Nissan Juke 1,5 dCi bude nyní tišší a hospodárnější: pojede za 4,2 l/100 km

Nejracionálnější volba v rámci ceníku Nissanu Juke prošla dílčí modernizací. Přináší nižší spotřebu a větší točivý moment.

V poslední době se o lehkém SUV Juke hovoří hlavně v souvislosti s výkonnými verzemi Nissan Juke-R a Nissan Juke Nismo, přičemž posledně zmíněnou variantu jsme vzali i na brzdu. Většinu prodejů ale na většině trhů obhospodařuje poněkud krotší, ovšem hlavně výrazně hospodárnější provedení Juke s vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, jehož podíl v rámci odbytu vozů řady Juke činí zhruba 40 %. Zatím poslední výraznější modernizací prošel Nissan Juke pro modelový rok 2012.

Autosalony | Premiéry | Nissan

Nissan Juke v roce 2012 s hospodárnějšími motory

Vylepšený motor 1,5 dCi opatřili konstruktéři Renaultu systémem start/stop (motor údajně naskočí za 0,5 s po uvolnění spojkového pedálu), upravenými převody a řadou dalších dílčích modifikací, jež mají směřovat především ke snížení spotřeby a hlučnosti. Pohonná jednotka se dočkala upravených piezoelektrických vstřikovačů umožňujících přesnější vrstvení směsi a dosažení až o 15 % nižšího objemu nespáleného paliva, v neposlední řadě pak též upraveného turbodmychadla s přímějším sáním a rychlejšími reakcemi na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
NIssan Juke budí svými tvary emoce i po třech letech výroby  

Nejvyšší výkon zůstal u motoru 1,5 dCi zachován na hodnotě 110 koní (81 kW) při 4 000 ot./min., ovšem točivý moment narostl o 20 Nm na výsledných 260 Nm. Tato špička je k mání při 1 750 ot./min., nicméně již při 1 500 ot./min. má být k dispozici 80 % této hodnoty. První dva rychlostní stupně byly zkráceny pro pohotovější zrychlování, zbylá šestice převodů nyní může být díky vyššímu točivému momentu naopak o něco delší pro tišší jízdu a nižší spotřebu.

Testy | SUV | Sportovní auta | Nissan

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Průměrná spotřeba v kombinovaném jízdním režimu byla u Nissanu Juke 1,5 dCi s pohonem 4x2 snížena z původních 4,9 l/100 km na výsledných 4,2 l/100. To znamená pokles emisí CO2 na 109 g/km, což pohodlně vyhoví požadavkům připravované emisní normy Euro VI. Dynamické parametry Nissanu Juke zůstaly i po modifikaci motoru 1,5 dCi zachovány, vůz tak i nadále zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahuje rychlosti 175 km/h.

Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 140 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 97 137 km
Cena: 220 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků