Nissan Land Glider: podivuhodnost pro Tokio

Dvoustopý motocykl? I tak by se dala popsat studie Land Glider, kterou si u Nissanu připravili pro blížící se autosalon v Tokiu.

Land Glider by měl být extrémně hospodárným městským vozidlem a na první pohled připomíná jakýsi klenutý kluzák. Běžný volant byl nahrazen čímsi, co bychom hledali spíše v moderním tryskovém letadle a co přední kola ovládá elektronicky, bez pevné mechanické vazby. Mezi další specifické rysy patří dva rozložité displeje, druhé sedadlo za tím řidičovým a komfortní čalounění kvalitní kůží.

Jak je patrné ze snímků, zasedací pořádek vychází ze zvyklostí běžného motocyklu. Nissan Land Glider, tedy skutečně jakýsi pozemní kluzák, navíc dojem z jízdy jakoby jednou stopou umocňuje svými náklony do zatáček, a to až do výše 17 stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tyto náklony zajišťuje pokroková elektronicky řízená soustava, jež pro svoji práci během jízdy zohledňuje aktuální rychlost, úhel natočení „volantu“ a skutečnou odchylku od přímého směru. Díky tomu má byt schopna průběžně počítat výši náklonu potřebnou pro bezpečný průjezd zatáčkou a řidič tak údajně může ostře měnit směr v takřka jakékoli rychlosti. Spolu s vozem se naklání i kola, jež obouvají pneumatiky motocyklového typu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon Land Glideru se stará dvojice elektromotorů uložená v zadních kolech a napájená z li-ionových akumulátorů, jež se pro co nejvýraznější snížení těžiště nachází pod podlahou. Ještě důležitější však je, že disponuje bezkontaktním napájecím systémem blíže neupřesněného typu, díky kterému jej bude podle vyjádření automobilky možno dobíjet z takřka jakéhokoli zdroje elektrické energie. Konstruktéři sáhli pro inspiraci v motocyklu vzhledem k prosté úvaze, že bezmála 50 % současné populace žije v centrech velkých měst, kde ocení spíše menší a hbité vozíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Plány Nissanu pro sériovou výrobu studie Land Glider nejsou známy, ale podle výrobce má tento vozík jasně naznačit, jakou cestou se budou nové malé Nissany ubírat. Land Glider je dlouhý 3 100 mm, široký 1 100 mm a vysoký 1 415 mm, rozvor náprav činí 2 180 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nissan Land Glider
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků