Nissan je již šestým rokem číslo jedna

Největší britský automobilový výrobce, továrna Nissanu v Sunderlandu, byl vyhodnocen jako nejproduktivnější automobilka v Evropě již pošesté v nepřetržité řadě.

Každoroční průzkum, uskutečněný World Markets Research Centre ve více než 40 evropských automobilkách, ukázal, že v sunderlandském Nissanu dokázali za rok 2001 vyrobit v průměru 95 aut na jednoho zaměstnance. Další v řadě, německá továrna Ford v Saarlouis a britská Toyota v Burnastonu následovaly Nissan s průměrným výkonem okolo 87 aut na jednoho zaměstnance.

Čísla jsou kalkulovaná na "ekvivalentní" počet zaměstnanců, což zahrnuje množství lidí, zapojených přímo do základních výrobních operací - lisování, svařování, lakování, čalounění a finální montáže. Během roku 2001 pracovalo u Nissanu v Sunderlandu v průměru kolem 4.500 zaměstnanců, což pro účely vyhodnocení efektivity práce představovalo "ekvivalentní" pracovní sílu v počtu 3.122 zaměstnanců.

Produktivita práce šla u Nissanu v roce 2001 o 6 % níže, než v roce předchozím, a to kvůli nižšímu objemu výroby - 296.000 vozů. To vyplynulo především z ukončení výroby staré Primery a následného prosincového nájezdu produkce nové Primery.

John Cushnaghan, vrchní ředitel Nissan Motor Manufacturing Ltd, říká: "Velmi nás potěšilo, že jsme získali titul nejproduktivnější automobilky v Evropě již šestý rok po sobě. Znovu bych rád složil hold všem našim zaměstnancům za jejich úsilí, flexibilitu a skvělé výkony, kterými přispěli k tomuto výbornému výsledku. A samozřejmě patří náš dík i velice dobrým vztahům s našimi dodavateli."

Nissan v Sunderlandu očekává zvýšení výroby za rok 2002 přes 300.000 vozů Micra, Almera a nová Primera.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků