41
Fotogalerie

Nissan Juke: japonské pojetí krásy odhaleno

Nissan po krátkém napínání odhalil svůj nový crossover Juke. Lze o něm říci leccos, zažitých konvencí se ale jistě nedrží.

Jen před pár desítkami hodin Nissan hrdě ohlásil brzké odhalení svého nového městského crossoveru Nissanu Juke. A opravdu, netrvalo dlouho a automobilka přišla s prvními oficiálními informacemi a fotografiemi. Poznávat i přesto ještě máme co, na rozdíl od vcelku rozsáhlé fotogalerie totiž výrobce nevypustil kompletní informac, a tak se s tímto vozem podrobně seznámíme až na ženevském autosalonu. Teď se ale podívejme na to nejpodstatnější.

Nissan Juke se zcela jasně řadí do stále oblíbenější kategorie tzv. městských crossoverů, rozměrově se přímo zařadí pod model Qashqai a jeho hlavním konkurentem má být Kia Soul či Toyota Urban Cruiser. Model podobající se své předprodukční verzi známé pod názvem Qazana v sobě spojuje mj. i designové prvky modelů Micra a Qashqai. A výsledek je dosti svérázný, tvary přídě i zádě připomínají kde co, jen ne auto.

Na místě je tedy otázka, zda se mu skrze jeho velice avantgardní a odvážný design v našich zeměpisných šířkách podaří vůbec prosadit alespoň v takové míře, jako výše zmíněnému crossoveru Qashqai. Posouzení vzhledu necháme na každém z vás, je ovšem paradoxní, že automobilka přišla po nedávném avizování o tom, že se chce přiblížit běžným a nenáročným lidem právě s takovýmto počinem, k němuž snad i ti méně konzervativní jedinci můžou snadno získat odpor.

Nissan Juke je podstaven na B platformě vyvíjenou společně s Renaultem, standardně bude model vybaven pohonem předních kol se zavěšením MacPherson, naopak verze s pohonem všech čtyř kol dostane víceprvkovou zadní nápravu.

Na našem kontinentu bude ze začátku vůz k dispozici ve třech motorizacích - s přeplňovaným motorem 1,6 l s výkonem 187 koní, atmosférickou 1,6 s výkonem 113 koní a vyznavače vznětových agregátů potěší dobře známá 1,5 dCi se 110 koňmi pod kapotou. Nejsilnější z agregátů bude možné spojit s automatickou převodovkou CVT, u těch ostatních si bude muset majitel vystačit buď se standardní šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s klasickým HDM automatem.

Pohon všech kol All-Mode 4x4-i bude zprvu k dispozici též výlučně s nejsilnějším motorem 1,6 turbo, zbylé dva motory si budou muset vystačit s pohonem přední osy.

Automobilka si pro svou novinku připravila i vcelku slušnou výbavu navíc, kde najdeme třeba bezklíčový přístup, couvací kameru, nebo automaticky regulované světlomety podle aktuálních podmínek.

Jak už bylo zmíněno v úvodu, více detailů vám přineseme po zahájení ženevského autosalonu, který otevře své brány 2. března. Dodejme jen, že prodávat se bude nejen v Evropě a Japonsku ale i Americe, Austrálii a v Rusku.

Nissan Juke 01.jpg Nissan Juke 02.jpg Nissan Juke 03.jpg
Nissan Juke 04.jpg Nissan Juke 05.jpg Nissan Juke 06.jpg
Nissan Juke 07.jpg Nissan Juke 08.jpg Nissan Juke 09.jpg
Nissan Juke 10.jpg Nissan Juke 11.jpg Nissan Juke 12.jpg
Nissan Juke 13.jpg Nissan Juke 14.jpg Nissan Juke 15.jpg
Nissan Juke 16.jpg Nissan Juke 17.jpg Nissan Juke 18.jpg
Nissan Juke 19.jpg Nissan Juke 20.jpg Nissan Juke 21.jpg
Nissan Juke 22.jpg Nissan Juke 23.jpg Nissan Juke 24.jpg
Nissan Juke 25.jpg Nissan Juke 26.jpg Nissan Juke 27.jpg
Nissan Juke 28.jpg Nissan Juke 29.jpg Nissan Juke 30.jpg
Nissan Juke 31.jpg Nissan Juke 32.jpg Nissan Juke 33.jpg
Nissan Juke 34.jpg Nissan Juke 35.jpg Nissan Juke 36.jpg
Nissan Juke 37.jpg Nissan Juke 38.jpg Nissan Juke 39.jpg
Nissan Juke 40.jpg Nissan Juke 41.jpg
Nissan Juke: návrhářům z evropského designového centra odvahu upřít rozhodně nelze

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud