Nissan Juke: japonské pojetí krásy odhaleno

Nissan po krátkém napínání odhalil svůj nový crossover Juke. Lze o něm říci leccos, zažitých konvencí se ale jistě nedrží.

Jen před pár desítkami hodin Nissan hrdě ohlásil brzké odhalení svého nového městského crossoveru Nissanu Juke. A opravdu, netrvalo dlouho a automobilka přišla s prvními oficiálními informacemi a fotografiemi. Poznávat i přesto ještě máme co, na rozdíl od vcelku rozsáhlé fotogalerie totiž výrobce nevypustil kompletní informac, a tak se s tímto vozem podrobně seznámíme až na ženevském autosalonu. Teď se ale podívejme na to nejpodstatnější.

Nissan Juke se zcela jasně řadí do stále oblíbenější kategorie tzv. městských crossoverů, rozměrově se přímo zařadí pod model Qashqai a jeho hlavním konkurentem má být Kia Soul či Toyota Urban Cruiser. Model podobající se své předprodukční verzi známé pod názvem Qazana v sobě spojuje mj. i designové prvky modelů Micra a Qashqai. A výsledek je dosti svérázný, tvary přídě i zádě připomínají kde co, jen ne auto.

Na místě je tedy otázka, zda se mu skrze jeho velice avantgardní a odvážný design v našich zeměpisných šířkách podaří vůbec prosadit alespoň v takové míře, jako výše zmíněnému crossoveru Qashqai. Posouzení vzhledu necháme na každém z vás, je ovšem paradoxní, že automobilka přišla po nedávném avizování o tom, že se chce přiblížit běžným a nenáročným lidem právě s takovýmto počinem, k němuž snad i ti méně konzervativní jedinci můžou snadno získat odpor.

Nissan Juke je podstaven na B platformě vyvíjenou společně s Renaultem, standardně bude model vybaven pohonem předních kol se zavěšením MacPherson, naopak verze s pohonem všech čtyř kol dostane víceprvkovou zadní nápravu.

Na našem kontinentu bude ze začátku vůz k dispozici ve třech motorizacích - s přeplňovaným motorem 1,6 l s výkonem 187 koní, atmosférickou 1,6 s výkonem 113 koní a vyznavače vznětových agregátů potěší dobře známá 1,5 dCi se 110 koňmi pod kapotou. Nejsilnější z agregátů bude možné spojit s automatickou převodovkou CVT, u těch ostatních si bude muset majitel vystačit buď se standardní šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s klasickým HDM automatem.

Pohon všech kol All-Mode 4x4-i bude zprvu k dispozici též výlučně s nejsilnějším motorem 1,6 turbo, zbylé dva motory si budou muset vystačit s pohonem přední osy.

Automobilka si pro svou novinku připravila i vcelku slušnou výbavu navíc, kde najdeme třeba bezklíčový přístup, couvací kameru, nebo automaticky regulované světlomety podle aktuálních podmínek.

Jak už bylo zmíněno v úvodu, více detailů vám přineseme po zahájení ženevského autosalonu, který otevře své brány 2. března. Dodejme jen, že prodávat se bude nejen v Evropě a Japonsku ale i Americe, Austrálii a v Rusku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Juke: návrhářům z evropského designového centra odvahu upřít rozhodně nelze
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků