenže když si koupím auto za cca polovinu, tak můžu mít v podstatě vše, co potřebuji, navíc stále větší dojezd, rychlejší doplnění pohonných hmot... a cenově provozem nedoženu cenu elektroauta, když Komik uvádí 8 let, nebudu muset dát tolik peněz najednou, případně přeplácet na leasingu...Samozřejmě, jsou lidé, kteří bezmezně věří v elektroauta s akumulátory a také, kteří si to koupí, neboť neboť si myslí, že je čeká něco jako jiná, lepší, liga a ti, kteří si to mohou dovolit, neboť mají na kdejakou ptákovinu.A pokud se jedná o propagandu Komika, tak který Superb jezdí za 10 l/100 km? http://www.auto.cz/test-skoda-superb-2-0-tsi... ... Pokud pojedu se Superbem stylem za cca 10 l/100 km, tak ta Tesla stejným stylem moc daleko nedojede. A to se jedná o benzín, ale stále jsou i dieselové auta pro velké nájezdy. Párkrát jsem natrefil Teslu na dálnici, vysvětli mi, proč úzkostlivě dodržoval řidič dálniční maximálku, když kolem něj jeli všichni rychleji, že by dojezd? A ty si opravdu myslíš, že budou elektroauta mít stále různé výhody, nízkou cenu elektřiny...? A kde si myslíš, že se budou líhnout peníze, které má nyní stát z pohonných hmot, když by lidé přešli na elektřinu? Musíš si uvědomit, že tyto výhody mají právě kvůli existenci spalovacích aut, že fungují na jejích úkor. A jak se odrazí zdražení elektřiny, od nového roku, o 10% v provozu elektroaut s tím, že výhled je stále zdražování?
Který superb jezdí za 10l/100km?Tyto:-D https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/400-... ...
Na to jsem tady již odpovídal. Tahle stránka je jen informace, kolik kdo spotřebuje pohonných hmot, ale neřeší, za jakého jízdního stylu. a zrovna tady rozptyl 6,5 l/100 km jen ukazuje, že to je opravdu naprosto nepoužitelné, že mnozí jezdí hodně nad limity. Jak dlouho vydrží takto jet Tesla, kolik km takovým stylem ujede, než ji dojde šťáva?
Tady máte 567 řidičů s půměrem 8.49 https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/400-... ...
A o čem to vypovídá, jen že je to průměr. Opakuji, to není o stylu jízdy, ty to opravdu nechápeš? Je to asi takto, mám Focus a průměrnou spotřebu, dle tankování, asi 7 l/100 km, jezdím nad limitem, rozhodně nejsem brzda provozu, spíše rychlejší. A teď mi vysvětli tohle:https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-F... ... Pokud je průměr 7,45 l/100 km, tak to už musí být závodník, nebo má hodně těžkou nohu. To vůbec o ničem nevypovídá. Pokud mám více ježdění mimo město a delší trasy, tak jezdím svižně a bezproblémově za 6,2 l/100 km. Je to jen obyčejná statistika spotřeby a nic víc, nemá to žádnou vypovídací hodnotu.
Co má pro vás větší informační hodnotu průměr několika stovek řidičů nebo jeden "klobouk či pirát"V německu je větší podíl dálnic, takže ta průměrná spotřeba bude vyšší než na našich okreskách,u mých vozidel je to rozdíl do půl litru, mám cca.50% dálnice 40% okresky zbytek město, pokud nebudu jezdit dálnice budu o litr níž.PS.spotřeba je počítaná vetšinou za rok podle odebraného benzínu a ujetých km, palubáky u některých výrobců zkreslují klidně i o 1l/100km, u mého současného auta cca 0.2l
A kolik z těch to tam píše, kde jezdí? Pokud budu lítat kolem komína, znám jednoho, který jezdí Superbem do práce, asi 1 km jízdy každý den, nevyjede ani mimo město. Takový když to tam napíše, to budou údaje.Na tom příkladu s Focusem jsem jen ukázal, že tam je hodně lidí, kteří se asi s radostí oddávají hodně nadlimitní rychlostí, případně jezdí snad stále jen po městě, jinak nechápu tu výši spotřeby a vůbec bych se nedivil, že to tak je i u toho Superbu. Při spotřebě nad 7.5 l/100 km budu jezdit tak o minimálně 30 km nad limit okresek, tedy prakticky dálniční rychlostí a předjíždět hlava nehlava.
Je to 71 řidičů s průměrem 10.28l/100, dlouhodobá, celoroční reálná spotřeba podle odebraného benzínu, proti 1 řidiči,který to měří podle ukazatele na palubce během krátké doby pracujícího pro auto.cz o jehož nestrannosti si nedělám iluze :-D Jde o to cčemu věříte víceB-]
Muzu vědět, proč do tématu “nenávist k elektroautum - část 2134” pleteš porad ekonomiku pořízení a provozu a ekologii? Není to taky trochu o fantastickém zážitku z jízdy?
A kdepak jsi přišel na nenávist k elektroautům a něco o ekologii, kde o tom píšu? Neměl by sis to ještě několikrát přečíst, než mi tohle napíšeš? Jen jsem psal o tom, že pro naprostou většinu lidí je v současnosti pořízení elektroauta ekonomický nesmysl a pro mnohé cenově naprosto nedostupná záležitost. To nemá nic společného se zážitky z jízdy. Nějak jsi zapomněl, že zdaleka ne každý si může dovolit, v tomhle směru, to, co ty a pořídit si několik aut a nějaké další pro potěšení z jízdy. Pro mnohé je to koupě na hodně let, stačí se podívat na stáří vozového parku.
Ale tady přece vůbec nejde o mě. To je nepodstatné, jestli komentář napíše nějaký stealth nebo Franta Vomáčka s Peugeotem 206. Tady jde primárně o to, ze většina lidí má pocit, ze důvody pořízení těchto drahých strojů jsou buď ekologické nebo ekonomické. Ale zapomíná se na ty emoce, které jsou s tím spojené. Kamarád taky netušil, ze si objedná i3, dokud se v tom nesvezl. Proste je to tak silné pouto, tak velký zážitek, ze pro některé lidi to znamená ve finále podepsání objednávky a nad cenou elektřiny, nebo fixním náklady nepřemýšlí v prvé řadě (resp muže to být jen doplnění těch důvodů). Tyhle emocemi nabité elektroauta si někteří vybírají srdcem. Ja chápu, ze každý druhy petrolhead oponuje zvukem motoru, ale ten “atmosférický” přísun výkonu a dynamika jsou proste zábavné.
Ano, takhle se to dá pochopit, ale samozřejmě u lidí, které netlačí ekonomická stránka této koupě a navíc budou mít "zálohu", tedy další auto, které splní požadavky, které jsou elektroautu zčásti "zapovězeny".To by ses divil, že je podstatné, kdo takový komentář napíše. Od Vomáčky s Peugeotem 206 to rozhodně nečekej.
45% obyvatel ničí ze 60% zemi. A navíc jsou to státy, které odmítají a blokují jakékoliv dohody na snížení CO2 a i od těch nejbenevolentnějších odstupují.Pokud bude elektro tak strašně výhodné jak se snažíš popisovat, tak si jej kupci najdou sami. Lidé nejsou hlupáci, co si neumí spočítat kolik je dvě a dvě.
Nekde prevazuje uhli, jinde jadro a jinde hydro (resp obnovitelne)...
No hydro a další obnovitelné zdroje převažuji jen ve velmi málo zemích, navíc s malou spotřebou. V celosvětovém mixu výrazně dominují neobnovitelné zdroje, tedy uhlí, plyn, ropa, jádro.
IEA tvrdi neco jineho www.iea.org
Nelži, tvrdí to samé, uhlí, ropa, plyn jsou absolutní základ.https://www.iea.org/statistics/kwes/supply/...
Bavime se o EU, ktera za vsechno spatne u nas muze ;-) Mrkni na kombinaci obnovitelne zdroje + jadro v EU + vyhled 2020.
Tuny vypouštěného CO2 v Číně a to nejen kvůli obrovskému objemu spalování uhlí a plynu při výrobě el. energie, ale i kvůli používání zakázaných látek v chemickém průmyslu jsou pro nás stejně devastující jako CO2 vypouštěný při výrobě el. energie v Počeradech nebo v Temelíně. Takže bavit se izolovaně o EU nemá vůbec žádný smysl.
Souhlas, ale opkauji po x-te, kritizovala se EU, tudiz argumentuji udaji pro EU. Nvic protoze klima (a vsem kolem) je globalni, nechame si kvuli Cine a dalsim u nas doma foukat do xychtu sracky z vykuchanych resp neservisovanych aut, protoze to stejne nema cenu? Zarny priklad, jake zlo na nas vsech napachali komousove a posleze i polistopadove skolstvi a vlady.
Studenti ČVUT v rámci studentských prací, kdy měří na dálku spektrometricky zplodiny spalování z různých zdrojů znečištění zjistili (konkrétně u elektrárny v Mělníku a u spalovny Malešice), že používají předepsané filtry pouze v době, kdy je k nim ohlášená oficiální kontrola ( u nás platí zákon, že nelze u těchto provozovatelů provést přepadovou kontrolu, ale jedině dlouho dopředu oznámenou) a mimo tyto dny (tedy po většinu času) nás obšťastňují zcela nadlimitními dávkami všeho, od dioxínů přes prachové částice až po NOxy. Takže úplně stejná obdoba vykuchaných v filtrů v dieselech (když jede majitel na STK tak tu záslepku EGR ventilu vyndá) ale ve velkém, ofiko je všechno OK (měření dieselů při homologaci, měření elektrárny při kolaudaci), ale skutečnost je úplně jiná, mnohonásobně horší. Takže si můžeš vybrat jestli máš raději sračky z Mělnického komína nebo z výfuku starého dieselu. Problém není vůbec v tom jestli jezdit na elektřinu z uhlí nebo přímo na naftu, ale v neukázněnosti a minimální snaze něco přísně kontrolovat a trestat (v případě těch dieselů by musel stát potrestat své voliče a to neudělá protože volby a v případě těch Malešic nebo Mělníku by musel potrestat sám sebe a to neudělá, protože kapr si rybník sám nevypustí).
Spalováky prskaj jedy nejen z vlastního vejfuku, ale zároveň z komínů elektráren protože rafinérie jsou skoro nevětším žroutem elektrický energie u nás.
Prosim, uvedte relevantni zdroj techto informaci.
Nadava se na EU, takze beru v potaz aktualni a vyhledovou situaci v EU.
Tezka volba: Leaf 3.ZERO e+ za 1 199 000 Kč nebo BMW 420i Gran Coupe s automatem za 1 119 066 Kč. :-|
Přepokládám, ze slušné postavená 420i rozhodne 1,1 stát nebude. Očekávej hodně před 1,5 mega.
Proč těžká? Pokud chceš auto jako universální prostředek dopravy, tak není nad čím přemýšlet, jednoznačně to BMW. Pokud ti stačí lítat kolem komína virtuálně uvázaný šňůrou k zásuvce a nevadí ti za to vypláznout stejné love, tak si kup Leafa.
Tezka volba maximalne pro toho, kdo na to nema a nebude mit. Jinak si totiz normalni clovek poridi to, co mu vyhovuje, se mu libi. Zajimave je, ze nikdo neresi hodinky za 5 tisic a 500set tisic, spotrebak za par tisic a par desitek tisic, spalovak ze pul nebo za 5 mega, ale jakmile jde o ev/hybridni auta...
Nenech se vyrusovat ze sveho klidu a klidne porovnavej Leaf 3.ZERO e+ treba i s hadraplanem.
Na mobile.de je to BMW jiz za 33999 EUR = 870 530,80 CZK!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.