Malé SUV od Nissanu má vážný problém. Takto dopadlo v losím testu bez ESP

32 komentářů

mpolan
6. srpna • 22:17

Tenhle test jen ukazuje, jak upadlo umění práce s mechanikou podvozku.

Anti-automat
6. srpna • 19:26

Pan Mihalik, preco sa potom neprestahujete do Mexika? :-D:-DPrecitajte si to este raz a potom este raz a potom dotretice a porovnajte s nazvom clanku. Zistite, nic v zlom, ze Ste novinarsky blb, pardon, do toho Vam chyba odhadom 50 percent.s Pozdravom

MM
6. srpna • 22:32

A ďalej? :)

Wonn
6. srpna • 18:25

Nechápu, že takové auto může na cesty. Osobně bych zavedl podmínku, že auto tenhle test musí zvládnout i bez ESP. Samozřejmě bych dál ESP do aut dával, aby to v nouzi řidičům pomohlo, ale auto by to prostě mělo zvládnout i bez ESP. Jenže to by dneska půlka SUV neprošla...

pegas64
6. srpna • 19:19

Aka podmienka? Staci vyssia rychlost, prudke trhnutie volantom a kazde auto s/bez ESP je na streche. Bez ESP treba ist pomalsie, resp. menej prudko trhat volantom.

Anti-automat
6. srpna • 19:33

to je omyl a preto Mihalik je blb. Ak sa chcete stat prvkom podmnoziny Mihalik, ktorej mnozinou je blb, len tak dalej.

Hernandez
6. srpna • 21:06

19:33 a už jsi zase nalitý. Tebe mít doma, to musí být radost.

valli
6. srpna • 18:04

Však už hodně automobilových novinářů a expertů říká, že móda SUV je jen nafouknutá bublina, která určitě splaskne. Tyto auta nemají žádný význam a hlavně vždy budou mít horší jízdní vlastnosti než klasická auta. Osobně vůbec nechápu, jaký důvod může být koupě takového vozu. SUV není o nic víc bezpečné než klasika, nemá lepší jízdní vlastnosti, není prostornější, není praktičtější (mají menší kufry než kombíky), není sportovnější než sportovní auta! Tak PROČ?

TWR
6. srpna • 18:39

No není SUV jako SUV. Skutečnost, že je tohle SUV od Nissanu krumpl neznamená, že každé SUV jde hned na boudu. Jsou SUVčka která dávají vyhýbací manévr v daleko větší rychlosti a bezpečněji než kdejaké nízké auto.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

pegas64
6. srpna • 19:15

Sorry, ale fyzika nepusti ;-)
Ak predpokladame, ze:
1. auta su cenovo porovnatelne (napr. Q5 vs 911, nie Q5 vs Dacia :-D),
2. maju priblizne rovnaky treci odpor s vozovkou (rovnaka sirka pneu)
3. podobne nastavene ESP
tak rozhoduje hmotnost a vyska taziska.
Co z toho vyplyva? SUV ma jednoznacne vyssiu hmotnost a vyssie polozene tazisko a ak ma zvladnut rovnaku vstupnu rychlost (napr. 80km/h), potom ESP musi viac zasahovat do riadenia (co je obmedzujuce pre vodica) a vystupna rychlost bude vzdy nizsia.
Celkovo to znamena, ze vyssie a tazsie SUV bude menej obratne ako nizky sportiak, cely manever bude robit dlhsi cas a je menej bezpecne, pretoze bude dlhsie v protismere.

TWR
6. srpna • 19:43

911 a Q5 je stejná cenová? Koukám, že je velké vedro. Ale i kdyby byla, tak 911 nepředvádí o nic lepší výkon a přitom má širší, daleko širší gumy a daleko nižší těžiště
https://www.youtube.com/watch...

Mirek
6. srpna • 20:39

Jen pohým podíváním se na videa je vidět, že Porsche 911 projelo o dost jistěji trať a na výjezdu bylo o dost rychlejší. Q5 začala v půlce testu výrazně zpomalovat.
Fyziku opravdu neočůráš a pegas64 má naprostou pravdu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
TWR
6. srpna • 22:32

stačí nebýt slepý a podívat se na ta videa a pod nimi běžící čas, Audi najíždí na bílou středovou čáru levým kolem v 37 sekundě a opouští bílou středovou čáru (je zpět na své půlce) ve 39 sekundě, tedy celý manévr mu trvá 2 sec. Porsche najíždí na bílou středovou čáru levým kolem ve 43 sekundě a opouští bílou středovou čáru (je zpět na své půlce) ve 45 sekundě, tedy celý manévr mu trvá zcela shodné 2 sec. jako Audi. Ale je to bezpředmětná debata, u vyhýbacího manévru jde o to se vyhnout v co nejvyšší nájezdové rychlosti a nepřevrátit se, nevyjet do protisměru etc. a to některé SUV prostě zvládají lépe než nízká auta, takže spíše než o výšku karoserie jde o kvalitu celkové konstrukce. Dnešní SUV už nejsou zdaleka houpací koně jako byly kdysi off-roady, řada z nich se dost snížila, rozšířil se rozchod, takže v drtivé většině případu jsou o dost širší než vyšší, některé mají nastavitelný podvozek, řízené stabilizátory a při běžné jízdě ještě navíc snižují světlou výšku až někam k úrovni jen lehce zvýšeného kombíku takže nemají zvláštní problém dostat se na úroveň běžných aut. Ovšem blbá konstrukce běžného auta jej pošle na boudu stejně jako blbá konstrukce tohoto SUV od Nissanu.

Mirek
7. srpna • 6:36

Tobě ani nevadí, že mají ty auta různé rychlosti nájezdu a píšeš podle pohledu na video časy za které to auta zajely? Nevidíš ani u Audi to zaváhání a značné snížení rychlosti po prvním vyhýbacím manévru, aby se vůbec dokázalo dostat do pokračováni vyznačené tratě?
Slepotu neřeš, já tomu říkám neznalost fyzikálních zákonů.

Zelí
9. srpna • 11:06

Chce to pochopit smysl losího testu. Jde o to zjistit jakou nájezdovou rychlostí auto může jet, aby tento vyhýbací manévr zvládlo. Jaká je rychlost vozu při výjezdu z manévru je nepodstatné. Podstatné je, že řidič se losovi vyhnul a zůstal na silnici. Tj. nezabil se při střetu z losem ani při následné havárii během nebo po vyhýbání.
Takže podstatná je nájezdová rychlost.
Odjezdová rychlost ukazuje na to, že esp v manévru brzdí !!!!! Takže na odjezdu je rychlost výrazně nižší. Brždění je rychlé a intenzivní.
ESP je u aut laděno na losí test.
Automobilky s tím počítají.

Zelí
9. srpna • 11:24

Krásně je to vidět na údajích, které uvedl Pegas.
Q5 4x4 má nájezd v 81km/h a na odjezdu jen 35km/h. Esp nájezd zvládlo z vysoké rychlosti tím, že auto brutálně zbrzdilo. Řidič jen točil volantem a ESP samo bržděním kol zpomalilo auto na 35km/h.
Je možné, že z vyšší rychlosti by to ESP už nezvládlo, ale je možné, že ještě intenzivnějším zásahem by to ESP zvládlo i třeba z 85km/h.
Záměrně uvádím "ESP by to zvládlo", protože to nemá nic společného s řidičským uměním, ani s tzv.naladěním podvozku. Je to hlavně o práci ESP.

pegas64
9. srpna • 12:11

Losi test je od zaciatku "nedomysleny".
Strucne, ak je test nastaveny nielen na "vyhnutie" sa prekazke, ale aj "navrat" z protismeru do bezpecia, potom je najbezpecnejsie auto take, ktore "cely manever" zvladne za "najkratsi cas" (alebo sa uvedie vstupna/vystupna rychlost, komplikovane na urcenie poradia). Inymi slovami, poradie bezpecnosti aut nema urcovat "vstupna rychlost", ale "celkovy cas manevra". Tym by sa odstranili pochybnosti, ktore auto je bezpecnejsie: Porsche 718 (79km/h, 65km/h) alebo Q5 (81km/h, 35km/h) ...
Dodavam, ze vodic v losom teste nesmie brzdit, moze len tocit volantom. Je to nerealne, ale da sa tym zistit kvalita nastavenia ESP. Pointa je v tom, ze ESP nesmie byt nastavene agresivne, pretoze sa znizuje agilita vozidla a tym aj celkova bezpecnost, zabava pri riadeni, atd. Vzdy je to kompromis a "celkovy cas manevra" by dokazal vyhodnotit kvalitu nastavenia ESP po vsetkych strankach.

Zelí
9. srpna • 13:23

S tím nesouhlasím. Losí test je vymyšlen výborně. Týká se schopností vozidla řízeného naprosto běžným řidičem, kterých je v populaci 99,9%. Už to, že dokáže v okamžiku překvapení reagovat a točit volantem je nadpůměrná reakce. Je možné, že v této situaci by možná i polovina řidičů neregovala vůbec. Pro běžného řidiče je bezpečnější Q5 a nad Porsche vítězí zaslouženě. Agilita a zábava v řízení je ve srovnání s bezpečností o několik úrovní níže.

Zelí
9. srpna • 13:42

Ještě dodatek k tomu brždění. Pokud je losí test nedokonalý tak hlavně v tom zákazu brždění. Myslím si, že v reálu je u běžného řidiče následující panická reakce dupnutí na brzdu a vyhýbací manévr při plném sešlápnutí pedálu brzdy. Takže bych udělal ještě losí test 2... s bržděním.

pegas64
9. srpna • 14:12

Nemusime mat rovnaky nazor :-)
Sportove SUV Alfa Stelvio (77km/h, 40km/h) ma ESP ladene na najrychlejsi "cas manevra" a samozrejme vyrazne zaostava za nizkym sportom Porsche (79km/h, 65km/h). A o tom bola tato debata, ci vysoke SUV sa vyrovna nizkym autam. Ak su ESP ladene s rovnakym cielom, potom sa SUV nemoze rovnat nizkym autam.

Zelí
9. srpna • 15:59

To s tebou 100% souhlasím, suv se v rychlosti průjezdu nevyrovná nízkým sportovním autům ani standardním nízkým autům. To by vyniklo při testu s vypnutým esp. Tam by suv skončily v kotrmelcích.

pegas64
7. srpna • 3:26

Nuz, mame rozne nazory :-)
Idealne auto prekonava zakruty prilepene vsetkymi kolesami na asfalt a v riadenom smyku. Vtedy je bezpecne, neprevrati sa a najrychlejsie na okruhu. System ESP musi byt nastaveny tak, aby to umoznoval. Sportove auta s najnizsim taziskom to zvladnu najlepsie:
Porsche 718 (vstup 79 km/h, vystup 65 km/h)
https://www.youtube.com/watch...
Audi TT RS (79km/h, 60km/h)
https://www.youtube.com/watch...
Sportove kombi Audi RS 4 (79km/h, 45km/h) uz nie je tak obratne, ale stale je ESP nastavene tak, aby bol umozneny riadeny smyk:
https://www.youtube.com/watch...
A teraz sa dostavame k jednemu z najlepsich SUV Peugeot 5008 (78km/h, 46km/h), ktory ma pokrocily trakcny system s ESP. Vysledok je sice rovnaky ako sportove kombi, ale riadeny smyk sa uz nekona a SUV ide ako "po kolajach". ESP je nastavene agresivne, pretoze by vo vyssej rychlosti hrozilo zdvihnutie kolies z dovodu vyssieho taziska. Toto je mozne vidiet aj pri dalsich SUV s vybornymi vysledkami v losom teste:
Audi Q5 4x4 (81km/h, 35km/h)
https://www.youtube.com/watch...
Alfa Stelvio (77km/h, 40km/h)
https://www.youtube.com/watch...
Inymi slovami, velke SUV zvladnu vysoke vstupne rychlosti pri losom teste, ale je to za cenu agresivneho nastavenia ESP a straty riadeneho smyku.

TWR
7. srpna • 14:50

Podle této logiky je ovšem nejlepší auto monopost F1 a 911 je vedle něj jenom neschopný pekáč. SUV není auto na trhání rekordů na okruhu a chtěl bych vidět potencionálního kupce, kterému by vadilo, že nejde smykem do zatáčky, ale že esp auto zkrotí tak, že prostě drží stopu a nejde do smyku. Dokonce si myslím, že právě to je vzhledem k použití (maminy s dětmi) obrovská výhoda, v té 911 by se zabila v první zatáčce.

pegas64
7. srpna • 18:32

Ak ti to este stale nie je jasne, pozri si Toyotu Prius vs Toyotu C-HR. Obidve su na rovnakej platforme TNGA s rovnakou hmotnostou/pohonom, obidve maju ladenu stabilizaciu v Toyote tak, aby bola bezpecna a sucasne zabavna pre vodica.
Kde je rozdiel? Len vo svetlej vyske +25mm, tazisko crossovera C-HR je vyssie.
Aky je vysledok v losom teste?
sedan Prius (76km/h, 40km/h) - kolesa na vozovke v riadenom smyku
https://www.youtube.com/watch...
crossover C-HR (75km/h, 35km/h) - zadne koleso na chvilu vo vzduchu
https://www.youtube.com/watch...

pegas64
6. srpna • 20:19

Pozri si Porsche 718, kde sa meria aj vystupna rychlost:
https://www.youtube.com/watch...
Q5 na vystupe 35km/h vs 718 na vystupe 65km/h

JirkaX
6. srpna • 18:38

SUV je pouze návrat k normální velikosti auta. K té klasické velikosti.

Tom
6. srpna • 18:20

Protože proč ne?! Taky mám nejraději klasiku, tedy tříprostorové sedany, ale teď mám SUV protože se mi z/do něj lépe leze. Ta doba přikazování čím máme jezdit je snad už pryč, nebo ne?

Jirka
6. srpna • 17:12

Je třeba uznat, že má příhodné jméno. Jako by si u nás nechali poradit. ;-)

uhelny uhel
6. srpna • 17:00

Podle meho nazoru to moc bezpecne neni ani s ESP: Kdyz si predstavim, ze za volantem sedi mamina, kterazto z toho titulu ma X naprosto jinych (a podstatne dulezitejsich) starosti nez ridit auto, mam pocit, ze je na solidni bouracku zadelano. :-/

Aladin
6. srpna • 16:38
Cukr
6. srpna • 16:36

No on Juke i s ESP nedopadl o nic lépe, prostě mizerná platforma.
https://www.youtube.com/watch...

Doporučujeme

Články odjinud