Dvoustopý motocykl? I tak by se dala popsat studie Land Glider, kterou si u Nissanu připravili pro blížící se autosalon v Tokiu.
Land Glider by měl být extrémně hospodárným městským vozidlem a na první pohled připomíná jakýsi klenutý kluzák. Běžný volant byl nahrazen čímsi, co bychom hledali spíše v moderním tryskovém letadle a co přední kola ovládá elektronicky, bez pevné mechanické vazby. Mezi další specifické rysy patří dva rozložité displeje, druhé sedadlo za tím řidičovým a komfortní čalounění kvalitní kůží.
Jak je patrné ze snímků, zasedací pořádek vychází ze zvyklostí běžného motocyklu. Nissan Land Glider, tedy skutečně jakýsi pozemní kluzák, navíc dojem z jízdy jakoby jednou stopou umocňuje svými náklony do zatáček, a to až do výše 17 stupňů.
Tyto náklony zajišťuje pokroková elektronicky řízená soustava, jež pro svoji práci během jízdy zohledňuje aktuální rychlost, úhel natočení „volantu“ a skutečnou odchylku od přímého směru. Díky tomu má byt schopna průběžně počítat výši náklonu potřebnou pro bezpečný průjezd zatáčkou a řidič tak údajně může ostře měnit směr v takřka jakékoli rychlosti. Spolu s vozem se naklání i kola, jež obouvají pneumatiky motocyklového typu.
O pohon Land Glideru se stará dvojice elektromotorů uložená v zadních kolech a napájená z li-ionových akumulátorů, jež se pro co nejvýraznější snížení těžiště nachází pod podlahou. Ještě důležitější však je, že disponuje bezkontaktním napájecím systémem blíže neupřesněného typu, díky kterému jej bude podle vyjádření automobilky možno dobíjet z takřka jakéhokoli zdroje elektrické energie. Konstruktéři sáhli pro inspiraci v motocyklu vzhledem k prosté úvaze, že bezmála 50 % současné populace žije v centrech velkých měst, kde ocení spíše menší a hbité vozíky.
Plány Nissanu pro sériovou výrobu studie Land Glider nejsou známy, ale podle výrobce má tento vozík jasně naznačit, jakou cestou se budou nové malé Nissany ubírat. Land Glider je dlouhý 3 100 mm, široký 1 100 mm a vysoký 1 415 mm, rozvor náprav činí 2 180 mm.
Nissan Land Glider