Nissan Land Glider: podivuhodnost pro Tokio

Dvoustopý motocykl? I tak by se dala popsat studie Land Glider, kterou si u Nissanu připravili pro blížící se autosalon v Tokiu.

Land Glider by měl být extrémně hospodárným městským vozidlem a na první pohled připomíná jakýsi klenutý kluzák. Běžný volant byl nahrazen čímsi, co bychom hledali spíše v moderním tryskovém letadle a co přední kola ovládá elektronicky, bez pevné mechanické vazby. Mezi další specifické rysy patří dva rozložité displeje, druhé sedadlo za tím řidičovým a komfortní čalounění kvalitní kůží.

Jak je patrné ze snímků, zasedací pořádek vychází ze zvyklostí běžného motocyklu. Nissan Land Glider, tedy skutečně jakýsi pozemní kluzák, navíc dojem z jízdy jakoby jednou stopou umocňuje svými náklony do zatáček, a to až do výše 17 stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tyto náklony zajišťuje pokroková elektronicky řízená soustava, jež pro svoji práci během jízdy zohledňuje aktuální rychlost, úhel natočení „volantu“ a skutečnou odchylku od přímého směru. Díky tomu má byt schopna průběžně počítat výši náklonu potřebnou pro bezpečný průjezd zatáčkou a řidič tak údajně může ostře měnit směr v takřka jakékoli rychlosti. Spolu s vozem se naklání i kola, jež obouvají pneumatiky motocyklového typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon Land Glideru se stará dvojice elektromotorů uložená v zadních kolech a napájená z li-ionových akumulátorů, jež se pro co nejvýraznější snížení těžiště nachází pod podlahou. Ještě důležitější však je, že disponuje bezkontaktním napájecím systémem blíže neupřesněného typu, díky kterému jej bude podle vyjádření automobilky možno dobíjet z takřka jakéhokoli zdroje elektrické energie. Konstruktéři sáhli pro inspiraci v motocyklu vzhledem k prosté úvaze, že bezmála 50 % současné populace žije v centrech velkých měst, kde ocení spíše menší a hbité vozíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Plány Nissanu pro sériovou výrobu studie Land Glider nejsou známy, ale podle výrobce má tento vozík jasně naznačit, jakou cestou se budou nové malé Nissany ubírat. Land Glider je dlouhý 3 100 mm, široký 1 100 mm a vysoký 1 415 mm, rozvor náprav činí 2 180 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan Land Glider
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků