Nissan Leaf e+ už má české ceny. Pod milion nejde, i tak si musíte pospíšit

Modernizovaný Nissan Leaf je ukázkou toho, jak se má vylepšovat auto. České zastoupení značky nyní spustilo první objednávky. Pokud se vám líbí, pospěšte si. Nebudou!

Inovovaný japonský elektromobil v Česku dostal dvě edice - Leaf 3.ZERO a Leaf 3.ZERO e+. Představení vylepšeného lístku pro vás máme zde, takže jen ve zkratce to nejpodstatnější: Vyšší výkon 160 kW (217 k), možnost 100 kW nabíjení, o 55 % větší kapacita baterie (64 kW). Psali jsme také o dojezdu 363 km, podle evropské metodiky WLTP to ovšem vychází na příjemnějších 385 kilometrů.

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Výše uvedené parametry platí pro silnější verzi Nissan Leaf 3.ZERO e+, základní Nissan Leaf 3.ZERO si ponechává stejný výkon a dojezd, jako loňský model. To znamená 40 kW baterii, výkon 110 kW (150 koní) a dojezd 270 km. Navíc ale dostane například větší osmipalcový infotainment a inovovaný balíček bezpečnostních asistentů ProPilot.

Cena za Nissan Leaf 3.ZERO byla stanovena na 1.049.00 Kč. Limitovaná edice Leaf 3.ZERO e+ pak vyjde na 1.199.000 Kč. Jsou to víceméně konečné částky, vozy jsou více než dobře vybavené již ve standardu, a tak už není moc co připlácet.

Takhle se má vylepšovat elektromobil! Leaf e+ má 160 kW a ujede 363 km

Takhle se má vylepšovat elektromobil! Leaf e+ má 160 kW a ujede 363 km

Limitovanou edici e+ lze si můžete vybavit automatickým parkovacím asistentem za 30.000 Kč. Pak tu samozřejmě budou příplatky za individualizaci, kde si nově za 29.900 Kč můžete vybrat dvoubarevnou karoserii. Záruka na baterie zůstává stejná, osm let s omezením na 160.000 kilometrů. Standardní záruka je na 3 roky (100.000 km). Částku 12.400 Kč pak připlatíte za její dvouleté prodloužení.

Vozy je již možné objednávat, první kusy edice Leaf 3.ZERO se dostanou k zákazníkům v květnu letošního roku. Majitelé edice Leaf 3.ZERO e+ si budou muset počkat o něco déle, s elektromobilem se podívají až na letní koupaliště. Zájemci o Nissan Leaf 3.ZERO e+ si ale s objednávkami budou muset pospíšit, pro Evropu bude vyrobeno pouze 5.000 kusů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků