Nissan Juke 1,5 dCi bude nyní tišší a hospodárnější: pojede za 4,2 l/100 km

Nejracionálnější volba v rámci ceníku Nissanu Juke prošla dílčí modernizací. Přináší nižší spotřebu a větší točivý moment.

V poslední době se o lehkém SUV Juke hovoří hlavně v souvislosti s výkonnými verzemi Nissan Juke-R a Nissan Juke Nismo, přičemž posledně zmíněnou variantu jsme vzali i na brzdu. Většinu prodejů ale na většině trhů obhospodařuje poněkud krotší, ovšem hlavně výrazně hospodárnější provedení Juke s vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, jehož podíl v rámci odbytu vozů řady Juke činí zhruba 40 %. Zatím poslední výraznější modernizací prošel Nissan Juke pro modelový rok 2012.

Nissan Juke v roce 2012 s hospodárnějšími motory

Nissan Juke v roce 2012 s hospodárnějšími motory

Vylepšený motor 1,5 dCi opatřili konstruktéři Renaultu systémem start/stop (motor údajně naskočí za 0,5 s po uvolnění spojkového pedálu), upravenými převody a řadou dalších dílčích modifikací, jež mají směřovat především ke snížení spotřeby a hlučnosti. Pohonná jednotka se dočkala upravených piezoelektrických vstřikovačů umožňujících přesnější vrstvení směsi a dosažení až o 15 % nižšího objemu nespáleného paliva, v neposlední řadě pak též upraveného turbodmychadla s přímějším sáním a rychlejšími reakcemi na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
NIssan Juke budí svými tvary emoce i po třech letech výroby  

Nejvyšší výkon zůstal u motoru 1,5 dCi zachován na hodnotě 110 koní (81 kW) při 4 000 ot./min., ovšem točivý moment narostl o 20 Nm na výsledných 260 Nm. Tato špička je k mání při 1 750 ot./min., nicméně již při 1 500 ot./min. má být k dispozici 80 % této hodnoty. První dva rychlostní stupně byly zkráceny pro pohotovější zrychlování, zbylá šestice převodů nyní může být díky vyššímu točivému momentu naopak o něco delší pro tišší jízdu a nižší spotřebu.

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Průměrná spotřeba v kombinovaném jízdním režimu byla u Nissanu Juke 1,5 dCi s pohonem 4x2 snížena z původních 4,9 l/100 km na výsledných 4,2 l/100. To znamená pokles emisí CO2 na 109 g/km, což pohodlně vyhoví požadavkům připravované emisní normy Euro VI. Dynamické parametry Nissanu Juke zůstaly i po modifikaci motoru 1,5 dCi zachovány, vůz tak i nadále zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahuje rychlosti 175 km/h.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků