Asi nejsme sami, kdo by chtěl takto upravený Juke vidět na plný plyn reálně v akci.
V roce 1971 si Nissan připsal do své závodní historie celkové vítězství na východoafrické Safari Rallye. Na první místo dovezla posádka Edgar Herrmann/Hans Schüller dnes už ikonicky zbarvený sporťák Dastun 240Z (Nissan Fairlady Z). Čas letí a 50. výročí tohoto úspěchu proto automobilka oslavuje zajímavým konceptem Nissan Juke Rally Tribute.
Červená barva, matně černá kapota, dodatečné světlomety, rovněž moderní crossover tak Nissan upravil do podoby odkazující na originální závoďák. Se zvýšením podvozkem a rozšířením blatníků pak konceptu nechybí ani velká kola obutá do terénních pneumatik Dunlop, přičemž dvě plnohodnotné rezervy veze Juke v upravené části kufru bez okna.
Bohužel, nekoukáme na reálnou stavbu, ale pouhý render. Rallyově upravený Juke tak doopravdy neexistuje a také se zřejmě nikdy nevydá na prašné a blátivé erzety africké rallye. Logy Hybrid na dveřích si nicméně Nissan představuje, že závodní crossover by využil elektrifikované ústrojí. Standardně dnes v Juku najdete litrový tříválec o síle 86 kW (117 koní) spojený s manuální nebo automatickou převodovkou.
Závodní 240Z nakonec v Safari Rallye v roce 1971 dojelo s další posádkou Shekhar Mehta/Mike Doughty rovněž na druhém místě celkově, přičemž další exemplář dokončil těžkou rallye na sedmém místě (Rauno Aaltonen/Paul Easter). Vítězné auto Nissan v roce 2013 renovoval a nyní je vystaveno v historické kolekci značky doma v Japonsku.