Nissan Juke 1,5 dCi bude nyní tišší a hospodárnější: pojede za 4,2 l/100 km

Nejracionálnější volba v rámci ceníku Nissanu Juke prošla dílčí modernizací. Přináší nižší spotřebu a větší točivý moment.

V poslední době se o lehkém SUV Juke hovoří hlavně v souvislosti s výkonnými verzemi Nissan Juke-R a Nissan Juke Nismo, přičemž posledně zmíněnou variantu jsme vzali i na brzdu. Většinu prodejů ale na většině trhů obhospodařuje poněkud krotší, ovšem hlavně výrazně hospodárnější provedení Juke s vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, jehož podíl v rámci odbytu vozů řady Juke činí zhruba 40 %. Zatím poslední výraznější modernizací prošel Nissan Juke pro modelový rok 2012.

Nissan Juke v roce 2012 s hospodárnějšími motory

Nissan Juke v roce 2012 s hospodárnějšími motory

Vylepšený motor 1,5 dCi opatřili konstruktéři Renaultu systémem start/stop (motor údajně naskočí za 0,5 s po uvolnění spojkového pedálu), upravenými převody a řadou dalších dílčích modifikací, jež mají směřovat především ke snížení spotřeby a hlučnosti. Pohonná jednotka se dočkala upravených piezoelektrických vstřikovačů umožňujících přesnější vrstvení směsi a dosažení až o 15 % nižšího objemu nespáleného paliva, v neposlední řadě pak též upraveného turbodmychadla s přímějším sáním a rychlejšími reakcemi na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
NIssan Juke budí svými tvary emoce i po třech letech výroby  

Nejvyšší výkon zůstal u motoru 1,5 dCi zachován na hodnotě 110 koní (81 kW) při 4 000 ot./min., ovšem točivý moment narostl o 20 Nm na výsledných 260 Nm. Tato špička je k mání při 1 750 ot./min., nicméně již při 1 500 ot./min. má být k dispozici 80 % této hodnoty. První dva rychlostní stupně byly zkráceny pro pohotovější zrychlování, zbylá šestice převodů nyní může být díky vyššímu točivému momentu naopak o něco delší pro tišší jízdu a nižší spotřebu.

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Průměrná spotřeba v kombinovaném jízdním režimu byla u Nissanu Juke 1,5 dCi s pohonem 4x2 snížena z původních 4,9 l/100 km na výsledných 4,2 l/100. To znamená pokles emisí CO2 na 109 g/km, což pohodlně vyhoví požadavkům připravované emisní normy Euro VI. Dynamické parametry Nissanu Juke zůstaly i po modifikaci motoru 1,5 dCi zachovány, vůz tak i nadále zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahuje rychlosti 175 km/h.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků