Nissan je již šestým rokem číslo jedna

Největší britský automobilový výrobce, továrna Nissanu v Sunderlandu, byl vyhodnocen jako nejproduktivnější automobilka v Evropě již pošesté v nepřetržité řadě.

Každoroční průzkum, uskutečněný World Markets Research Centre ve více než 40 evropských automobilkách, ukázal, že v sunderlandském Nissanu dokázali za rok 2001 vyrobit v průměru 95 aut na jednoho zaměstnance. Další v řadě, německá továrna Ford v Saarlouis a britská Toyota v Burnastonu následovaly Nissan s průměrným výkonem okolo 87 aut na jednoho zaměstnance.

Čísla jsou kalkulovaná na "ekvivalentní" počet zaměstnanců, což zahrnuje množství lidí, zapojených přímo do základních výrobních operací - lisování, svařování, lakování, čalounění a finální montáže. Během roku 2001 pracovalo u Nissanu v Sunderlandu v průměru kolem 4.500 zaměstnanců, což pro účely vyhodnocení efektivity práce představovalo "ekvivalentní" pracovní sílu v počtu 3.122 zaměstnanců.

Produktivita práce šla u Nissanu v roce 2001 o 6 % níže, než v roce předchozím, a to kvůli nižšímu objemu výroby - 296.000 vozů. To vyplynulo především z ukončení výroby staré Primery a následného prosincového nájezdu produkce nové Primery.

John Cushnaghan, vrchní ředitel Nissan Motor Manufacturing Ltd, říká: "Velmi nás potěšilo, že jsme získali titul nejproduktivnější automobilky v Evropě již šestý rok po sobě. Znovu bych rád složil hold všem našim zaměstnancům za jejich úsilí, flexibilitu a skvělé výkony, kterými přispěli k tomuto výbornému výsledku. A samozřejmě patří náš dík i velice dobrým vztahům s našimi dodavateli."

Nissan v Sunderlandu očekává zvýšení výroby za rok 2002 přes 300.000 vozů Micra, Almera a nová Primera.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků